Wat een geweldige intro, zeg! Ik heb nog niet alles letterlijk gelezen heb op dit tal van pagina's, maar merk wel dat jullie er al wel echt diep ingezogen zijn zeg! Heerlijk om te zien. Bij mij gaat het vanaf nu meer en meer spelen!
Ik weet niet of iemand er wat aan heeft, en dit is ook geheel mijn opvatting (andere blikken zijn dus zeer welkom), maar dit zijn mijn inschattingen aan de hand van de voorstellingen:
Klaas: in mijn ogen meer een 'ziener' en 'observeerder'. Heb iemand op pagina X Klaas zien omschrijven als de 'Jan-Willem' van seizoen 2014. In mijn ogen treffend. Of een beetje Joep van Deudekom (seizoen 13): analyseren wie wat heeft gedaan, zoals hij zelf ook aangeeft te doen.
Airen: doet me denken aan een klasgenootje van vroeger. Heel giechelig, in eigen opgebouwde vriendenkringen erg enthousiast maar in het geheel meer aanwezig qua geluid dan inhoud (zeg maar weinig geld in de pot, maar wel veel zin in de opdracht zonder dat het daadwerkelijke doel van het spel haar daadwerkelijke doel is).
Annemieke: heeft in totaal drie keer geknipperd met d'r ogen. Ik ken haar fysiek niet (haar geluid wel op de radio soms) dus kan haar manier van doen zijn, maar lijkt erg indringend over te komen. Zal denk ik veel vooraan staan bij opdrachten en veel beslissingen op haar laten rusten.
Remy: klinkt als een echte kandidaat. Een soort Freek van seizoen 2014: onhandig maar ook erg slim, doordachte acties en dat eerste soms meer voor zich houdend. Ben toch benieuwd wat hij wilde zeggen bij de "... het avontuur l...", maar dat terzijde
Cécile: hoe ik haar nu zie, zal ze inderdaad meer de puzzels oplossen. Een perfecte kans om de mol te zijn, maar haar 'als ik een mol zou zijn' was niet echt overtuigend.
Rop: kijkt veel weg van de camera. Ooit gehad met psychologie dat een bepaalde kant opkijken betekent óf iets uit je geheugen halen, óf iets verzinnen. Bij Rop zie je wanneer hij vertelt wat hij doet, hij veel naar (zijn) linksmidden of -onder kijkt. Dat zou betekenen dat wanneer hij zijn 'openheid' beschrijft, hij probeert niet opvallend te zeggen waarom hij de mol is, hij kijkt namelijk naar rechtsboven. Zou een goede mol zijn, al is dat misschien meer gevoel.
Ellie: heeft nog steeds veel 'woordvoerdersgehalte'. Ze beschrijft zichzelf als een 'meisje dat niet goed de weg kan vinden'. Lijkt me niet helemaal de waarheid, omdat ze een hele hoge functie heeft bij politie. Ze komt over als iemand die juist veel steunpunten maakt om later scènes goed te kunnen herinneren.
Taeke: zal waarschijnlijk, zoals hij zelf al zegt, veel lol hebben in het spel. Als mol is het uitkijken om veel te focussen op geintjes uithalen. Meer kandidaat dan mol, alhoewel ik zijn 'hopelijk' in de beschrijving als zichzelf als mol wel eigenaardig vind..
Marjolein: komt mysterieus over. Hoewel ze actrice is (ik ken haar niet), lijkt het alsof ze oprecht meent veel zin te hebben in de opdrachten van het spel. Dat kan betekenen dat ze óf kandidaat is en erg uitkijkt naar wat komt, of dat ze als mol weet wat er gaat komen en daarom ook wat er juist niet (in de pot) gaat komen.
Tim: is zo ontzettend zichzelf in dit voorstukje. Een beetje brutaal overkomend, mysterieus en proberen serieus te zijn op momenten dat dat moeilijker lijkt te zijn. Wanneer hij zichzelf beschrijft als mol komt er dat lachje op zijn gezicht, dat een kind welke net snoepjes heeft gestolen uit de snoeppot ook heeft wanneer mama doorvraagt of hij/zij de snoepjes heeft gepakt. In mijn ogen is dit dus té verdacht..
Misschien de mol:
Marjolein,
Annemieke,
RopWaarschijnlijk niet de mol: de rest.
Nogmaals: dit is meer een gevoel, dus ik ben zeer benieuwd wat jullie hiervan vinden.