Er te veel over dubben levert niks extra op heb ik gemerkt.
Moeilijk te zeggen.
Dus dan zou je zowel je aanvankelijke als latere voorspellingen naast elkaar bij moeten houden.
En uitslagen zijn zo variabel dat je waarschijnlijk een heel eredivisieseizoen nodig hebt [306 wedstrijden] wil je er wat zinnigs over kunnen zeggen.
Dus ja, met een hypothetisch perfect model merk je misschien dat 2-1 bij Nederland-Mexico je.. gemiddeld 2.2 punt zal opleveren.
Maar wellicht geeft 2-0 je wel een verwachte waarde van 2.0 punt, en 1-0 van 1.9 punt. Om maar iets te noemen.
Dus ja.. misschien dat dubben je meer geeft, maar het sample is klein en we krijgen steeds maar 1 uitslag te weten.
Maar over het algemeen is dubben het inderdaad niet waard - je wint er relatief weinig mee tov hoeveel tijd het kost.
M'n voorspellingen zijn ook altijd relatief oppervlakkig.
Voorbeeld: Tijdens deze achtste-finales heb ik zesmaal 2-1 ingevuld. Want ik geloofde het wel. En dacht dat als ze niet de hoogste verwachte waarde op zouden leveren, dan hoogstwaarschijnlijk wel de tweede of derde. Dus dan had het weinig zin om uit te vogelen wat wel hoger was
Ditmaal kwam het toevallig uitzonderlijk goed uit, met 4 5jes in die 8 wedstrijden - maar dat is maar toeval. En misschien waren het in theorie niet de meest optimale voorspellingen.