Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417872 keer)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #760 Gepost op: 4-02-2016, 20:00:56 »
Remy vertelde aan de ontbijttafel dat alle oud mollen afsloten met:" Het spel verandert niet voor je ogen maar achter je rug. "
We "zien" slechts van één oud-mol de afsluitende woorden als hij zijn ogen sluit. Ik vermoed dat de korte zinnetjes die eindigen met de woorden "molboek", "oordeel", "legenda", "contra" en "focus" daadwerkelijk de laatste woorden waren (na "Het spel verandert niet voor je ogen maar achter je rug."). Als je als kandidaat eerst de tip van Susan hoort over het tot het eind toe afluisteren van alle mollen, zou het kwartje kunnen vallen om op de laatste woorden van de mollen te letten en dan is het zeker te doen om vijf woorden te onthouden, zeker als het zo'n aparte woorden zijn. Met een beetje puzzelen is deze hint wel te ontrafelen voor kandidaten. De kans is niet groot, maar uitgesloten is het niet dat kandidaten de hint ontrafelen.

De deelnemers hadden tien minuten als ze alleen naar binnen gingen en vijf minuten met z'n tweeën. Ik denk daarom dat de boodschappen van de mollen te lang zijn om in vijf minuten allemaal af te luisteren. Ze moeten dan sowieso samenwerken als ze met z'n tweeën naar binnen gaan om de hint te ontrafelen (en worden gestimuleerd om informatie en jokers te delen als er één naar binnen gaat). Klaas en Cecile waren de enigen die met z'n tweeën naar binnen gingen. Ik denk dus niet dat één van beiden alle mollen (volledig) heeft gehoord.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #761 Gepost op: 4-02-2016, 21:11:40 »
Daarom vind ik het te makkelijk om uit te gaan van een paar woorden die dan KlaasMOL vormen maar waar de letters C en F niet worden gebruikt.
Er wordt geloof gehecht aan de waarde van deze uitkomst maar, nogmaals, zou de productie het ons zo makkelijk maken. Mogelijk geldt hier eveneens; "Denk contra"

Zo'n makkelijke hint is het niet hoor. Ik was er in elk geval nooit opgekomen. Ik denk dat ze gewoon opnieuw onderschat hebben hoe fanatiek mensen alle afleveringen uitpluizen op zoek naar hints.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #762 Gepost op: 4-02-2016, 21:21:44 »
Zo'n makkelijke hint is het niet hoor. Ik was er in elk geval nooit opgekomen. Ik denk dat ze gewoon opnieuw onderschat hebben hoe fanatiek mensen alle afleveringen uitpluizen op zoek naar hints.

Begrijp ook niet dat die cf er maar bijgehaald blijft worden. De hint ging in eerste instantie alleen over de laatste letters van de genoemde woorden. Daarna zag iemand in de beginletters molcf, maar die hoeven er niet eens bijgehaald te worden. En als je de woorden met de laatste letters onder elkaar zet, dan valt cf sowieso af en staat er mol Klaas. Ik zeg niet dat Klaas hierdoor de mol MOET zijn, maar het zou een prima hint kunnen zijn. Daar is mi geen discussie over mogelijk.
En nee, ik had de hint ook niet gevonden waarschijnlijk, maar vind hem wel aannemelijk. Vind het daardoor ook geen flutseizoen. Kan altijd nog op zoek gaan naar hints voor andere kandidaten die het tegendeel moeten bewijzen. Niks is zeker...

Offline ancob

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #763 Gepost op: 5-02-2016, 18:02:15 »
Het zou goed kunnen dat het daarom over moet. Als hij het geld er (voor de eerste keer) uithaalt, houdt hij het briefje omhoog met zijn rug naar de andere deelnemers toe. Misschien heeft hij het daarna meteen weggestopt en hebben ze voor de show nog een shot gemaakt waarin hij blij reageert naar zijn medekandidaten. Dat het over moet is op zich niet verdacht, maar - zoals ik al eens eerder heb aangegeven in het topic over de betreffende opdracht - maakt zijn hele gedrag hier (vooral in eerste instantie) een verdachte indruk.

