Dobrý den, tady, porota v České republice!
Allereerst dank voor de vele punten tot nu toe en natuurlijk extra dank aan Frankrijk en Noorwegen 2 voor de 12 punten.
Even aan sommige mensen uitleggen hoe ik bij Tsjechie ben gekomen.
- Iets in het Nederlands, Frans, Duits, Spaans of Italiaans was me véél te simpel. Viel af.
- Noord-Europa (IJsland, Noorwegen, Zweden, Finland en Denemarken) verwachtte ik een grote run op, gezien mijn beperkte zoektijd kon ik me geen loting veroorloven, dus viel ook af. (En vond ik ook niet verrassend genoeg.)
- Bleven een soort van over: Afrika, Azië en Oost-Europa. Ik koos voor het laatste, omdat er, behoudens Loezel (als ze mee zou doen, wat niet het geval is), er waarschijnlijk niemand voor zou gaan.
Nu wilde ik natuurlijk niet Tsjechië, want die heb ik al een keer gehad ... maar ja, dan kom ik natuurlijk net een geinig liedje uit Tsjechië tegen ::lol:: . Dus toch maar ingestuurd.
Ik wilde ook originele landen hoog in de ranking zetten ... maar ja ... de liedjes uit originele landen waren niet heel erg goed. Dus kwaliteit heeft uiteindelijk wel de doorslag gegven. Ik ga niet langer rekken, hier komen de punten!
1 punt voor:
Malawi
Best wel irritant af en toe, maar vanwege durf om een onbekend Afrikaans land te kiezen één punt (en de liedjes die geen punten hebben waren nog irritanter of saaier).
2 punten voor:
Israël
Liedje gaat op den duur vervelen, maar ze zingt wel aardig.
3 punten voor:
Italië
Muzikaal niet heel spannend, springt er niet echt uit, maar het is iig niet slecht. Leuke zanger, dat wel.
4 punten voor:
Frankrijk
In het begin wel grappig, op een gegeven moment ben je er wel klaar mee, maar de inzending getuigt wel van lef.
5 punten voor:
Verenigde Staten
Niet heel spannend qua zang (beetje eentonig soms), maar muzikaal klinkt het wel goed. Verrassend. Goede middenmoter.
6 punten voor:
België
Klinkt lekker, jammer dat de zanger niet zo goed te verstaan is, anders was het misschien wel in de top-3 geëindigd.
7 punten voor:
Duitsland
Ik ken wel wat leuke Duitstalige liedjes, dus een Duitstalige inzending moet van goede huize komen om bij mij hoog te scoren. Dat doet deze inzending gelukkig, ligt lekker in het gehoor en een goede zanger.
8 punten voor:
Noorwegen 1
Gewoon een lekker nummer, om nog eens vaker te beluisteren.
10 punten voor:
Noorwegen 2
Ik denk dat dit liedje wel het meest complete liedje is van het Songfestival. Ondanks dat je er niks van verstaat, neurie je al snel gezellig mee.; ik word er iig heel vrolijk van. Maar er is één liedje waar ik helemaal fan van ben, daarom zijn de ...
12 punten voor:
Zwe ...
Nee, zeker geen Zweden ... waarom niet? Dat komt verderop. Mijn topscore gaat terecht naar ...
IJsland!!! Jammer dat de liefde niet wederzijds is (GIG wil mijn liedje niet luisteren
) en dat dit zo onbegrijpelijk laag staat. Dit zal als enige in mijn Itunes lijst belanden want het luistert heerlijk weg, heeft een soort road-trip vibe en doet met dus denken aan mijn vakantie. Heerlijk om relaxed bij weg te dromen. Hier en daar een valse noot vergeef ik ze.
Geen punten voor
Peru: Twijfelgeval. Ik heb lang getwijfeld om het toch niet een paar puntjes te geven, maar ik vind een songfestival inzending niet compleet zonder een introtekst. Deze inzending mag zich in ieder geval troosten dat ik het een stuk beter vind dan de landen die hieronder staan.
Canada: Ik houd wel van een beetje rock en punk, maar voor mijn gevoel is dit alleen maar rammen op een drumstel en gitaren en een hoop geschreeuw.
Nederland: De beste zingende cabareties uit Nederland? Ik dacht het niet. Ken wel betere. En ken wel héél véél betere Nederlandse liedjes. Gemiste kans.
Zweden: Muzikaal begon het goed, tot de zang werd ingezet. Die twee mogen nooit meer samen zingen, ik vind het helemaal niks, sorry.
Japan: Dit liedje heeft niet de X-factor, maar de irritatie factor. Alleen dat valse gefluit al, brr...
Australië: Aparte keuze, ik snap de gedachte erachter, maar ik vind het gewoon erg saai.
Cambodja: Groetjes terug Cambobdja, maar ik kan er geen touw aan vastknopen. Gewaagd om zo'n land te kiezen, maar hier houd ik gewoon niet van.
Verenigd Koninkrijk: In jaren Songfestival heb ik saaie en slaapverwekkende inzendingen voorbij zien komen, maar deze . *gaap* slaat echt alles.