Auteur Topic: Muzikale aanwijzingen Roodshow  (gelezen 262353 keer)

Offline hoelahoep

• Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #400 Gepost op: 3-02-2015, 15:49:21 »
Als het daadwerkelijk Carolina wordt ben ik benieuwd naar het verloop van de nieuwe "afvallerstheorie" ;D

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
« Reactie #401 Gepost op: 3-02-2015, 17:53:58 »
Chris gaat er natuurlijk niet uit al willen sommigen dat blijkbaar graag door in mijn ogen vergezochte hints te zoeken.. ;) Ik vond die van CD wel goed gevonden ::ok:: en ook niet zo vergezocht. Dus ik gok en hoop op Carolina...mits er een nog betere hint komt voor donderdag. Zelf zie ik nog geen betere..

CD kan ook op Chris slaan. Zijn volledige naam is christiaan Dirk :)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #402 Gepost op: 3-02-2015, 18:00:10 »
CD kan ook op Chris slaan. Zijn volledige naam is christiaan Dirk :)

Nee; Dirk Christiaan.

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #403 Gepost op: 3-02-2015, 19:16:50 »
Chris gaat er natuurlijk niet uit al willen sommigen dat blijkbaar graag

Eh? Het lijkt er eerder op dat sommige Chris-fans hier de hint van Rat niet willen geloven. Om die hint dan meteen vergezocht te noemen vind ik een beetje gek. Er zijn wel vaker dieper doorgedachte hints naar de afvaller.

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #404 Gepost op: 3-02-2015, 19:19:35 »
Eh? Het lijkt er eerder op dat sommige Chris-fans hier de hint van Rat niet willen geloven. Om die hint dan meteen vergezocht te noemen vind ik een beetje gek. Er zijn wel vaker dieper doorgedachte hints naar de afvaller.
ik geloof niet dat ie er uitgaat, maar als hij er toch komende donderdag uit gaat, dan vanwege die hint hoor :)

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #405 Gepost op: 3-02-2015, 19:30:37 »

Ik wil het prima geloven hoor, maar ik vind de hint(s) naar Carolina gewoon sterker. Mag toch?

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #406 Gepost op: 3-02-2015, 19:58:18 »

Ik vind de uitleg van Rat prima geloofwaardig, maar zoals hoelahoep al zegt:

Ik wil het prima geloven hoor, maar ik vind de hint(s) naar Carolina gewoon sterker. Mag toch?

de hint naar Carolina is degene waar ik voor ga. Misschien te eenvoudig, maar op zich is Wikipedia al vaker een bron gebleken voor de oplossing. Zonder wiki kon je niet weten dat dit nummer op een album verscheen die als eerste op CD werd uitgegeven. CD = initialen van Carolina. Hij is niet op DC verschenen, de voorletters van Chris. We gaan het zien donderdag :) Zo koos ik vorige week voor Martine, wegens Therapy wat verwees naar dr. Corrie, zoals Jan-Willem zelf al opmerkte. Maar turn god om naar dog en je hebt inderdaad Viktor te pakken als de labrador en voormalig hondenbelasting-inspecteur van de groep.  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Bruun

• Forumlid
« Reactie #407 Gepost op: 4-02-2015, 08:07:52 »
Zonder wiki kon je niet weten dat dit nummer op een album verscheen die als eerste op CD werd uitgegeven.

Da's waar. Ik vergeet wel eens dat er, naast wij Molloten die alles gelijk achterstevoren en binnenstebuiten keren, ook 'normale' mensen naar WIDM kijken en naar de Roodshow luisteren voor wie het niet zo vanzelfsprekend is om gelijk een wiki te raadplegen en zodoende de oplossing al te vinden voordat de uitzending is afgelopen ;)

En ik moet zeggen, als je het principe van 'reverse engineering' toepast, kan ik me heel goed voorstellen dat de makers van de hints via Carolina Dijkhuizen > CD > eerste uitgebrachte CD > gelijknamige single op dit nummer uitkomen.

OK, ik ben overtuigd en gooi mijn lettertheorie in de prullenbak. Maar als Marlijn, Martine of Margiet afvalt en er vrijdag weer een nummer van ABBA te horen is... ;)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #408 Gepost op: 4-02-2015, 09:51:13 »
CD = initialen van Carolina. Hij is niet op DC verschenen, de voorletters van Chris.
Dat klopt uiteraard, maar als je de naam ABBA neemt, en je verruilt de letters A en B voor die van CD krijg je CDDC. Zodoende kan het alsnog op Chris slaan :P
The British are not impressed.

Offline Mosquito

• Forumlid
  • 'ziende blind'
« Reactie #409 Gepost op: 4-02-2015, 11:48:11 »
Even verder gedacht met ABBA en er was al over CMMMC te lezen hier.

We hebben drie kandidaten met M, twee met C en ankermuis Rik.

