Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417689 keer)

Offline 053Timo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #380 Gepost op: 17-01-2016, 18:19:25 »
Apart dat de AvroTros dit op Facebook zet...


Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #381 Gepost op: 17-01-2016, 18:23:57 »
Ik volg die facebook pagina nu niet, maar publiceren ze dit vaker op hun fb-pagina?
Want als ze dit elke week doen, zit er natuurlijk niks achter terwijl als ze het niet zouden doen, het zou opvallen.

enne... weet de fb-beheerder wie de mol is?
klaar voor de strijd

Offline Melisar

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #382 Gepost op: 17-01-2016, 18:57:15 »
Dit doen ze elke week dat verslag van 10e.nl

Kom nou maar uit die Klaas tunnel! Ellie is het..... denk ik  ::tandpastasmiley::
Of toch Rop

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #383 Gepost op: 17-01-2016, 19:11:02 »
Vreemd dat ze dit plaatsen op hun facebook.

Ik weet niet wat ik erger zou vinden. Dat ze zo'n duidelijke hint er in stoppen, en het is inderdaad Klaas. Of ze stopoen er zo'n duidelijke hint in, en pas in aflevering 9 blijkt uit een andere hint dat het een grapje was, een nephint....

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #384 Gepost op: 17-01-2016, 19:13:35 »
Ik blijf nog even zitten.

Metro: 1000 maximaal
Topito: 2000
Zoutmijn: 2000
Trap: 2000
Biljetten: 1750
Laser: 3000 (500/500/250/250 + verdubbelaar)

Hij heeft alleen de opdracht met de laagst mogelijke eindopbrengst in zijn geheel goed. De rest is kruimelwerk, niets of op verschillende manieren uit te leggen.

Ik twijfel eigenlijk alleen over Tim en Klaas.

Offline Melisar

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #385 Gepost op: 17-01-2016, 19:21:26 »
Vreemd dat ze dit plaatsen op hun facebook.

Ik weet niet wat ik erger zou vinden. Dat ze zo'n duidelijke hint er in stoppen, en het is inderdaad Klaas. Of ze stopoen er zo'n duidelijke hint in, en pas in aflevering 9 blijkt uit een andere hint dat het een grapje was, een nephint....

Nou ik wel. Als ze deze hint op fb plaatsen en Klaas is de mol dan zou ik dat ontzettend stom vinden. Alle andere scenario's zijn  leuk, je moet blijven  speuren en niet je niet (mol)blind staren op een tekst hint

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #386 Gepost op: 17-01-2016, 19:41:23 »
Klaas zorgt met zijn voorspelling voor 1000 euro in de pot bij de metro.
Klaas zorgt door zijn treden perfect te doen voor 400 euro in de pot bij de trappen.
Klaas maakt met Tim de 250 compleet bij de briefjes.
Klaas rent 200 euro bij elkaar bij het laserspel.
Laatste strohalm om Klaas als Mol te blijven zien (zou dat niet omgekeerd moeten zijn?):
Klaas heeft precies het bedrag geboden dat hij in de eerdere afleveringen verdiend heeft. Zo'n €1850,- dus. (Niet dat dit in de praktijk ook het geboden bedrag met 1850 verhoogt, maar Mollen denken soms krom.)
...óf niet!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #387 Gepost op: 17-01-2016, 19:45:20 »
Citaat
Laatste strohalm om Klaas als Mol te blijven zien

Benieuwd! Wat is je alternatief?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #388 Gepost op: 17-01-2016, 19:51:54 »
Benieuwd! Wat is je alternatief?
M'n alternatief als ik m'n vertrouwen in de hint verlies bedoel je?

Ik heb geen flauw idee. Ik merkte gisteren al dat ik een stukje minder oplette tijdens de opdrachten, het maakt allemaal niet meer zoveel uit... Maar Taeke of eventueel Rop had ik anders gezegd denk ik.
...óf niet!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #389 Gepost op: 17-01-2016, 20:05:08 »
Ik merkte gisteren al dat ik een stukje minder oplette tijdens de opdrachten, het maakt allemaal niet meer zoveel uit...

Zelfde hier, baal er echt een beetje van :-X En die derde opdracht vond ik ook echt een ontzettende afknapper, sta voor het eerst in 16 seizoenen een beetje negatief tegenover widm. Nooit gedacht dat dat ooit nog zou gebeuren...

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #390 Gepost op: 17-01-2016, 20:20:21 »
Ik blijf nog even zitten.

Metro: 1000 maximaal
Topito: 2000
Zoutmijn: 2000
Trap: 2000
Biljetten: 1750
Laser: 3000 (500/500/250/250 + verdubbelaar)

Hij heeft alleen de opdracht met de laagst mogelijke eindopbrengst in zijn geheel goed. De rest is kruimelwerk, niets of op verschillende manieren uit te leggen.

