Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417646 keer)

Offline JvanEe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #680 Gepost op: 31-01-2016, 20:44:10 »
Bij de 2e opdracht, de symbolen uit de taino tijd, heeft klaas wel 5 bordjes verzameld, maar had je ook aan alle 5 wat? ik heb hij had 2 bordjes verzameld voor het cijferslot(mis je altijd nog 1 cijfer, mis je 1 cijfer kan je ook niks met de andere 2), maar de andere 3 bordjes waren niet echt van belang voor het spel.




Dat aapje die Tim&Taeke gevonden hadden daar stond de plek op waar ze heen moesten varen.
Het enige moment waar Klaas hier kon mollen,was op het einde met het geld pakken.

En met 5 bordjes ben je natuurlijk wel weer een hele goede kandidaat! En Cécile zegt heel blij ' nu verdenkt niemand ons meer!' Klaas natuurlijk ook heel blij als hij de mol is.

Ik heb geprobeerd om er even iets duidelijks van te maken (sorry ben er geen ster in)
« Laatst bewerkt op: 31-01-2016, 20:54:54 door JvanEe »

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #681 Gepost op: 31-01-2016, 20:52:14 »
Dat aapje die Tim&Taeke gevonden hadden daar stond de plek op waar ze heen moesten varen.
Het enige moment waar Klaas hier kon mollen,was op het einde met het geld pakken.
Sorry, maar dat is echt onzin. Als Klaas die laatste twee cijfers niet uit het water gevist had, hadden ze het cijferslot niet eens open gekregen.

Na deze aflevering kan het haast niet anders dan de mol is Annemieke of Rop. (Of eventueel Cecile, want die had ook nog droge handjes).
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #682 Gepost op: 31-01-2016, 21:00:36 »
Klaas laat imho geen mol gedrag zien hier, dus hij zakt op mijn mol lijst, alhoewel mijn tunnel eigenlijk al gesloten is.

In het begin heeft Art al aangekondigd dat de Mol ook eens af en toe geld moet verdienen. Dat maakt het voor ons molloten net iets moeilijker om te speuren. Daar moet je dus rekening mee houden. Elk jaar is anders! Als je zegt: De Mol moet zus en zo of juist niet, ja dan ben al verloren.

Update:
Heel jammer van die hint!
« Laatst bewerkt op: 31-01-2016, 21:02:50 door Avogadro »

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #683 Gepost op: 31-01-2016, 21:03:01 »
Wanneer er meer dan 9 symbolen uit het water gevist zouden worden, zou dit geld kosten. Wellicht heeft Klaas hierop gegokt? Hij verwachtte misschien dat de anderen ook meer symbolen uit het water zouden halen?? Het mij ook wel lastig dat wanneer je met 2 man naast je in een bootje langs een boei gaat en iedereen heeft die symbolen zo goed in zn hoofd, om dan te zorgen dat je deze niet aan boord haalt / of dat je verkeerde symbolen binnen haalt...Dus dan maar zoveel mogelijk bordjes binnen halen?

Is misschien niet een hele sterke tactiek of een bijzondere, maar wat had hij nou echt kunnen doen bij deze opdracht zo in het zicht van anderen?  

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #684 Gepost op: 31-01-2016, 21:06:11 »
Als een van de taken van de mol tegenwoordig ook is om geld in de pot te doen, dan ga ik binnenkort echt afhaken denk ik. De essentie van het spel is (of was) dat de kandidaten moeten proberen zo veel mogelijk geld in de pot te krijgen, en de mol probeert er zo veel mogelijk uit te houden of halen. Dat is eerste lijkt de laatste jaren al niet zo belangrijk meer. Als de mol nu ook al geld in de pot moet gaan doen dan is het en heel ander programma geworden.


