Auteur Topic: Wie verdenkt wie  (gelezen 70845 keer)

Offline hoelahoep

• Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #120 Gepost op: 19-02-2015, 22:39:31 »
Op wie zit Marlijn nu eigenlijk?

Ze was wat vaag geloof ik, maar in ieder geval deels op Rik

Offline Juulx1

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #121 Gepost op: 19-02-2015, 22:40:06 »
Nee, ze zegt iets als 'helemaal op één ingezet'.

Ik zie in het Margriet topic dat hier nog enige onduidelijkheid over is.. Het is dus maar wat je hoort/er van maakt/in welke tunnel je zit :p

Offline Miepmandarijn

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 19-02-2015, 22:40:46 »
Tijdens het veranderen van penningmeester gaf Chris aan dat hij dacht dat Martine op hem zat.

Offline Juulx1

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 19-02-2015, 22:41:09 »

Ik dacht dat ze duidelijk was dat ze op één persoon had ingezet, en ze koos voor Rik in de vraag die tijdens haar biecht in beeld kwam. Ga er dus vanuit dat het Rik is.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 19-02-2015, 22:42:12 »
Ik dacht dat ze duidelijk was dat ze op één persoon had ingezet, en ze koos voor Rik in de vraag die tijdens haar biecht in beeld kwam. Ga er dus vanuit dat het Rik is.

Oja ik weet het weer! Ze zei inderdaad dat ze echt op 1 iemand in ging zetten, en als ze er dan uit lag was het jammer dan. Rik dus

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #125 Gepost op: 19-02-2015, 22:42:45 »

Ik heb het zo genoteerd
Marlijn- wil op één gaan, antwoord een vraag op Rik
Rik- denk dat hij de idioot is die de mol vertrouwd heeft
Chris- Margriet en Marlijn
Margriet- Rik
Martine- hoopt dat het margriet is

Maar wat ze bij Art zegt, is niet zo heel duidelijk.
klaar voor de strijd

Offline Juulx1

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 19-02-2015, 22:43:21 »
Tijdens het veranderen van penningmeester gaf Chris aan dat hij dacht dat Martine op hem zat.

Het lijkt er inderdaad op de wijzen dat Martine op Chris zit. Ook door een aantal gezichtsuitdrukkingen naar of over Chris, ze lijkt hem niet te vertrouwen. Conclusie dat Chris niet de mol kan zijn?

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 19-02-2015, 22:45:57 »
Maar wat ze bij Art zegt, is niet zo heel duidelijk.
Nou je moet echt wel heel diep tunnelen wil je "hem" verstaan ipv "helemaal" hoor haha. Kijk nog maar eens naar die tijdsindex die ik gaf.

En Martine gaat nu echt exit op Margriet, haar persoonlijke tunnel, dat heeft ze al meermaals aangegeven. Maar zoals Heinz zegt zit ook de rest op Margriet dus nu ook weer niet helemaal klip en klaar dat Margriet er nu vlak voor de finale uit moet. Maar ik denk het wel >:D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 19-02-2015, 22:47:10 »
Martine vult als antwoord in bij vraag 20 dat de mol een vrouw is.
En, ondanks dat ik nog steeds in de Margriet tunnel zit, zegt ze volgens mij niet hem maar een. (zo wordt het ook vertaald door de ondertiteling )

Offline Juulx1

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 19-02-2015, 22:56:55 »
Betekend dat dan dat niemand nu nog op de goede mol zit? Rik en Marlijn stemmen op elkaar en Margriet zet in op Rik.. Of Rik is de mol en dan ligt Chris er dus volgende aflevering uit (wanneer er iemand naar huis moet dmv de test, niet door een vrijsteling of iets dergelijks)..

Offline coolietje

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 19-02-2015, 23:01:00 »
Nou je moet echt wel heel diep tunnelen wil je "hem" verstaan ipv "helemaal" hoor haha. Kijk nog maar eens naar die tijdsindex die ik gaf.

En Martine gaat nu echt exit op Margriet, haar persoonlijke tunnel, dat heeft ze al meermaals aangegeven. Maar zoals Heinz zegt zit ook de rest op Margriet dus nu ook weer niet helemaal klip en klaar dat Margriet er nu vlak voor de finale uit moet. Maar ik denk het wel >:D

Nog een paar keer beluisterd, maar die helemaal komt er toch ook niet helemaal uit  ::rofl::
Chris Zegers is mijn schot voor de boeg...

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 19-02-2015, 23:03:11 »
Nog een paar keer beluisterd, maar die helemaal komt er toch ook niet helemaal uit  ::rofl::

Gevalletje mama Appelsap  ;D De Margriet aanhang hoort 'hem', de Chris aanhang hoort 'helemaal', de Muis en Lijntje aanhang zijn neutraal terrein  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline evelienh1986

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 19-02-2015, 23:03:43 »
Ik hoor echt 'hem'. Als je 'helemaal' er van maakt dan loopt de zin niet meer taalkundig

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 19-02-2015, 23:04:38 »

En Martine gaat nu echt exit op Margriet, haar persoonlijke tunnel, dat heeft ze al meermaals aangegeven.

