Ik ben blij dat Ruud er uit is, want hij werd me toch wat te arrogant. Het trok wel op niets dat hij zo neerbuigend deed tegenover de anderen na de stemming. Het meningsverschil met Min Hee 'debiel' noemen, was echt niet nodig, aangezien hij degene was die 'afdwong' dat er geen rijst mocht worden klaargemaakt. Min Hee bleef tenminste koelbloedig en, hoewel geïrriteerd, begon tenminste niet tegen Ruud te zeggen wat hij moet doen en laten. Uiteindelijk vond ik de hele discussie ook niet zooooo een drama. Ook het viseren van Joke was niet nodig in mijn ogen. Ze heeft gewoon het spel gespeeld (op haar manier :p), terwijl Ruud (en Fajah) vanuit een ivoren toren steeds deden alsof ze geheel hun eigen spel spelen en boven de anderen staan.
Dat Fajah op Gene stemt omdat ze 'helemaal geen zin meer heeft in hem' en er een uitroepteken achterplaatst komt voor mij zeer kinderachtig over, dus dan is het nogal hypocriet om Chris te verwijten dat hij zo 'haatdragend' was zoals in de vorige aflevering. Toen ging het gewoon om het gemis van zijn broer en ik vind hem minder agressief dan Fajah in het verkondigen van zijn mening. Fajah had trouwens Min Hee moeten meenemen naar winnaarseiland. Ze wist dat het niet meer goed zat tussen Ruud en Min Hee, dus dit was de beste poging om hier nog wat aan te veranderen (hoewel de kans klein was) en zo werd het blok van Gene, Joke en Min Hee uit elkaar gehaald. Doordat Fajah en Ruud even afwezig waren hebben de kandidaten op Kandor vrijuit kunnen spreken over hen, waardoor hun gevoel nog versterkt werd om hen te viseren.
Alles zal nu wel veranderen. Het meest logische lijkt me dat Fajah zich alsnog gaat aansluiten bij Fatima, Christophe en Peggy, maar het zou me niets verbazen moesten de verhoudingen volgende aflevering weer totaal anders liggen.
Ik denk niet dat Min Hee Gene de gouden munt heeft 'laten vinden'. Ze hebben de munt eerder gewoon samen gevonden. Ik hoop dat ze de munt strategisch gaan kunnen gebruiken en ze kunnen beter oppassen met de wispelturigheid van Joke.