Is misschien niet een hele sterke tactiek of een bijzondere, maar wat had hij nou echt kunnen doen bij deze opdracht zo in het zicht van anderen?  
Een van de twee cijfers voorbij varen was al genoeg geweest. Of per ongeluk overboord laten vallen of verdonkeremanen. Een fout bordje ophalen. Het cijferslot niet open krijgen. Cecile laten twijfelen of het bordje nou wel of niet goed is = discussie = tijdverlies
etc. etc.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2016, 09:46:59 door Bakkertje, Reden: twee berichten samengevoegd »
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #685 Gepost op: 31-01-2016, 21:16:01 »
Als een van de taken van de mol tegenwoordig ook is om geld in de pot te doen

Niet zo'n vreemde strategie is om dat af en toe eens te doen. Maar je moet het niet hangen aan één opdracht. En dat is wat er steeds gebeurt: "In opdracht X.Y verdient deelnemer M geld voor de pot, dus die kan nooooooooit meer de Mol zijn." heb ik al veel te vaak gehoord.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #686 Gepost op: 31-01-2016, 21:25:32 »
Een van de twee cijfers voorbij varen was al genoeg geweest. Of per ongeluk overboord laten vallen of verdonkeremanen. Een fout bordje ophalen. Het cijferslot niet open krijgen. Cecile laten twijfelen of het bordje nou wel of niet goed is = discussie = tijdverlies
etc. etc.
Klaas had al door dat Cecile het allemaal goed in haar hoofd geprent had, die was niet te misleiden.

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #687 Gepost op: 31-01-2016, 21:33:29 »
Een van de twee cijfers voorbij varen was al genoeg geweest. Of per ongeluk overboord laten vallen of verdonkeremanen. Een fout bordje ophalen. Het cijferslot niet open krijgen. Cecile laten twijfelen of het bordje nou wel of niet goed is = discussie = tijdverlies
etc. etc.

Ik heb wel een aantal vraagtekens bij een aantal mogelijke molacties die je benoemd....Cijferslot niet open? Dan krijgt hij bij de kist meer mensen. Ik denk echt dat er meer geld in de kist lag en dat hij er maar een deel heeft uitgehaald. 1000 Euro was blijkbaar voldoende om niemand mee te laten kijken. Ook denk ik dat hij als mol niet altijd alle opdrachten maximaal kan saboteren. Er was vanaf het begin een te goede tactiek gekozen, iedereen leerde alle symbolen (hoeveel tijd valt er dan te rekken met discussie?)...Er was dus erg veel controle....Wat ook het ontdekkingsrisico hoog maakt. Dus ook een fout bordje ophalen lijkt mij een risicovolle keuze. Ook zie je trouwens niet wie er voor zorgt dat ze al de boeien vinden; 1x Klaas, 1x Cecile is duidelijk, maar van 3 bordjes niet. Misschien heeft Cecile wel 4 keer de boot naar een boei gestuurd. Ik vind het ook helemaal niet zo raar dat wanneer je als mol (er dan vanuit gaande dat Klaas dit is) merkt dat je hierin niet of moeilijk kunt saboteren...je dit dan bij de kist doet. Misschien lag er wel 3000 euro in en houdt hij zo 2000 euro uit de pot. Hij heeft hier wellicht wat flexibel moeten zijn, zijn verlies moeten nemen en is voor plan b gegaan - niet al het geld uit de kist halen. Prima molactie wat mij betreft.


Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #688 Gepost op: 31-01-2016, 21:38:11 »
Nog een poging: zie minuut 31.33 van aflevering 5. Proost.

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #689 Gepost op: 31-01-2016, 21:40:15 »
Nog een poging: zie minuut 31.33 van aflevering 5. Proost.

Gezien...en nu?

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #690 Gepost op: 31-01-2016, 21:43:06 »
Niet zo'n vreemde strategie is om dat af en toe eens te doen. Maar je moet het niet hangen aan één opdracht. En dat is wat er steeds gebeurt: "In opdracht X.Y verdient deelnemer M geld voor de pot, dus die kan nooooooooit meer de Mol zijn." heb ik al veel te vaak gehoord.
Alleen Klaas en Tim vinden enveloppen bij de fietsopdracht. En dat is weer 200 euro. Nergens voor nodig. En dat is alleen nog deze aflevering.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #691 Gepost op: 31-01-2016, 21:48:52 »
Alleen Klaas en Tim vinden enveloppen bij de fietsopdracht. En dat is weer 200 euro. Nergens voor nodig. En dat is alleen nog deze aflevering.

Ja, maar hij fietst er ook voorbij. Het gaat om het gedrag. Andere kandidaten gedragen zich ook op een bepaalde manier. Maar je mag best wel geloven dat Klaas niet de Mol is.