Juist omdat het zo wordt aangegeven kunnen we ervan uitgaan dat ze dus juist niet op Margriet is gegaan anders was het niet zo op die manier in beeld gebracht...

En na de fotoopdracht keek ze zo ongelovig naar Rik... Ik gok dat ze op Rik heeft ingezet en de montage ons in de maling probeert te nemen

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 19-02-2015, 23:05:25 »
Hem lijkt mij gezien de moltalk footage van de blikken tussen Mar en Mar inderdaad te duiden op Chris. Vandaar mijn definitieve keuze voor Rik dan toch eindelijk. Knoop doorgehakt  ::hypocriet::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 19-02-2015, 23:15:19 »
Ik hoor echt 'hem'. Als je 'helemaal' er van maakt dan loopt de zin niet meer taalkundig

Volgens mij zegt ze : "Ik heb het risico genomen om hem op 1 in te zetten", waarbij de "in" een beetje ingeslikt wordt, misschien door de emoties en omdat "een" en "in" erg op elkaar lijken. De "hem" is gewoon "de test", lijkt mij.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 19-02-2015, 23:16:31 »
Niemand die vindt dat "hem" ook gewoon "de test" kan zijn? ???

Als in...

Ik heb het risico genomen om hem op 1 in te zetten
Ik heb het risico genomen om de test op 1 in te zetten

In deze zin verwijst het niet naar een persoon in mijn ogen.

Edit: haha tureluurs was me net voor.

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
« Reactie #137 Gepost op: 19-02-2015, 23:18:43 »
Maar wie zegt dat niet iedereen op Margriet zit?

Chris:
Zegt dat het voor hem alleen nog maar Marlijn of Margriet kunnen zijn. Margriet verdenkt hij al langer. De €500 die Margriet pakte bij de fotoflits-opdracht ziet hij als afleidingsmanoeuvre. Ook de testvraag beantwoordt hij op Margriet. Hij lijkt dus vol op Margriet te gaan.

Wanneer ging de mol de theefabriek binnen om enveloppen te verzamelen? Chris antwoordt: 'als tweede' -> Margriet

Marlijn:
Zegt dat het niet slim is om te spreiden. Ook zegt ze volledig op één persoon te gaan stemmen, omdat ze bijna zeker weet dat diegene het is. Vult vervolgens haar testvraag in op Margriet (volgensmij begon Margriet als 4e met het tellen van het geld, zie het desbetreffende topic van die opdracht).

Wanneer kwam de mol bij de rekentafel om geld te tellen tijdens de Geld plukken-opdracht?  Marlijn antwoordt: 'als vierde' -> Margriet

Rik:
Dacht dat hij Margriet als hoofdverdachte zou meenemen, met Chris als nummer twee. Hij weet het even niet meer omdat ze allebei geld hebben binnengebracht. Twijfelt, ik herhaal twijfelt over Marlijn, omdat zij geen geld heeft binnengebracht. Vult testvraag in op Marlijn en Margriet.

Was de stift zoek in het team van de mol tijdens de Straattaal-opdracht? Rik antwoordt: 'nee' -> Margriet en Marlijn

Margriet
Heeft Rik als hoofdverdachte, door zijn rariteiten bij de fotoflits-opdracht. Vult testvraag in op Rik.

Hoeveel enveloppen heeft de mol gepakt in de Theefabriek Margriet antwoordt: '1' -> Rik

Martine
Hoopt, ik herhaal hoopt, dat Margriet de mol is. Margriet is, volgens Martine, de boel op een sluwe wijzen aan het verzieken. Ook beweert ze dat Margriet heel fanatiek op verkeerde manier bezig is. Vult testvraag in op Margriet of Marlijn.

De mol is een: Martine antwoordt: 'een vrouw' -> Margriet of Marlijn

Conclusie: Iedereen zit op Margriet, Martine is er of op Margriet uitgegaan, of hoopte enkel dat Margriet de mol zou zijn en is er op iemand anders uitgegaan (de HEM waar ze het duidelijk over heeft als ze met Art praat). Ik denk dat de productie ons wil laten geloven dat het 'wie verdenkt wie' schema er als het onderstaande uitziet, terwijl dit eigenlijk niet zo is. Margriet is de mol, not falling for your jokes!

Wat de productie ons wil laten geloven:
Chris: Marlijn of Margriet
Marlijn: Rik
Rik: Marlijn
Margriet: Rik
Martine: Margriet

« Laatst bewerkt op: 19-02-2015, 23:20:43 door Joeyversteeg12 »

Offline evelienh1986

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 19-02-2015, 23:20:46 »
Mee eens

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 19-02-2015, 23:26:13 »
Ik heb de test nog eens zitten kijken want dacht in eerste instantie dat Marlijn vol op Rik gegaan was, maar toen ze de vraag beantwoorde met Margriet moet het haast wel zijn dat ze eerder vol op Margriet gegaan is dan op Rik.

En als iedereen op Margriet zit dan is degene met de meeste vragen fout of langzaamste tijd de pineut dus Martine