@Mollenmania
Ik weet dat je zegt dat het ook speculatie is maar ik denk dat je inschatting van persoonlijkheden niet zo goed als Susan Visser volgens jou een sterkere persoonlijkheid heeft dan een AnneMarie Jung..
AnneMarie jung had denk ik de sterkste persoonlijkheid van haar seizoen. Ze is mega sociaal, ze is echt een persoon. Ze staat ergens voor, heeft een duidelijke mening, en laat zich niet zomaar omver bonjouren. Alleen was ze in haar seizoen wat teruggetrokken omdat juist iedereen haar verdacht om haar persoonlijkheid (dat hebben later Marit, Liesbeth en Hadewych allemaal bekent) Ze wilde niet mee in die bontjes, omdat mensen haar dan sneller zouden doorhebben, waardoor ze zich wat teruggetrokken hield. Dat was haar kandidatentactiek. Susan Visser en Dennis Weening lijken in die zin op elkaar dat ze beide lieve naieve mensen zijn (overkomen iig) en zich snel laten overhalen. Of in het geval van vrijstellingen.. andere kandidaten verdenken hun niet en denken ah joh, Susan of Dennis gaat me toch niet overhalen, en als ze het wel lukt mogen ze die vrijstlelling hebben wat ze kunnen toch nooit de mol zijn. Kandidaten als Regina,Joris (topitios afgegeven), en Freek (vrijstelling afgegeven soort van, of iig aan Susan gegeven bij topito opdracht) hebben zo gedacht..
AnneMarie en Kim kwamen misschien in het seizoen niet heel dominant over. Maar het zijn beide persoonlijkheden, zeker AnneMarie.
Verder als ik ga kijken naar je lijstje van alle seizoenen heb je gelijk over dat de mollen vaak persoonlijkheden waren die vaak dingen konden doordukken en als hun dit niet lukte dat ze gingen miepen (denk aan Milouska of Inge)
Echter ben ik van mening dat er in elk seizoen meerdere grotere persooonlijkheden zaten die uiteindelijk niet de mol bleken
S5 Marc Marie, Victoria, Gijs, Jim, Isabelle waren allle 5 grotere persoonlijkheden individueel dan Yvon.
S6 Met Toine, Richard, Peggy, Roderick heb je 4 namen die zeker een grote persoonlijkheid hebben. In het spel kwamen ze zo beter over dan Milouska die uiteindelijk natuurlijk iedereen om de tuin leidde.
S7 Renate, Eva, Dick zitten wel in de categorie die de confrontatie met Inge aangingen en dus getuigd van persoonlijkheid en durf.
En zo zijn er van elk seizoen wel mensen te noemen, al worden ze steeds Liever. als je gaan kijken naar s5 waren het bijna allemaal ego's en grote persoonlijkheden. Nu de laatste paar jaren valt het steeds meer mee, is het een mix met 1 of 2 grotere persoonlijkheden mensen met een duidelijke mening.
Oh, en even iets over aankomend seizoen nog.
Zojuist dat filmpje van perspresentatie gezien. Hopelijk worden er nog filmpjes gemonteerd van alle kandiaten achter elkaar met stellingen, bijv: wat vonden de kandidaten van elkaar? Of wat vonden de kandidaten van het strijdtoneel. Zodat je ze wat meer achter elkaar hoort dan allemaal los.
Dat al 3 kandidaten aangeven 'het sleutelwoord is chaos' baart me alweer zorgen.
Vorig jaar natuurlijk uitgebreid over gediscussieerd, teveel chaos is niet leuk. Zo'n opdracht met die camera's in aflevering 1. met 10 mensen is er sowieso chaos, al is er geen opdracht. Dus zijn molacties ook niet leuk. (' ja ik trok een beetje aan de camera' ) zo'n oprdacht is leuker als er bijv 7 of 8 nog over zijn. 10 is teveel. Doe dan een opdracht waar je de kandidaten goed leert kennen en hun elkaar in een iets rustigere setting. Dat kijkt ook fijner weg dan 60 minuten chaos. Zeker als er blijkt dat er in aflevering 1 niemand weggaat.