Ik had een hele tekst getypt in de trein op mijn telefoon; en toen ik op verzenden wilde drukken ... ja hoor, internet uitgevallen, hele post weg.
Dan nu maar weer opnieuw, ondertussen wel Starlights reactie nog gelezen en daar ben ik het wel redelijk mee eens.
Ik vind t best leuk om iets nieuws te proberen, maar dan moeten er wel genoeg deelnemers zijn. Ik zal altijd meedoen, maar een festival met 10 liedjes zou ik niet leuk vinden. Dus dan moet er vooraf echt goed geïnventariseerd worden wat voor aantal deelnemers je kunt verwachten.
Daarnaast is met een genre ook moeilijk een grens stellen. Valt een bepaald liedje er wel in, of niet in? Dan krijg je straks daar misschien weer discussies over, ipv over de kwaliteit van de liedjes. Zoals Starlight al schreef, op heel veel liedjes kan je meerdere labels plakken en iedereen kijkt er net weer ff anders tegenaan. Als ik naar mijn eigen favoriete band Lifehouse kijk, dat valt in de categorie rock, maar ze hebben genoeg liedjes die jullie hier niet onder rock zouden scharen.
En ik kan me ook het Kerst Songfestival nog herinneren. Ik heb een hekel aan kerstliedjes, dus het was voor mij heel lastig beoordelen, dus uiteindelijk kwam ik toch weer bij iets uit dat qua muziekstijl goed bij mij paste (Train) voor de 12 punten. Had niks met kerst te maken.
Ik vind het een leuke discussie trouwens, bijna net zo leuk als het Songfestival zelf
. Hier hebben we nog wat aan, dan alleen maar roepen dat je iets wil.
We gaan er wel uitkomen.