Goed, allereerst gefeliciteerd D*N, Lucy en Nieky (
)
Ik wil even duidelijk maken dat mijn stem nog niet bepaald is. Dat komt ook doordat ik moet stemmen als buitenstaander dit keer en het grotere plaatje nog niet helemaal zie. Wie loog wanneer tegen wie, wie won welke opdracht, etc. Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen dat grotere plaatje zichtbaar te maken voor de jury, want ik denk dat dat essentieel is om de juiste winnaar aan te kunnen wijzen.
Laat ik beginnen bij mijn grote survivorvriendje Nieky. Diep respect dat je het na survivor opnieuw tot de finale geschopt hebt. Je begint al bijna net zo goed als ik te worden in niet weggestemd worden, maar wat wil je, je hebt het van de beste geleerd natuurlijk. Wat? Oja, ik speelde niet zelf dit keer, dus ik kan arrogantiemodus wel uitzetten
Nee maar even serieus Niek, echt heel knap. Ik weet hoe lastig het is om ondanks een target door de winst van een eerder spel toch vertrouwen te winnen bij medekandidaten. Je moet je volledige tactiek omgooien, of aantonen dat je écht heel loyaal was in eerdere spellen en dus wel te vertrouwen bent. Mijn vraag aan jou is dan ook, hoewel je het al wel enigszins aangehaald hebt:
kun je een uitgebreider beeld schetsen van hoe je rekening gehouden hebt met je reputatie hier op RN? Hoe heb jij je tactiek omgegooid, of heb je dat juist niet gedaan op bepaalde vlakken?Dan Dennieboy. D*N, eigenlijk heb jij precies het spel gespeeld waarvan ik verwachtte dat je het zou spelen. Contact met iedereen, weinig loyaliteit als het erop aankomt, bloedfanatiek in en buiten de spellen. En je moest ook wel, want je bent nou eenmaal wat men noemt een echte favorite...
Mijn vraag aan jou is: als je geen enkele reputatie hier had gehad, hoe zou je dan idealiter het spel spelen? Zou je dan wel loyaler willen spelen? Of vind je het ook gewoon leuk om mensen keihard voor te liegen en te bespelen?En tot slot Lucy. Wij kennen elkaar eigenlijk helemaal niet. Klopt het dat dit je eerste spel hier was? In dat geval verdien jij de complimenten voor het halen van de finale misschien nog wel het meest, want dat is vrij zeldzaam als nieuwkomer
Ik zag al kritiek voorbij komen dat je hulp nodig had van je vriendje en er een vriendinnetje bij moest halen om zover te komen, maar let's face it: Nieky en D*N hadden beide veel meer vriendjes van tevoren. Verder zie ik kritiek dat je een meelifter was. Daarover kan ik niet goed oordelen en daarom wil ik jou de volgende vraag stellen:
Wat zijn een aantal sleutelmomenten geweest in jouw spel op tactisch gebied? Waaraan heb je zelf actief bijgedragen, en hoe? Mensen te vriend houden is absoluut een goede tactiek overigens, het heeft je hier gebracht, dus wees er vooral trots op! Ik hoop alleen dat je je niet uit het veld laat slaan door Nieky's nare opmerking dat hij pissig wordt, zoals hij dat ook bij survivor deed (
). Blijf het hard spelen, maak die heren met de grond gelijk, dat snappen die twee of all people echt wel. Vriendjes kan je na afloop wel weer zijn.