Auteur Topic: De Eilandraad  (gelezen 126038 keer)

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Eilandraad
« Reactie #200 Gepost op: 24-10-2014, 13:07:49 »
Ik ga nu opnemen  ::zwaai::
Nog heel even geduld dus  ::jaja::

Wordt spannend  ;D
You'll never walk alone

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #201 Gepost op: 24-10-2014, 13:52:33 »
Eilandraad 7

Sorry dat ik opeens van stem 3 naar stem 6 ging, maar dat komt omdat ik even in de war was met de Extra stemmen van miekeG
You'll never walk alone

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #202 Gepost op: 29-10-2014, 21:33:32 »
Eilandraad #8 Nephele

Welkom Nephele bij jullie tweede eilandraad als één kamp. Bij de eilandraad worden de acties die je hebt ondernomen verantwoord. Dus voordat jullie je stem gaan uitbrengen, heb ik nog wat vragen voor jullie. Wie zal er het spel verlaten om het tweede jurylid te worden?

Nu de samensmelting is begonnen hebben we veel te bespreken. Daarom komen er nu meerdere vragen in één keer.

Op de vorige eilandraad is er veel gebeurt,
Hadewychisdemol: Jij zei vorige eilandraad nog dat de villains één happy family waren en waarschijnlijk de heroes er uit zouden gaan. Er is uiteindelijk een hero uit, maar de villains zijn zeker weten geen happy family. Was je verbaasd dat je zes stemmen tegen kreeg? Waarom denk je dat je getarget werd?
Catshee: Waren hebben de villains niet samen gestemd? En waarom denk je dat Hadewychisdemol als villain is getarget?
Robbieazerty: Jij zette een idol in. Heb je er spijt van dat je hem hebt ingezet? Aangezien je uiteindelijk geen enkele stem kreeg.
Molcrazy: Hoewel er nog maar twee heroes over zijn, moet het flippen van enkele villains toch een goed vooruitzicht zijn. Denk je dat de heroes vs villains strijd voorbij is?

Bij de luxeproef werd het spel "karma" gespeeld. Dit is een proef waarbij er vaak veel duidelijk wordt over de verhoudingen.

Hadewychisdemol: Bij de karmaproef werd jij het meest genoemd bij "wie zou het snelste een mes in je rug steken", "Wie houdt er nooit op met praten", "Wie is het meest irritant" en "Wie heeft de valse assumptie dat hij het spel onder controle heeft". Wat vind jij hiervan? Is het een voordeel of een nadeel dat mensen je irritant vinden?
Bjorrn: Jij werd genoemd bij "Wie is het meest irritant",  "Wie heeft er de valse assumptie slim te zijn", "Wie zou het snelste een mes in je rug steken" en "Wie heeft het grootste ego". Wat vind jij hiervan? Enigszins waar of niet? Daarnaast ging Catshee vol voor jou met zijn bijl. Wat is er gebeurd tussen jullie?
Hillo: Je lag als eerste uit het spel en werd snel getarget. Hoe veilig zit jij hier bij de eilandraad op dit moment wetende dat ze jou zo snel weg hakten?
Robbieazerty: Jij kreeg voornamelijk positieve stellingen bij de proef zoals "Wie heeft de meeste kans om de finale te bereiken", "Wie zou je vertrouwen met je leven" en "Met wie zou je het liefst op een onbewoond eiland stranden"? Dit geeft natuurlijk aan dat je sociale positie vrij goed ligt in deze groep. Wordt je hierdoor een groot target? Hoeveel vertrouwen heb jij in de mensen die hier zitten dat ze je ook echt die finale laten bereiken?
Jann: Jij kreeg de stelling "Wie verdiend het niet om de finale te bereiken". Waarom denk je dat de anderen het jou niet gunnen? Denk je dat je nu juist veel kans maakt om de finale te behalen omdat anderen weten dat het je niet gegund wordt en je dus de perfecte tegenstander zou zijn?

