Het leven van een gevangene
Samen met D*N zat ik in een equadoriaanse cel. Het leven van een gevangene is al niet simpel, maar dit keer was het helemaal ondragelijk.
Het begon al toen we ruzie kregen over de inrichting. Hij vond de gordijntjes niet goed bij de tralies passen en ging dat in zijn beste Spaans aan de bewaker vertellen. Die avond kreeg ik geen eten .
Een TV-tje om sport te kijken hadden we ook al niet. Dus ik ging zelf maar een beetje sportief doen in mijn cel, vond meneer ook irritant. Want hij kon zich niet concentreren om een plan te bedenken om Ycaris eruit te werken…
De dag erna kregen we eindelijk eten, een ranzige soep waarin 40 haren zaten van ranzige straathonden. D*N begon natuurlijk te mopperen over de kwaliteit van het eten. Hij vond wat we in het vliegtuig kregen beter natuurlijk. Dat kwam niet alleen hem, maar ook mij op 60 zweepslagen te staan.
Meneer was verschrikkelijk. Om het over het douchen nog maar niet te hebben.
Toen kregen we de kans om te ontsnappen. Maar daar had meneer opeens geen tijd voor. Geen idee wat je allemaal te doen hebt in een Equadoriaanse cel maarja. Ik trok de stoute schoenen aan. Ik was het beu en heb een ontsnappingspoging gedaan.
Meneer bleef lekker in zijn cel zitten, ben ik daar ook vanaf.