Ik kan me niet voorstellen dat een professionele productie zo'n fout erin zou laten. Er is duidelijk gemonteerd. Tevens zouden de andere kandidaten dit ook allemaal zien. (he Klaas dit moet even overnieuw, wil je dat geld even opnieuw uit de kist halen? Nee niets laten liggen, haha, Klaas geen geintjes alleen eruit halen hoor ik het productieteam zeggen"), volgens mij werkt het zo niet.

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #764 Gepost op: 5-02-2016, 18:37:10 »
Ik vond dat Klaas behoorlijk zenuwachtig was voor zijn scherm. Ook zijn reactie van opluchting leek heel oprecht. Tim zijn reacties daarentegen op de rode schermen is erg vreemd. Hij reageert nauwelijks en steekt een hand op naar de afvaller alsof ie zegt "jammer joh, doei he"

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #765 Gepost op: 5-02-2016, 18:52:39 »
Ik vond dat Klaas behoorlijk zenuwachtig was voor zijn scherm. Ook zijn reactie van opluchting leek heel oprecht. Tim zijn reacties daarentegen op de rode schermen is erg vreemd. Hij reageert nauwelijks en steekt een hand op naar de afvaller alsof ie zegt "jammer joh, doei he"

Tim ziet er steeds wat slaperig en relaxed uit. Neemt, zo lijkt het, voor alles ruim de tijd.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #766 Gepost op: 5-02-2016, 19:11:42 »
Ik vond dat Klaas behoorlijk zenuwachtig was voor zijn scherm. Ook zijn reactie van opluchting leek heel oprecht. Tim zijn reacties daarentegen op de rode schermen is erg vreemd. Hij reageert nauwelijks en steekt een hand op naar de afvaller alsof ie zegt "jammer joh, doei he"
Eens!!! Daarom slaat de twijfel aan alle kanten toe over Klaas. Maar ja.....misschien 'lees' ik hem verkeerd, of is hij gewoon een briljant acteur!
Meer L

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #767 Gepost op: 5-02-2016, 22:05:51 »
Eens!!! Daarom slaat de twijfel aan alle kanten toe over Klaas. Maar ja.....misschien 'lees' ik hem verkeerd, of is hij gewoon een briljant acteur!
En dan blijkt Klaas de winnaar te zijn en zitten we tot de laatste aflevering te mokken dat we allemaal al wisten dat hij de mol was. En de redactie maar lachen...

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #768 Gepost op: 5-02-2016, 22:53:36 »
Eens!!! Daarom slaat de twijfel aan alle kanten toe over Klaas. Maar ja.....misschien 'lees' ik hem verkeerd, of is hij gewoon een briljant acteur!

Hm. Ik "lees" hem ook in de promo van aflevering 6. Bij de uitleg van Art doet hij behoorlijk vaak zijn ogen dicht, veel vaker dan bij normaal knipperen, veel vaker ook dan de rest.
Zo van: "Dit weet ik allemaal al, ik hoef er niet bij op te letten".

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #769 Gepost op: 6-02-2016, 01:12:40 »
Klaas kan een nerveuze kandidaat zijn, maar kan ook een nerveuze mol zijn.
Als kandidaat kun je nerveus zijn omdat je bang bent eruit te gaan, fout te zitten en de opdrachten niet te snappen.
Als mol kun je nerveus zijn omdat je bang bent dat mensen je door hebben en dat ze zien dat je voorkennis hebt.
Het kan op beide manieren worden uitgelegd.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #770 Gepost op: 6-02-2016, 01:20:20 »
Klaas kan een nerveuze kandidaat zijn, maar kan ook een nerveuze mol zijn.
Als kandidaat kun je nerveus zijn omdat je bang bent eruit te gaan, fout te zitten en de opdrachten niet te snappen.
Als mol kun je nerveus zijn omdat je bang bent dat mensen je door hebben en dat ze zien dat je voorkennis hebt.
Het kan op beide manieren worden uitgelegd.

Mee eens. Ik zou als mol ook meer spanning hebben dan als kandidaat, denk ik.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #771 Gepost op: 6-02-2016, 02:33:16 »
Mee eens. Ik zou als mol ook meer spanning hebben dan als kandidaat, denk ik.