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #203 Gepost op: 29-10-2014, 21:33:38 »
Met de immuniteitsproef werd er fanatiek gevist naar krabben, daarvoor allemaal een pluim! :) Gevolgd door een spannende veiling.
Jann: Ai ai ai, het verkeerde vraagteken gepakt. Wat ga je met het bakje rijst doen?
Hadewychisdemol: Gefeliciteerd met het winnen van immuniteit! Ik ga niet vragen of je het nodig had want na vorige eilandraad is dat duidelijk. Maar hoeveel kans denk je dat je had om naar huis te gaan als je geen immuniteit had gewonnen?
Bjorrn: Hoe erg baal je dat je een neutraliserende stem hebt weggegeven aan Hillo? Ik had gewaarschuwd, als je iets ziet wat je wilt, dan zou ik bieden. Uiteindelijk ben jij bij de veiling met lege handen terug gekomen.

Hillo: Hadewychisdemol heeft de hele aflevering op Penguin Island gezeten door zowel de luxeproef als de immuniteitsproef. Vorige keer werd de idol pas gevonden nadat alle hints open lagen. Hoe groot acht jij de kans dat Hidm de idol heeft?
De Witte: Kan jij van iemand in het spel zeggen, 'ik vertrouw jou'? of is dat niet aan de orde?
Miek1999: Zou jij gaan voor het samen stemmen met de villains? Zo ja, wat zou je tegen alle villains willen zeggen?

Tijd om te stemmen!

Regels stemmen:
- Gestemd=Gestemd. Je kan je stem niet veranderen als die eenmaal gegeven is.
- Je stemt voor de deadline, ben je te laat of stem je niet, dan stem je automatisch op jezelf.
- Bij een gelijke stand word er eerst gekeken naar de verkregen stemmen op voorgaande eilandraden. Is het dan nog steeds gelijk dan volgt er een re-vote/ tie-breaker.
- Je kan een hidden immunity idol inzetten wanneer je maar wilt, tot de deadline. Deze mag je zowel op jezelf als op iemand anders spelen. Alle stemmen voor die persoon gelden dan niet meer.
- Wanneer je bent weggestemd, heb je geen contact meer met deelnemers nog in het spel over spelgerelateerde zaken.

Er kan op iedereen gestemd worden,
Deadline: Vrijdag 31 oktober 22.00 bij D*N en Nieky

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 29-10-2014, 21:43:03 »
De Witte: Kan jij van iemand in het spel zeggen, 'ik vertrouw jou'? of is dat niet aan de orde?

In dit spel weet je het maar nooit natuurlijk, maar ik denk wel dat ik van iemand kan zeggen "ik vertrouw jou"
Wit is ook een kleur!

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #205 Gepost op: 29-10-2014, 21:44:58 »
vervolgvraag: wie ?

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #206 Gepost op: 29-10-2014, 21:47:20 »

In dit spel weet je het maar nooit natuurlijk, maar ik denk wel dat ik van iemand kan zeggen "ik vertrouw jou"
Wie vertrouw je wel en wie vertrouw je niet?

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #207 Gepost op: 29-10-2014, 21:53:25 »
Hadewychisdemol: Jij zei vorige eilandraad nog dat de villains één happy family waren en waarschijnlijk de heroes er uit zouden gaan. Er is uiteindelijk een hero uit, maar de villains zijn zeker weten geen happy family. Was je verbaasd dat je zes stemmen tegen kreeg? Waarom denk je dat je getarget werd?
Ik werd getarget omdat ik zelf catshee had getarget. Ik dacht dat ik hem niet kon vertrouwen en toen ik erachter kwam dat ik dat wel kon was het al te laat en kreeg ik de stemmen. Toen kon ik niet meer anders dan op MiekeG stemmen, die al twee tegenstemmen had.

Hadewychisdemol: Bij de karmaproef werd jij het meest genoemd bij "wie zou het snelste een mes in je rug steken", "Wie houdt er nooit op met praten", "Wie is het meest irritant" en "Wie heeft de valse assumptie dat hij het spel onder controle heeft". Wat vind jij hiervan? Is het een voordeel of een nadeel dat mensen je irritant vinden?
Die eerste snap ik omdat ik catshee dus had getarget, die tweede snap ik ook want dat is gewoon waar ;D, die derde idem en die vierde slaat nergens op want ik moet wel heel arrogant zijn om te denken dat ik het spel onder controle heb als ik vorige eilandraad 6 stemmen tegen me heb gehad.

