Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417838 keer)

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #140 Gepost op: 11-01-2016, 14:40:15 »
Ik zie hier iedereen zeggen dat het een makkelijke hint is. Voor ons is het misschien makkelijk, omdat wij constant speuren naar die dingen. Misschien ons risico van het vak dat we het dan eerder weten dan anderen. Volgensmij was deze hint ook nog niet meteen bekend(weet niet precies wanneer hij gepost is, maar kwam hem gisteravond pas actief tegen). Maar opzich vond ik de hint juist wel goed verstopt, ik had er nooit op kunnen komen en ik denk 95% van de kijkers ook niet.


Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #141 Gepost op: 11-01-2016, 14:48:43 »
HEb net even op de avrotros site gekeken en Klaas staat nog steeds op dezelfde verdenking als voor het ontdekken van deze hint. Dus geloof niet echt dat iedereen dit zo heeft uitgeplozen.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #142 Gepost op: 11-01-2016, 14:57:47 »
Volgensmij was deze hint ook nog niet meteen bekend(weet niet precies wanneer hij gepost is

Iig al voor 23:00 (zaterdag)!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #143 Gepost op: 11-01-2016, 14:58:03 »
Ik zie hier iedereen zeggen dat het een makkelijke hint is. Voor ons is het misschien makkelijk, omdat wij constant speuren naar die dingen. Misschien ons risico van het vak dat we het dan eerder weten dan anderen. Volgensmij was deze hint ook nog niet meteen bekend(weet niet precies wanneer hij gepost is, maar kwam hem gisteravond pas actief tegen). Maar opzich vond ik de hint juist wel goed verstopt, ik had er nooit op kunnen komen en ik denk 95% van de kijkers ook niet.


hij begon gisteren rond het middaguur ''rond te zingen'' op onder meer twitter.

Niet met mol erbij nog, maar wel met de eindletters van de naam.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #144 Gepost op: 11-01-2016, 15:02:21 »
Wat mij nog meer stoort dan dat "Klaas" veel simpeler is dan Case",  is dat Art tegen de mol zegt dat hij hem pas weer in de finale spreekt en dan meteen dat Klaas afgezonderd is met de eerste opdracht. Dan klopt die zin toch ook niet meer.
No Milk today???

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #145 Gepost op: 11-01-2016, 15:07:15 »
Wat mij nog meer stoort dan dat "Klaas" veel simpeler is dan Case",  is dat Art tegen de mol zegt dat hij hem pas weer in de finale spreekt en dan meteen dat Klaas afgezonderd is met de eerste opdracht. Dan klopt die zin toch ook niet meer.

Hij spreekt mol Klaas niet meer, maar wel kandidaat Klaas
dus hij benadert hem niet meer als mol, wel als kandidaat
klaar voor de strijd

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #146 Gepost op: 11-01-2016, 15:16:49 »
Tja, dit is hopelijk gewoon een multi-interpretabel gevalletje-kokers vinden (aflevering 6 vorig jaar).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #147 Gepost op: 11-01-2016, 15:18:45 »
Ik wil hier nog niet aan geloven hoor.  ::ohno::

Zou het niet allemaal omgekeerd zijn dit jaar? Dus dat de aanwijzingen naar de kandidaten wijzen en niet naar de mol? Ik vond de aanwijzingen naar Remy in afl. 1 sterk met wijsmaken en die 3223 'mollen'. In aflevering 2 dan naar Klaas. En één van de oud mollen zei het ook, dit keer niet de mol vinden maar de kandidaten afstrepen oid.

Hoop ik

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #148 Gepost op: 11-01-2016, 15:25:20 »
Lees nu verder op het forum en dat was allang bedacht natuurlijk  ::tandpastasmiley::

Offline Silenciation

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #149 Gepost op: 11-01-2016, 15:53:50 »
Inderdaad, het klopt allemaal perfect: Klaas is de mol. Maar in mijn ogen klopt het veel te goed. Die verspreking van Susan? Ik geloofde haar eerst, dacht dat ze zich inderdaad versprak, maar kan dat eigenlijk totaal niet voorstellen. Daar is ze als oud-mol te goed getraind voor. De KLAAS-hint kan bijna geen toeval zijn, en juist daardoor ook weer wel. De voornaamste reden waarom ik zou zeggen dat het bewust gedaan is, is door het gebruik van het woord "molboek". Normaliter zouden ze áltijd "molboekje" gezegd hebben. Nou ja. Aanstaande zaterdag zal veel duidelijk worden: krijgt Klaas de macht en verspeelt hij geld, dan is het honderd procent zeker, want dat verklaart ook zijn niet-molse gedrag in afleveringen 1 en 2. Of als Remy (mijn verdachte) er uit gaat, dan is het ook vrij zeker. De meesten verdenken inderdaad Klaas al, maar hij niet.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #150 Gepost op: 11-01-2016, 16:12:24 »
het klopt allemaal perfect: Klaas is de mol
Maar het kan toch wat Suus zegt: dat de aanwijzingen naar de kandidaten wijzen en niet naar de mol? Deductie...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #151 Gepost op: 11-01-2016, 16:51:01 »
Klaas vind ik op zich zeker wel verdacht optreden. Dan bedoel ik echt zijn gedrag want hij lijkt wel de meest zenuwachtige van het hele spul, al sinds dag 1. En dat was dit keer ook de tip: daarnaar zoeken. Zo hadden de kandidaten Annemarie ook direct te pakken.

