Annemieke is gewoon een slimme vrouw. Bovendien is het geen kunst om achteraf in een biecht uit te leggen wat je die dag gedaan hebt. En geef eens een voorbeeld van 'te duidelijk' kandidatengedrag? Als iemand te duidelijk kandidaat is, dan is hij/zij waarschijnlijk ook gewoon kandidaat hoor.
Zeker is zij slim. Maar ik doelde niet op haar uitleg in haar biechten. Het valt op dat zij ook vaak (niet altijd, dat zou mogelijk te veel in het oog lopen) aanwijzingen geeft aan haar mede-/tegenspelers en daar behoorlijk directief en heel duidelijk in is. Zij heeft meestal alles onder controle.
Dat je nooit als 3e iets mag leggen, had iedereen door. Annemieke is gewoon de enige die we het horen zeggen.
Had iedereen dit even snel door? Dat vraag ik me af.
In het parallelle universum dat Annemieke de Mol is: Annemieke staat tussen 4 mensen waarvan slechts 2 haar verdenken en ze gaat daar even 'Mol' roepen? Meest gewaagde Molactie ooit.
Ze hoefde het niet luidkeels te roepen natuurlijk. Als je zelf luid aan het zingen bent, hoor je de anderen om je heen niet zo duidelijk, zeker niet wanneer één woordje slechts zachtjes wordt uitgesproken of wanneer dat woordje alleen met je mond wordt gevormd (!). En inderdaad, als ze dit echt zo gedaan heeft, is het een prachtige mollenstreek.
Leuk dat je het voor jezelf toch nog spannend wil houden, maar Annemieke is echt een kandidaat. Bovendien zie ik enkel 'hints' staan, terwijl de Mol toch echt de persoon is die opdrachten saboteert. Daar zie ik geen bewijzen van in je betoog.
Ik geef hier geen bewijzen van sabotage van opdrachten, dat klopt. Het was ook slechts de bedoeling om wat zaken aan te dragen die me zijn opgevallen en die mij het plezier in het speurneuzen teruggeven (naast de geweldige laatste aflevering en alle aardige bijdragen die ik vooral op dit forum tegenkom, natuurlijk..
Wel heb ik in mijn antwoord aan Tarballs en ook in antwoord op jouw vraag al aangeduid, dat ik me, wat het binnenbrengen van geld in de pot -juist dus als tegenstelling van het saboteren van opdrachten- mede baseer op de uitspraak van Art. Zie mijn daar genoemd citaat.