Dat mensen me irritant vinden is denk ik geen voordeel of nadeel, dit spel is niet persoonlijk.

Hadewychisdemol: Gefeliciteerd met het winnen van immuniteit! Ik ga niet vragen of je het nodig had want na vorige eilandraad is dat duidelijk. Maar hoeveel kans denk je dat je had om naar huis te gaan als je geen immuniteit had gewonnen?
Meer kans dan de rest.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #208 Gepost op: 29-10-2014, 21:57:56 »
Miek1999: Zou jij gaan voor het samen stemmen met de villains? Zo ja, wat zou je tegen alle villains willen zeggen?

Dat lijkt me handig ja, want er zijn nog maar twee heroes  ::hypocriet::
Tegen iedereen, dus niet alleen de villains zou ik zeggen: denk gewoon goed na wie je het spel uit wil hebben en baseer je stem daarop. Het Heroes vs Villains gedeelte is nu misschien wel echt over, dat hebben we kunnen zien door de 6 stemmen van hidm.
I will follow my inner gold

Offline Jann

• Forumlid
  • Derde plaats Dixit 2020
« Reactie #209 Gepost op: 29-10-2014, 22:02:01 »
Jann: Jij kreeg de stelling "Wie verdient het niet om de finale te bereiken". Waarom denk je dat de anderen het jou niet gunnen? Denk je dat je nu juist veel kans maakt om de finale te behalen omdat anderen weten dat het je niet gegund wordt en je dus de perfecte tegenstander zou zijn?

Ik begrijp het wel. Ik ben niet zo zichtbaar als de rest van het deelnemersveld, de redenen even buiten beschouwing latend, al vind ik het nog steeds fantastisch in zo'n grandioos spel als dit te zitten. Maar behalve dat (en volgens mij ben ik al zichtbaarder dan in de eerste helft van het spel) breek ik ook geen potjes in de spellen. Ik ben geen vingertje erop, maar dat is altijd al zo geweest. Is ook maar een onderdeel van het spel, hoe je tactisch in het spel zit is belangrijker, omdat het daar altijd op aankomt. Spelletje winnen kan natuurlijk hartstikke handig zijn af en toe, maar je zou ook zonder moeten kunnen overleven.

Maar ik denk hierdoor inderdaad dat mensen mij mee zouden kunnen willen nemen, omdat ze tegen mij een grote kans hebben een proef te winnen. Maar aan de andere zijde, mocht ik onverhoopt de finale halen, kan het ook tegen mij worden gekeerd. 'Je hebt niet zoveel gedaan als de rest, dus no way dat we de miljoen euro gaan laten winnen' (of ik weet niet meer precies wat je hier kan winnen, duizend ben ik ook blij mee). Maar ja, we gaan het zien in de finale. Alle verhoudingen kunnen nog veranderen, er zijn nog een paar weken te gaan.

Jann: Ai ai ai, het verkeerde vraagteken gepakt. Wat ga je met het bakje rijst doen?

Ja, dat is wel erg zuur, na al die nachten tot laat op te zijn gebleven en dan bot te vangen, of nog erger: een bakje rijst. Nee, om eerlijk te zijn zou ik toch al om die tijd gaan slapen; ik had toch vakantie. Maar een extra stem of immuniteit zelfs zou natuurlijk mooier zijn geweest.

Wat ik ermee ga doen? Ik ga de rijst laten drogen tot het keihard geworden is en dan maak ik er een ketting van, waarna ik het bakje eraan vast rijg en zo kan doen alsof een immuniteitsamulet is, die ik via via heb gekregen van iemand die op Penguin Island is geweest. Niemand die meer op me durft te stemmen >:D

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 29-10-2014, 22:10:31 »
Bjorrn: Jij werd genoemd bij "Wie is het meest irritant",  "Wie heeft er de valse assumptie slim te zijn", "Wie zou het snelste een mes in je rug steken" en "Wie heeft het grootste ego". Wat vind jij hiervan? Enigszins waar of niet? Daarnaast ging Catshee vol voor jou met zijn bijl. Wat is er gebeurd tussen jullie?