Ik twijfel eigenlijk alleen over Tim en Klaas.

bij laser  opdracht mochten ze niet zonder geld lopen, dus niet al het geld kon verdubbeld worden
 5 mensen met minimaal 50 + 4 mensen verdubbeld = 5 * 50 + 1250 verdubbeld = maximaal 2750

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #391 Gepost op: 17-01-2016, 20:34:22 »
Als Klaas de mol is, vind ik het jammer voor hem dat die superhint er zo vroeg inzit.
Want ik denk niet dat er veel forummers hem verdachten op dat moment.

Persoonlijk was hij mijn mol na aflevering 1 maar als die superhint er niet geweest was, had ik hem na aflevering 2 doorstreept als mol.
klaar voor de strijd

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #392 Gepost op: 17-01-2016, 20:44:07 »
Citaat
bij laser  opdracht mochten ze niet zonder geld lopen

Ok. Die heb ik dan gemist.

Hoeveel tijd zou het kosten om dat veld over te steken? Na de verkenner had ik het geld verdeeld en een handvol minder verdachte kandidaten aangewezen voor de verdubbelaar. Gaan met zijn allen. Ga er dan wel vanuit dat je op zich snel van A naar B kunt.

Offline 053Timo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #393 Gepost op: 17-01-2016, 22:45:27 »
Dit doen ze elke week dat verslag van 10e.nl

Kom nou maar uit die Klaas tunnel! Ellie is het..... denk ik  ::tandpastasmiley::
Of toch Rop

Maar ze kunnen zelf kiezen welke afbeelding ze in de preview zetten. Mocht dit de echte hint zijn, dan zou je er toch vanuit gaan dat ze die niet groot zo op Facebook zetten maar een andere foto kiezen...

OT Ik vind het echt jammer dat tegenwoordig de hints zo mainstream zijn geworden en iedere nieuwsite ze publiceert. Paar jaar geleden wisten alleen molloten er van af :(

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #394 Gepost op: 17-01-2016, 22:51:57 »
Als Klaas de mol is, vind ik het jammer voor hem dat die superhint er zo vroeg inzit.
Want ik denk niet dat er veel forummers hem verdachten op dat moment.

Persoonlijk was hij mijn mol na aflevering 1 maar als die superhint er niet geweest was, had ik hem na aflevering 2 doorstreept als mol.


Ja wel eens. Maar dat niemand hem verdacht is niet alleen de verdienste van Klaas, want ik vond hem wel goed acteren dan, dat deed hij goed. De opzet van het spel was een reden om Klaas niet te verdenken, want hij bracht geld in de pot. Máár dat zegt niks want het kan er later weer uit... ??? Ik sta niet achter deze gedachtegang (want niet eerlijk voor Airen bijv.) maar de productie kennelijk wel.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #395 Gepost op: 18-01-2016, 09:59:51 »
Ik sta niet achter deze gedachtegang (want niet eerlijk voor Airen bijv.) maar de productie kennelijk wel.
Inderdaad, dan hadden de Mollen in het klooster wel een stuk meer nadruk mogen leggen op dat de Mol dit jaar gewoon geld verdient...
...óf niet!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #396 Gepost op: 18-01-2016, 10:08:09 »
Dat is dat artikel van de 10e dat ze gedeeld hebben.

Ik denk niet dat dat iets is, aangezien als je een bericht deelt niet kiest welke foto je ziet.
en het niet delen deze week zou ook opvallen.
klaar voor de strijd

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #397 Gepost op: 18-01-2016, 10:12:42 »
Dat is dat artikel van de 10e dat ze gedeeld hebben.

Ik denk niet dat dat iets is, aangezien als je een bericht deelt niet kiest welke foto je ziet.
en het niet delen deze week zou ook opvallen.
Ik zie nu trouwens pas dat het op de vorige pagina is aangehaald. Ik ga mijn post verwijderen  ::jaja::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #398 Gepost op: 18-01-2016, 11:15:12 »
Inderdaad, dan hadden de Mollen in het klooster wel een stuk meer nadruk mogen leggen op dat de Mol dit jaar gewoon geld verdient...

Dat heeft Art al gedaan in de eerste aflevering. Ik heb het idee dat veel mensen bij de eerste aflevering niet goed hebben opgelet. En ook zie ik nog steeds dat mensen de eerste opdracht van aflevering 1 niet goed inschatten. Ik zou zeggen dat daar nl. op niemand een bedrag is te zetten. (Follow-the-money door precieze geldbedragen aan deelnemers te koppelen werkt sowieso niet goed om de Mol te vinden.)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #399 Gepost op: 18-01-2016, 11:23:15 »
Dat heeft Art al gedaan in de eerste aflevering. Ik heb het idee dat veel mensen bij de eerste aflevering niet goed hebben opgelet.
Maar dat was alleen tegen ons toch? Dat kon Airen toch niet weten? Op voor zover we gezien hebben één quoteje in het klooster na - naast quotes over deductie en zoeken naar kandidaten.
...óf niet!