Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417898 keer)

Offline kevinnec20

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #80 Gepost op: 10-01-2016, 21:26:06 »
Welke hint over klaas?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #81 Gepost op: 10-01-2016, 21:48:15 »
En toch vind ik hem niet zo sluitend als Inge-de-mol of Case-mol.

Laatste woord letterlijk en elk laatste woord per letter afstruinen ala. Maar je houdt CF over, FC Klaas Mol?  ::rofl:: Bij Inge/Kees hielden we geen letters over. Case was fonetisch gewoon Kees, maar er waren nog genoeg die Carolien en Paulien Cornelisse erbij haalden om er maar niet aan te gaan staan. Ik denk eerder sterk aan dat die obvious hints van de oud-mollen dingen zijn om rekening mee te houden. Deductie, follow-the-money inverted, opvallende kandidaat is geen mol maar een zenuwachtige kandidaat etc.

Dus of hij moet nog kloppend te krijgen zijn ofwel Klaas moet zich echt gaan manifesteren als de meest verdachte in de groep ala Margriet/A-M, ofwel hints moeten gaan leiden naar Klaas zoals toen bij Susan. Maar anders vind ik het een geniale mindfuck naar ons molloten. We halen feilloos reeds benutte hints eruit, want die herkennen we. Ik zie Klaas ook geen acties doen zoals Rop/Remy wel doen. En ja, de mol is vaak penningmeester, + voor Klaas. Maar dan moet ie er wel wat mee gaan doen. Zoals de pot leegtrekken in aflevering 3 aldus de sneakpreview. Tot Klaas zoiets doet zie ik hem nog immer als kandidaat.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Ray026

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #82 Gepost op: 10-01-2016, 21:53:00 »
En toch vind ik hem niet zo sluitend als Inge-de-mol of Case-mol.

Laatste woord letterlijk en elk laatste woord per letter afstruinen ala. Maar je houdt CF over, FC Klaas Mol?  ::rofl:: Bij Inge/Kees hielden we geen letters over. Case was fonetisch gewoon Kees, maar er waren nog genoeg die Carolien en Paulien Cornelisse erbij haalden om er maar niet aan te gaan staan. Ik denk eerder sterk aan dat die obvious hints van de oud-mollen dingen zijn om rekening mee te houden. Deductie, follow-the-money inverted, opvallende kandidaat is geen mol maar een zenuwachtige kandidaat etc.

Dus of hij moet nog kloppend te krijgen zijn ofwel Klaas moet zich echt gaan manifesteren als de meest verdachte in de groep ala Margriet/A-M, ofwel hints moeten gaan leiden naar Klaas zoals toen bij Susan. Maar anders vind ik het een geniale mindfuck naar ons molloten. We halen feilloos reeds benutte hints eruit, want die herkennen we. Ik zie Klaas ook geen acties doen zoals Rop/Remy wel doen. En ja, de mol is vaak penningmeester, + voor Klaas. Maar dan moet ie er wel wat mee gaan doen. Zoals de pot leegtrekken in aflevering 3 aldus de sneakpreview. Tot Klaas zoiets doet zie ik hem nog immer als kandidaat.
 

cf. afkorting cfr. afkorting Voorbeelden:   `'cfr.' is een afkorting van het Latijnse werkwoord 'conferatur' wat betekent 'het worde vergeleke met'. Ook het Franse 'confer' is daarvan afgeleid`, `Het woord 'stout' betekende vroeger 'zelfverzekerd', cfr. ons huidige stoutmoedig...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/cf.

cf.
(lat) confer - Vergelijk.
Gevonden op http://www.filosofischwoordenboek.nl/content/cf.html

cf.
(cf., conf.) Vergelijk
Gevonden op http://people.zeelandnet.nl/jakkes/

cf.
Afkorting van confer(atur): men vergelijke, vergelijk.
Gevonden op http://www.cultureelwoordenboek.nl/index.php?lem=266

Ik hoop zelf dat het een hint is naar wie niet de mol is, net zoals de 1 muzikant-aanwijzing in afl. 1
Remy en Klaas afstrepen dus.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2016, 21:57:42 door Ray026 »

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #83 Gepost op: 10-01-2016, 21:58:53 »
Waar haal je die CF vandaan Joost2? Heb nog eens teruggekeken, maar hoor de mollen alleen de (waarschijnlijk) laatste zinnen van hun betoog zeggen. Met die, soms vreemde, woorden aan het eind..

Offline kevinnec20

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #84 Gepost op: 10-01-2016, 21:59:44 »
Ik verdenk juist remy en klaas

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #85 Gepost op: 10-01-2016, 22:03:38 »
Waar haal je die CF vandaan Joost2? Heb nog eens teruggekeken, maar hoor de mollen alleen de (waarschijnlijk) laatste zinnen van hun betoog zeggen. Met die, soms vreemde, woorden aan het eind..



Klaas met laatste letters, Mol CF met voorste letters. Letterlijk!

Laatste woordKandidaat in beeld
oordeeLCécile
molboeK   Klaas
legendACécile
contrAKlaas
focuSCécile
« Laatst bewerkt op: 10-01-2016, 22:07:52 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #86 Gepost op: 10-01-2016, 22:05:03 »
Ik kan er niet om heen: deze hint is gewoon heel sterk (vooral dat letterlijk in de afleveringstitel). Toch  staat Klaas wat betreft molacties ver onder aan mijn lijstje. Confused!  :-X

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #87 Gepost op: 10-01-2016, 22:14:19 »
OK, met dat Mol CF erbij en dat CF dus ook...

