Opdracht 2: Geografie quiz: Per seconde
spelverloop:
Het gaat bij de tweede proef allemaal om luttele seconden en het verdelen van de koppels. Ik plaats deze alvast omdat er mensen zijn die meerdere dagen niet actief kunnen zijn deze week. Hier is hoe het gaat:
spelregels:
- De kandidaat krijgt 4 series van 9 vragen over vier onderwerpen.
- De vragen worden per serie moeilijker.
- Er zijn twee sets. Voor beide accounts van een speler eentje.
- Het is absoluut verboden antwoorden en of vragen of anderszins aan mededeelnemers van het Survivor of anderen door te spelen.
- 10 punten per goed antwoord.
- Alle negen goed van een serie: 50 punten extra.
- Aan het begin krijgt de deelnemer 4 jokers. Een joker verandert een fout in een goed antwoord. Inzetten van een joker kost 10 punten.
- Voor elke seconde die er zit tussen het stellen vraag stellen en het antwoord gaat er een punt af.
- De deelnemer krijgt vijf minuten van te voren de antwoorden van de 4 series opgestuurd. Dat geeft eventueel tijd om het uit te printen.
- Dan worden de vragen gesteld.
- Na elk antwoord komt de volgende vraag totdat alle negen vragen serie gesteld zijn.
- Wisselen van antwoorden mag tot en met negende antwoord. De deelnemer mag dus ook maar 9 antwoorden per serie geven.
- Antwoorden moeten gegeven worden via citaat’ zodat het makkelijk de tijd uit te rekenen is.
In principe is het de bedoeling op donderdagavond ongeveer klaar te zijn dus als je weet dat je niet veel actief bent rond die tijd, zorg dan dat je snel een moment met mij afspreekt om de vragen te doen. Uiteindelijk degene die het als beste doet mag als eerste zijn partner kiezen (uit hetzelfde team). Het wordt dus binnen jullie team gespeeld. (Er zijn 4 competities).
Nog vragen?
PS: Nog 1 ding. Schulz heeft me er op geattendeerd dat het ten strengste verboden is om antwoorden/vragen door te spelen naar anderen!