En toch vind ik hem niet zo sluitend als Inge-de-mol of Case-mol.
Laatste woord letterlijk en elk laatste woord per letter afstruinen ala. Maar je houdt CF over, FC Klaas Mol?
Bij Inge/Kees hielden we geen letters over. Case was fonetisch gewoon Kees, maar er waren nog genoeg die Carolien en Paulien Cornelisse erbij haalden om er maar niet aan te gaan staan. Ik denk eerder sterk aan dat die obvious hints van de oud-mollen dingen zijn om rekening mee te houden. Deductie, follow-the-money inverted, opvallende kandidaat is geen mol maar een zenuwachtige kandidaat etc.
Dus of hij moet nog kloppend te krijgen zijn ofwel Klaas moet zich echt gaan manifesteren als de meest verdachte in de groep ala Margriet/A-M, ofwel hints moeten gaan leiden naar Klaas zoals toen bij Susan. Maar anders vind ik het een geniale mindfuck naar ons molloten. We halen feilloos reeds benutte hints eruit, want die herkennen we. Ik zie Klaas ook geen acties doen zoals Rop/Remy wel doen. En ja, de mol is vaak penningmeester, + voor Klaas. Maar dan moet ie er wel wat mee gaan doen. Zoals de pot leegtrekken in aflevering 3 aldus de sneakpreview. Tot Klaas zoiets doet zie ik hem nog immer als kandidaat.