Ik vind Klaas zijn gedrag ook apart... Ik kan er niet precies de vinger op leggen, maar het lijkt mij allemaal een beetje gespeeld (maar dat kan ook die nervositeit zijn?).
Het viel mij het eerst op bij zijn reactie ná de metro-opdracht. Ik vond 'm wat té overdreven blij en leek ook een beetje te schrikken (of verbaasd te zijn) dat de rest allemaal niet zo uitbundig was als hij. Deze aflevering had ik ook weer zo'n momentje, dat ik dacht; dit is geen natuurlijke reactie, maar een gespeelde reactie. (Ik weet alleen zo niet meer wanneer dat was, daarvoor moet ik even de aflevering terug kijken.)
Het lijkt alsof hij heel erg zijn best doet om kandidaats over te komen, en daardoor verdenk ik 'm als Mol.

En dan nu met die hint erbij...ja, ik kan er niet meer omheen.  ;)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #152 Gepost op: 11-01-2016, 17:14:47 »
Deze aflevering had ik ook weer zo'n momentje, dat ik dacht; dit is geen natuurlijke reactie, maar een gespeelde reactie. (Ik weet alleen zo niet meer wanneer dat was, daarvoor moet ik even de aflevering terug kijken.)

Had ik ook. Toen de tijd inging bij de foto-opdracht om de mensen naar de juiste plek te brengen.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #153 Gepost op: 11-01-2016, 17:37:09 »
Ik weet het niet meer. Ik verdacht Klaas helemaal niet. Maar nu, ik kan er amper omheen. Pff....
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #154 Gepost op: 11-01-2016, 17:41:46 »
OK, met dat Mol CF erbij en dat CF dus ook...
1) Chemie 2) Cost freight 3) Cystic fibrosis 4) Californium 5) Cost freight (afk.) 6) Dominicanen 7) Dominicanen (afk.) 8] Men vergelijke (afk.) 9) Prijs en vracht 10) Prijs en vracht (afk.) 11) Symbool californium 12) Vergelijk (afk.)
...betekent zijn we volgens mij wel uitgespeurd voor dit jaar. ::zwaaisip::

Geen idee hoe de AVROTROS dit voor elkaar moet hebben gekregen, maar als ik nu live naar http://www.encyclo.nl/begrip/CF ga, staat 6) Dominicanen 7) Dominicanen (afk.) er niet bij, maar als ik die site via Google Cache bekijk wel, wat betekent dat het er tot verkort nog stond. Als de AVROTROS hier achter zit geeft dit voor mij maar extra aan dat deze hint goed is.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2016, 17:45:56 door widmfan6 »
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #155 Gepost op: 11-01-2016, 17:48:21 »
Oh die verwijderingen doen mij vermoeden dat het echt zo is......Grrrrrrrrr  :o :-\\
Meer L

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #156 Gepost op: 11-01-2016, 17:51:15 »
@Widmfan6: Wat je op het laatst zegt, is eerder gebeurd. Juist door een onbedoelde aanwijzing weg te halen, vestig je de aandacht erop, voor de oplettende lezer van (vooral) deze infopagina's.

Als er per ongeluk iets teveel info wordt gegeven, laat het dan staan, des te minder kans dat het als aanwijzing wordt gezien.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #157 Gepost op: 11-01-2016, 17:52:41 »
Of de AvroTros loopt gewoon met ons te f*cken en wil ons nog even laten denken dat dit DE hint is.
*ontkenningsfase*

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #158 Gepost op: 11-01-2016, 18:07:07 »
Geen paniek. Omdat ik naast dat puzzelwoordenboek geen enkele link kon vinden tussen CF en Dominicanen, heb ik de eigenaar van mijnwoordenboek.nl eens een mailtje gestuurd met de vraag of hij misschien wist wat de link was. Hij had ook geen idee en heeft het daarom maar verwijderd. AVROTROS zit hier niet achter.

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #159 Gepost op: 11-01-2016, 18:08:24 »
De afkorting cf. betekent confer, wat weer 'geen onderdeel van een categorie' betekent. Dan is Klaas toch juist niet het onderdeel van de categorie Mollen?

Plus, Airen zat vanaf aflevering 1 al direct op Klaas. Vorige week kreeg zij haar scherm niet te zien, nu ligt ze eruit.

Totdat deze week een ontzettend grote molactie van Klaas in de aflevering komt, ben ik gewoon echt niet overtuigd.