Sommige zijn enigzinds waar ja maar niet allemaal.
Dat mensen mij irritant vinden kan zijn, ik ben daar niet heel verbaasd over maar leuk om te horen is het natuurlijk niet.
Dat ik de valse assumpie heb dat ik slim ben is zeker niet waar  :P
Net als HIDM heb ik de vorige ronde ook catshee geprobeerd te targetten, waar ik heel veel spijt van heb.
Toen ik toch dacht hem te kunnen vertrouwen was het al te laat, ik was zelf erg bang dat ik eruit zou vliegen daardoor en stemde daarom op MiekeG, vanwege de tegenstemmen.
Ik weet dus zelf wel dat ik niet de slimste ben  ;)
Die van het snelst een mes in rug steken zal ook wel deels met catshee temaken hebben dus daar kijk ik niet raar van op.
Dat ik een groot ego hebt klopt wel ja, ik vind mezelf best wel geweldig  8)

Wat er tussen mij en catshee is gebeurt heb ik zojuist ookal aangegeven lijkt me.

Bjorrn: Hoe erg baal je dat je een neutraliserende stem hebt weggegeven aan Hillo? Ik had gewaarschuwd, als je iets ziet wat je wilt, dan zou ik bieden. Uiteindelijk ben jij bij de veiling met lege handen terug gekomen.

Daar baal ik heel erg van... ik had het vermoeden dat er nog wel iets beters langskwam maar dat heb ik verkeerd ingeschat.
Ik had beter naar jou moeten luisteren D*N  :(
Het meeste baal ik nog ervan dat ik dus al die nachten voor niks ben opgebleven...
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 29-10-2014, 22:11:07 »
Wie vertrouw je wel en wie vertrouw je niet?

Ik vertrouw vooral mezelf, maar om verder nou namen te noemen..... nee, sorry. Ik denk dat de deelnemers wel weten wie ik vertrouw en wie niet
Wit is ook een kleur!

Offline hillo

• Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #212 Gepost op: 29-10-2014, 23:39:58 »
Citaat
Hillo: Je lag als eerste uit het spel en werd snel getarget. Hoe veilig zit jij hier bij de eilandraad op dit moment wetende dat ze jou zo snel weg hakten?

Eerlijk? Ik zit op het hakblok (hoe suf klinkt dat in het Nederlands... The chopping block klinkt zoveel spannender ;D ). Ik dacht mensen te kunnen vertrouwen, maar ik weet niet of dat nog wel het geval is. Sommigen zijn te stil, anderen willen overduidelijk geen toezeggingen doen. Dus nee, ik voel me totaal niet veilig. Het is allemaal één groot toneelstuk, dit spel, maar vanavond zullen alle kleuren eindelijk bekend worden. Eindelijk vuurwerk! Jammer dat ik dan waarschijnlijk het slachtoffer ervan word, maar so be it. Maar wie weet... Het spel is duidelijk in handen van een groep mensen nu, hopelijk kan de rest het overnemen nu de numbers er nog zijn!

En ik heb gelukkig een neutraliseerstem :)
Nieky grab a life vest!

Offline hillo

• Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #213 Gepost op: 29-10-2014, 23:41:03 »
Citaat
Hillo: Hadewychisdemol heeft de hele aflevering op Penguin Island gezeten door zowel de luxeproef als de immuniteitsproef. Vorige keer werd de idol pas gevonden nadat alle hints open lagen. Hoe groot acht jij de kans dat Hidm de idol heeft?

Groot. Maar hij heeft immuniteit, dus heeft 'm toch niet nodig nu. Is een zorg voor later.
Nieky grab a life vest!

Offline catshee

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 30-10-2014, 20:21:30 »

Catshee: Waren Waarom hebben de villains niet samen gestemd? En waarom denk je dat Hadewychisdemol als villain is getarget?

Mijn vraagje is in principe al beantwoord ::rofl::

Maar goed, HIDM dacht dat hij me niet kon vertrouwen... En laten we eerlijk zijn: ik ben per slot van rekening de idioot die in koeienletters "LIAR" op zijn T-shirt heeft staan en een Will Kirby avatar heeft :-\\ Dus ik kan in principe wel begrijpen dat dat een reden is waarom mensen denken mij niet te kunnen vertrouwen...