Met ABBA zouden we moeten kiezen tussen de drie M kandidaten (ABBA / CMMC)

ik schreef al eerder over de geboortedatum van Margriet..

Dan nog Dirk Christiaan met CD, kan nog door AB - BA...

(Of met ABBA, alle kandidaten met C en M blijven in de strijd. Exit Rik)
« Laatst bewerkt op: 4-02-2015, 12:17:41 door Mosquito »
'Ook een fijne dag verder...’

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #410 Gepost op: 4-02-2015, 12:00:53 »
En die lettercode, ABBA is in het logo gespiegeld, het kan nog net zo goed CMRMC worden.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #411 Gepost op: 4-02-2015, 13:36:20 »

Tuurlijk mag dat. Maar je probeert wel meteen de hint te weerleggen en komt met hele stellige overtuiging dat de hint niet kan kloppen, terwijl de hint helemaal niet zo vergezocht is. Dat riekt gewoon naar je favoriet verdedigen, is op zich niks mis mee, maar wel als je daardoor plausibele hints gaat afkraken.
En Lonneke die uit het niets aanneemt dat mensen Chris eruit willen en daarom hints naar hem gaan zoeken... dat vind ik vrij komisch ::rofl::

Offline Thiago

• Forumlid
« Reactie #412 Gepost op: 4-02-2015, 13:57:24 »
In 1982, the album The Visitors was banned in the Soviet Union, possibly due to the band allowing a video of "When All Is Said and Done" to be shown in the United States Information Agency television special, Let Poland Be Poland along with a spoken message from Ulvaeus and Andersson,[3]

Margriet en Rik eindigde met de pakketten opdracht in Poolland....

Offline Bruun

• Forumlid
« Reactie #413 Gepost op: 4-02-2015, 14:08:35 »
In 1982, the album The Visitors was banned in the Soviet Union, possibly due to the band allowing a video of "When All Is Said and Done" to be shown in the United States Information Agency television special, Let Poland Be Poland along with a spoken message from Ulvaeus and Andersson,[3]

Margriet en Rik eindigde met de pakketten opdracht in Poolland....

Goed gevonden, maar op wie van de twee slaat het dan? Het lijkt me dat de hint terug te voeren moet zijn naar één persoon.

Offline Mosquito

• Forumlid
  • 'ziende blind'
« Reactie #414 Gepost op: 4-02-2015, 14:15:08 »
Goed gevonden, maar op wie van de twee slaat het dan? Het lijkt me dat de hint terug te voeren moet zijn naar één persoon.
Die actie (Let Poland..) was op 31 januari, verjaardag Margriet. Had ik al gemeld in dit topic.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Thiago

• Forumlid
« Reactie #415 Gepost op: 4-02-2015, 14:20:08 »
Die actie (Let Poland..) was op 31 januari, verjaardag Margriet. Had ik al gemeld in dit topic.

Excuus...niet gezien.

En Margriet gooide het laatste pakket op Poolland.

Offline Bruun

• Forumlid
« Reactie #416 Gepost op: 4-02-2015, 14:32:03 »

Sorry Mosquito, dat had ik niet gezien.

Met deze combinatie is de Poolland > Poland hint dus uit te leggen naar één persoon. Ik vind het wel een goeie eigenlijk...

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #417 Gepost op: 4-02-2015, 14:46:10 »
Tuurlijk mag dat. Maar je probeert wel meteen de hint te weerleggen en komt met hele stellige overtuiging dat de hint niet kan kloppen, terwijl de hint helemaal niet zo vergezocht is. Dat riekt gewoon naar je favoriet verdedigen, is op zich niks mis mee, maar wel als je daardoor plausibele hints gaat afkraken.
En Lonneke die uit het niets aanneemt dat mensen Chris eruit willen en daarom hints naar hem gaan zoeken... dat vind ik vrij komisch ::rofl::

Ik kraak toch geen hints af? ik zei alleen dat ik hem niet zo sterk (en vergezocht, ja) vond. Maar dat is ook maar een mening, een groot deel vindt het blijkbaar wel een sterke hint. Daar is een forum voor; meningen delen...

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #418 Gepost op: 4-02-2015, 14:50:25 »

Heel goed gevonden. Ik vind ook het zinnetje "crackin' up" bij haar passen, het betekent o.a. onder druk breken, tja onder druk van de groep breekt ze met de pot.

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
« Reactie #419 Gepost op: 4-02-2015, 14:51:04 »
Ik heb sterkere oplossingen gelezen maar moest hieraan denken en wou het toch delen:

Marlijn was een visitor op de kamer van Carolina en Evelien toen ze opzoek ging naar de Jokers eerste aflevering........

Goed opgemerkt!  ::ok::

EDIT: Ik hoop trouwens niet dat Carolina afvalt, dan zal het moeilijk worden of ik in de Martine- of Riktunnel stap.  :-\\
« Laatst bewerkt op: 4-02-2015, 14:56:47 door Joeyversteeg12 »