Nieuws Volg ons ook op Twitter!
Ben ik de enige die gewoon wat random getallen heeft opgeschreven ?
Weet je wat het probleem is met het beroemde Australische spel Dingo (of in sommige landerlijke delen in de VS ook Djingo (the d is silent) genoemd)?De strategie die ik de voorgaande keer hanteerde, met getalletjes van.. 80 tot 92 dacht ik.. het ziet er grappig uit.Maar van tevoren had ik er zowaar redelijk over nagedacht, en leek het me strategie met de hoogste kans van slagen.Wat nog bleek te lukken ook.Waarna natuurlijk de winst met die getallen extra aardig was - dubbelprijs.Nee, het probleem is.Ik denk nog steeds dat het de beste strategie is.Maar dezelfde getalletjes nemen is veel te saaiDus ditmaal gaat het minder om het eindresultaat. Redelijk in navolging van mn eerste Tennis-team, ga ik ook hier voor nummertjes die interessant zijn van zichzelf.En ach, het is in Brazilië - dus interessante nummertjes voor Brazilië.De 12 nummers zijn dikgedrukt. De nummers liefst gewoon op volgorde laten Het is niet helemaal duidelijk wanneer voor het eerst een Europeaan in Brazilië voet aan land zette - maar het werd in 1500 voor Portugal geclaimd.De Portugezen deden er aanvankelijk weinig mee, dus tussen 1630 en 1654 claimden de Nederlanders een aanzienlijk deel van de kust.Vervolgens gebeurde vast het een en ander, maar we pakken de draad weer op wanneer Brazilië zich in 1822 probeert af te scheiden van Portugal. In 1823 wordt met succes het keizerrijk Brazilië uitgeroepen.Dat gaat redelijk goed, maar in 1864 breekt in Zuid-Amerika een oorlog uit - Paraguay tegen een alliantie van Brazilië, Argentinië en Uruguay. De alliantie overwint uiteindelijk in 1870, na de bloedigste en kostbaarste oorlog in Zuid-Amerika, die Paraguay verruïneerd achterlaat.Interessant genoeg helpt de oorlog bij het afschaffen van de slavernij, waar Engeland al lang op zat te hameren, in 1888. Kort later, in 1889 breekt de revolutie uit - en wordt de koning afgezet.Vargas komt in 1930 aan de macht, maar goed - nummertje 30 hebben we al.Dus laten we verder gaan in de beroemde verplaatsing van de hoofdstad, altijd een ingrijpende gebeurtenis, in 1960.Die staat nauwelijks, of we krijgen een nieuwe coup in 1964, maar ook dat getalletje hebben we al van de voorgaande eeuw. Ze moeten dus oppassen in 2064.Maar in 1985 komt het land weer in rustig democratischer vaarwater - hoewel de eerste daadwerkelijke rechtstreekse verkiezing nog tot 1989 zou wachten. Maar dat getalletje hebben we ook al.Blijkbaar werd het toch redelijk veilig en stabiel gevonden, want kort er op volgende de enorme VN milieu-top in Rio in 1992 (c.q. 90+2).En zo komen we bij het heden aan Goedgoedgoed, ik zal je helpen De kaart wordt dus15 30 54 2223 64 70 8889 60 85 92
Lopen jullie in Belgie 7 minuten voor
Heb jij ook zo 3 toto's gewonnen? Kan ik ook opleidingen in HDD Kunde?
Niet ingelogd
Registreren
Wachtwoord vergeten?
Waarom registreren?
Ga naar:
Nu op de chat
RealityNet
Nu online
1001 gasten en 6 vaste bezoekers