Omdat HIDM dus dacht dat ik niet te vertrouwen was, ging hij mij targeten. Geen hogere wiskunde ofzo :P Een move die wel te begrijpen is.

Toen dat uitkwam en ik het te horen kreeg, maakte dat bij mij ook bepaalde gevoelens los over HIDM...

Ik was dus een van de mensen die HIDM heeft getarget vorige week, omdat ik niet blij was dat hij mij getarget had. Lijkt me vrij duidelijk waar dat vandaan kwam ;)

Dus daarom hebben de Villains vorige week niet samen gestemd
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En daarom is HIDM getarget als Villain.

Dus daar heb je (nog een keer :-X) het antwoord op je vraag ;D

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #215 Gepost op: 30-10-2014, 20:40:40 »
Eilandraad #8 Nephele
Molcrazy: Hoewel er nog maar twee heroes over zijn, moet het flippen van enkele villains toch een goed vooruitzicht zijn. Denk je dat de heroes vs villains strijd voorbij is?

Ik denk dat de spelers het niet meer zien als Heroes vs Villains omdat er nog maar zo weinig Heroes zijn. De Villains denken uiteraard ook vooruit en willen niet de laatste Heroes elimineren om vervolgens zelf het slachtoffer te worden. De strijd tussen de verschillende stammen lijkt voorbij maar zeg nooit nooit ;)
2024: wie is de Mol?

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 30-10-2014, 21:26:24 »
Robbieazerty: Jij zette een idol in. Heb je er spijt van dat je hem hebt ingezet? Aangezien je uiteindelijk geen enkele stem kreeg.
Nee, totaal geen spijt van. Ik had de idol voor drie redenen ingezet en sta daar nog steeds achter:
1) Iedereen vertelde me iets anders en ik hoorde een hoop tegenstrijdige verhalen. Door hem in te zetten, zou ik sowieso safe zijn en in de volgende ronde komen (wat meteen reden 2 ook is) en dan zou ik dus zéker de eilandraad overleven en kunnen zien hoe het nu écht allemaal in de haak zat en wie er had gelogen en wie niet. En 3) Zo'n beetje IEDEREEN wist dat ik die idol had, waardoor ik een groot target werd, als ze mij persoonlijk er niet uit willen strmmen, dan wel om de idol uit het spel te krijgen door mij samen met die idol weg te stemmen. Dus ik wou van dat mega target verlost zijn en heb em dus ingezet.

Citaat
Robbieazerty: Jij kreeg voornamelijk positieve stellingen bij de proef zoals "Wie heeft de meeste kans om de finale te bereiken", "Wie zou je vertrouwen met je leven" en "Met wie zou je het liefst op een onbewoond eiland stranden"? Dit geeft natuurlijk aan dat je sociale positie vrij goed ligt in deze groep. Wordt je hierdoor een groot target? Hoeveel vertrouwen heb jij in de mensen die hier zitten dat ze je ook echt die finale laten bereiken?

Het was wel leuk om te lezen, toch weer een zelfzekerheidsboost, terwijl ik zelf mijn eigen naam af en toe bij de negatievere dingen had ingevuld, denkende dat de meerderheid mij daar zou invullen. Alleen heb ik dat volgens mij op de verkeerde lijst ingevuld want ik zag het niet meer in het overzicht. :D

Maar blijkbaar is mijn sociale positie inderdaad beter dan ik dacht. Geen idee of dat mij een groter target maakt, er zijn genoeg leuke spelers en als de meerderheid mij de finale zien bereiken, me met hun leven vertrouwen en met mij op een onbewoond eiland willen zitten, moeten ze me juist NIET wegstemmen, want dan komt hun droom niet uit.  ;D

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #217 Gepost op: 31-10-2014, 14:44:09 »
Er kan op iedereen gestemd worden,
Deadline: Vrijdag 31 oktober 22.00 bij D*N en Nieky

Op iedereen? ::oink::
2024: wie is de Mol?

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #218 Gepost op: 31-10-2014, 17:24:22 »
Behalve Hadewychisdemol want die heeft immuniteit :P. Was ik vergeten te veranderen.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #219 Gepost op: 31-10-2014, 17:39:28 »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.