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #692 Gepost op: 31-01-2016, 21:50:03 »
"Gezien...en nu?"

Dat leek mij een tamelijk triomfantelijk gebaar richting camera.

Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #693 Gepost op: 31-01-2016, 21:59:02 »
Zijn er echt nog mensen die denken dat iemand anders dan Klaas de mol is? Ik baal er van dat het er dit jaar zo dik bovenop ligt, want wel echt leuke kandidaten en opdrachten.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #694 Gepost op: 31-01-2016, 22:01:00 »
Cecile schrijft dat Klaas wel erg verdacht deed in het bootje. Misschien zijn de 5 bordjes inderdaad aan haar te wijten en krijgen we het verdachte gedrag niet te zien om wat twijfel te zaaien na de dikke MolcfKlaas hint?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #695 Gepost op: 31-01-2016, 22:26:42 »
Er was vanaf het begin een te goede tactiek gekozen, iedereen leerde alle symbolen (hoeveel tijd valt er dan te rekken met discussie?)...Er was dus erg veel controle....Wat ook het ontdekkingsrisico hoog maakt. Dus ook een fout bordje ophalen lijkt mij een risicovolle keuze. Ook zie je trouwens niet wie er voor zorgt dat ze al de boeien vinden; 1x Klaas, 1x Cecile is duidelijk, maar van 3 bordjes niet. Misschien heeft Cecile wel 4 keer de boot naar een boei gestuurd.
Ik denk inderdaad dat hij heeft ingecalculeerd dat hij het bij Cecile niet voor elkaar krijgt om te mollen. Daarnaast denk ik dat hij heus wel aanvoelt dat mensen hem verdenken en hier inderdaad zijn verlies heeft genomen in de hoop nog wat mensen aan het twijfelen te brengen. Hij lijkt zich ook te verspreken als hij blij is als Cecile zegt dat niemand hen nu nog verdenkt.

Citaat
Ik vind het ook helemaal niet zo raar dat wanneer je als mol (er dan vanuit gaande dat Klaas dit is) merkt dat je hierin niet of moeilijk kunt saboteren...je dit dan bij de kist doet. Misschien lag er wel 3000 euro in en houdt hij zo 2000 euro uit de pot. Hij heeft hier wellicht wat flexibel moeten zijn, zijn verlies moeten nemen en is voor plan b gegaan - niet al het geld uit de kist halen. Prima molactie wat mij betreft.
Zijn gedrag bij de kist vind ik verdacht inderdaad:
Zijn lichaamstaal bij de kist suggereert toch wel erg dat Klaas iets in de kist laat liggen. Met zijn rug naar de kandidaten, snel biljet omhoog willen houden, kist willen sluiten en dan met een scheef oog opzij kijken of iemand hem gevolgd is. Wat dan vreemd is, is dat we een shot van de boten te zien krijgen en daarna weer van Klaas, waarbij de kist weer gedeeltelijk open is en hij hem nog een keer sluit.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2016, 22:28:14 door molton »
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #696 Gepost op: 31-01-2016, 22:32:31 »
Is jullie het horloge van Klaas al opgevallen? Hij draagt afwisselend een WIT of een ZWART horloge aan zijn LINKERHAND (a la Izquierda). Hmmz..
Verdacht? Of heeft hij gewoon net zo'n gevoel voor mode als Cećile?
« Laatst bewerkt op: 31-01-2016, 22:36:30 door annebeestje »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #697 Gepost op: 31-01-2016, 22:34:48 »
ik draag mijn horloge ook links. Dat is toch niet raar?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #698 Gepost op: 31-01-2016, 22:36:20 »
Is jullie het horloge van Klaas al opgevallen? Hij draagt afwisselend een wit of een zwart horloge aan zijn LINKERHAND (a la Izquierda). Hmmz..
Verdacht? Of heeft hij gewoon net zo'n gevoel voor mode als Cećile?

Wit horloge: opdracht geslaagd, zwart horloge: molactie geslaagd wellicht?

 ???
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline ancob

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #699 Gepost op: 31-01-2016, 22:50:30 »
volg het geld in afl. 5 bij Klaas. Op 31:45 zit het geld rechts en 31:48 zit het geld links. Er zijn in ieder geval twee opnames gemaakt. De mol zit ook nog eens onder de grond.