Beste finalisten.
Proficiat aan alle 3. Jullie hebben de finale verdiend en wie het ook is, in mijn ogen bestaat er geen onverdiende winnaar.
Enkel iemand die je liever had zien winnen.
Verwacht van mij geen zure juryspeech, of dergelijke. Dat ben ik niet.
Het is een spel, en wat er ook gebeurd is... Het is en blijft een spel.
Zoals ik toen ook al zei, mijn stem is nog onbeslist. Het is een soort van 40-40-20 verhouding.
Ik wil jullie ook vragen om eerlijk te antwoorden op alle vragen, eerlijk antwoorden is niet altijd antwoorden wat degene wil horen.
Eerlijk antwoorden is antwoorden wat je denkt, ook al stoot je daarmee juryleden tegen de borst.
Mijn stem kan zeker nog verloren worden, als ik vermoed dat je niet eerlijk antwoordt.
Ik heb 1 algemene vraag voor jullie
- Als jij het voor het zeggen had, wie zouden de finalisten zijn en waarom?
Voor elk van jullie heb ik ook nog iets:
Molbelg, je hebt inderdaad de belofte gebroken van niet op mij te stemmen. Maar je bent hierover heel eerlijk geweest én ook al had je toen op Nieky gestemd, ik was toch eraan voor de moeite door het gouden vliegticket. Je deed dit om je positie in het spel te verbeteren, dus heb ik zeker alle respect voor die move. (zou ik ook hebben als je dit niet gemeld had aan mij hoor
)
Voor jou heb ik deze vragen:
- Als jij de mastermindopdracht gewonnen had, zou je dan mij vrijgesteld hebben?
- Als ons complot van 4 er niet was geweest op dag 1, zou je dan ook de finale kunnen bereikt hebben?
D*N
Toen ik op jou stemde, was mijn motivatie dat het niet de laatste zou zijn. Aan jou om dit waar te maken.
In mijn ogen ben jij dit spel onkruid, wat we ook probeerden je verging niet
. Dit heb je te danken aan de proeven die je won. Daar kan ik alleen chapeau op zeggen. Dat is enkel jouw verdienste. Ook het feit zoals je beschreef dat je je aan je woord hield tijdens opdracht 2 waardeer ik. Mijn vragen voor jou zijn de volgende:
- Toen je mij nomineerde, wist je perfect dat ik het complot opgestart had. Ik had verwacht dat ik niet zo snel verdacht zou worden omdat mijn tactiek was mij als schoothondje van Lucy te gedragen zodat ik wist hoe er gestemd werd en vervolgens dit kon doorgeven aan mijn complotgenoten zodat ook zij langer in het spel konden blijven. Na Canada wou ik weer toeslagen omdat dan de 2de kans verdwenen was.
Dus heel eenvoudig, hoe wist je dit?
- Je geeft zelf toe dat je tactisch uitgespeeld was? Vind je dat je op dat punt gefaald hebt. en waar hebben wij gefaald dat wij jou er niet uitkregen?
Miek:
2 finales op een rij en tweemaal zo goed als onzichtbaar je gedragen vind ik een mooie prestatie. Dit meen ik en als er kritiek daarvan komt, er was de mogelijkheid om jou eruit te krijgen. Stemming 6 toen Meezter ging was 3-2. De 3 Meezterstemmers hebben deel 2 bereikt en 2 ervan zitten in de jury. Als zij kritiek hebben op je, hadden ze je toen maar moeten wegstemmen. Je bent hier nu, en zij niet. Dat is wat telt. Mijn vragen voor jou
- Wat is jou grootste move in dit spel en hoe heb je dit bereikt gekregen? en hoe groot was die move voor het spel?
- Wat zou je in een volgend spel anders doen?
Good luck.