Citaat van: http://www.encyclo.nl/begrip/CF
1) Chemie 2) Cost freight 3) Cystic fibrosis 4) Californium 5) Cost freight (afk.) 6) Dominicanen 7) Dominicanen (afk.) 8] Men vergelijke (afk.) 9) Prijs en vracht 10) Prijs en vracht (afk.) 11) Symbool californium 12) Vergelijk (afk.)

...betekent zijn we volgens mij wel uitgespeurd voor dit jaar. ::zwaaisip::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #88 Gepost op: 10-01-2016, 22:16:24 »
OK, met dat Mol CF erbij en dat CF dus ook...

...betekent zijn we volgens mij wel uitgespeurd voor dit jaar. ::zwaaisip::

En op de wiki-pagina van Dominicanen staat ook iets met het jaartal 1285. Kunnen we de metro waar Klaas en Art stonden er ook gelijk aan koppelen.

Offline kevinnec20

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #89 Gepost op: 10-01-2016, 22:19:54 »
Twijfel nu heel erg tussen klaas en remy heeft iemand alle hint over klaas heeft en alle hint over remy heeft

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #90 Gepost op: 10-01-2016, 22:20:49 »
Citaat
cf., soms ook gespeld als cfr. of conf., is een afkorting van het Latijnse woord confer in de betekenis van de imperatief 'vergelijk'. Het wordt veelal in woordenboeken en wetenschappelijke teksten, alsook in academische teksten, gebruikt. Men kan verwijzen naar een verschil ten opzichte van hetgeen besproken wordt, maar eveneens naar een gelijkenis.

De Nederlandse afkorting van vergelijk is vgl.

Naargelang de bron is de afkorting cf (zonder punt) of cf. (mét punt).

https://nl.wikipedia.org/wiki/Cf.

Klaas die we moeten vergelijken in het molgenootschap t.o.v. diens voorgangers/oud-mollen?  ::vergroot::

Dan vind ik hem sterker worden. Klaas cf = vergelijken, mol. Klaas cf mol, klaas = mol?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #91 Gepost op: 10-01-2016, 22:21:58 »
OK, met dat Mol CF erbij en dat CF dus ook...

...betekent zijn we volgens mij wel uitgespeurd voor dit jaar. ::zwaaisip::
Bah, niet al na aflevering 2! ::oink::
Tell me what your telescope says

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #92 Gepost op: 10-01-2016, 22:24:15 »
OK, met dat Mol CF erbij en dat CF dus ook...

...betekent zijn we volgens mij wel uitgespeurd voor dit jaar. ::zwaaisip::

OMG  ::oink::

Offline kevinnec20

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #93 Gepost op: 10-01-2016, 22:28:03 »
Nu ik dit zie denk ik het moet wel klaas of remy zijn als iemand hint heeft naar bijde of 1 van bijde zet dat dan hier neer

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #94 Gepost op: 10-01-2016, 22:29:30 »
Nu ik dit zie denk ik het moet wel klaas of remy zijn als iemand hint heeft naar bijde of 1 van bijde zet dat dan hier neer

Tot dusver nog geen hints naar Klaas. ;)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #95 Gepost op: 10-01-2016, 22:29:47 »
Kevin lees even rustig de topics door, daar staat alles in.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #96 Gepost op: 10-01-2016, 22:32:37 »
OK, met dat Mol CF erbij en dat CF dus ook...

...betekent zijn we volgens mij wel uitgespeurd voor dit jaar. ::zwaaisip::

Ik zit echt nog in de ontkenningsfase  :o
Ook met Arts verhaal aan het begin van de eerste aflevering 'dat de mol ook wel eens geld binnen haalt' en Klaas die dan prompt in de eerste opdracht 1000 euro verdient.
Vind de afleveringen tot nu toe zo leuk qua omgeving en spellen, maar zou dit echt een behoorlijke afknapper vinden en een paar stappen terug... Duim dus dat er een andere uitleg is, maar heb nog steeds geen goed alternatief gevonden  :(

Offline kevinnec20

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #97 Gepost op: 10-01-2016, 22:51:49 »
Kan maar 1 hint vinden laatste letter van de woorden die de oude mollen zijden

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #98 Gepost op: 10-01-2016, 22:52:16 »
Mijn eerste mol was klaas, maar dat was vanwege een gezichtsuitdrukking van hem en de alfabetische volgorde van bekend maken in het begin van aflevering 1.

Sterke hint inderdaad en kan bijna geen toeval zijn. Als hij de mol is, is het wel geweldig hoe hij het penningmeestersschap heeft verkregen.

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #99 Gepost op: 10-01-2016, 22:54:35 »
He bah, hier wil ik echt niet aan ::ohno::
Als het klopt mag hij ook wel wat harder gaan werken, er is weinig eer aan als vooral anderen de pot leeghouden en zijn grootste actie is dat hij wat langzamer zout schept...

De hint is heel sterk, maar qua gedrag is Marja Lust nog verdachter dan Klaas.