Ja , helemaal mee eens. Klaas vertoont idd nerveus gedrag... Ik koppel dat aan molsnervositeit.... Mss een verkeerde keus van de productie... (vind Klaas niet de beste mol qua gedrag nl. Heeft ook absoluut geen swag)

Maar bijv Tim vertoont ook nerveus gedrag bij de eliminaties..(kijk maar afl 2 oa.. met zijn draaiende vingers en benen die zenuwachtig hun eigen ding doen) Maar bij Tim zie ik dus echt dat dat echt is...(de nervositeit) Bij Klaas is het meer nervositeit A La 'ik ben de mol en ik wil het niet laten merken'.... Please dont notice  me..

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #772 Gepost op: 6-02-2016, 08:27:37 »
Hebben we al eerder een nerveuze mol gehad? Klaas blijft maar aan z'n gezicht zitten, dat moet toch een kandidaat opvallen. Maar niemand heeft het tot nu toe gezegd bij de test.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2016, 08:29:28 door Run »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #773 Gepost op: 6-02-2016, 10:03:19 »
Ik vond het juist helemaal niet nerveus ogen toen hij zijn scherm te zien kreeg in aflevering 5 (in ieder geval niet het soort nervositeit of hij wel of niet door mag). Als ze daarna vieren dat ze door zijn, lijkt hij zo buiten de groep te staan en zijn best te moeten doen om blij over te komen.

Ook bij de preview van aflevering 6 is hij zo afwachtend als er groepen gevormd moeten worden. Hij kijkt alleen maar zenuwachtig om zich heen met zijn hand over zijn mond en lijkt alleen maar af te wachten wie hem in de groep wil hebben. Hij probeert in ieder geval vooral niet de aandacht naar zich toe te trekken. Annemieke neemt uiteindelijk het initiatief en vormt eigenhandig de twee groepen (kandidatengedrag).
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #774 Gepost op: 6-02-2016, 10:12:05 »
Hebben we al eerder een nerveuze mol gehad? Klaas blijft maar aan z'n gezicht zitten, dat moet toch een kandidaat opvallen. Maar niemand heeft het tot nu toe gezegd bij de test.

In aflevering 1 zegt Airen dat ze Klaas zo nerveus of gespannen vindt. En Ellie zou Klaas "die verwarde man met normaal postuur" hebben genoemd. ;D Dergelijke opmerkingen zullen vast meer gemaakt zijn maar slechts een klein deel haalt de montage. Als de Mol in de groep al door de mand is gevallen zorgen ze er met montage wel voor dat ze dat verhullen.

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #775 Gepost op: 6-02-2016, 10:24:20 »
Behalve dat ik Klaas vanaf het begin vaak erg nerveus vind overkomen, vind ik hem ook totaal niet lijken op hoe hij 'normaal' is in zijn eigen programma's. Hij is zelf programmamaker, en weet hoe alles werkt, en heeft dus geen enkele reden om zo anders te zijn dan normaal. Alleen daarom zou hij voor mij de mol kunnen zijn. En natuurlijk vanwege de kloosterhint. Maar absoluut niet om wat hij tot nu toe heeft laten zien qua molacties.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #776 Gepost op: 6-02-2016, 12:47:47 »
Behalve dat ik Klaas vanaf het begin vaak erg nerveus vind overkomen, vind ik hem ook totaal niet lijken op hoe hij 'normaal' is in zijn eigen programma's. Hij is zelf programmamaker, en weet hoe alles werkt, en heeft dus geen enkele reden om zo anders te zijn dan normaal. Alleen daarom zou hij voor mij de mol kunnen zijn. En natuurlijk vanwege de kloosterhint. Maar absoluut niet om wat hij tot nu toe heeft laten zien qua molacties.

Ik weet niet wat ik er van moet denken. Het kan alle kanten op met Klaas. Hoe dan ook, wel knap!

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #777 Gepost op: 6-02-2016, 12:54:23 »
Ik hoop in ieder geval niet dat hij de mol is. Wat een ontzettend saaie gast is het tot nu toe in het spel. Hij is maar op de achtergrond, je ziet haast niks van hem. Ik hoop gewoon dat hij niet de mol is, zodat hij eruit gaat, omdat hij absoluut geen toevoeging is in de groep.  ::niet-ok::

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #778 Gepost op: 6-02-2016, 17:35:38 »
En dan blijkt Klaas de winnaar te zijn en zitten we tot de laatste aflevering te mokken dat we allemaal al wisten dat hij de mol was. En de redactie maar lachen...

Lachen, maar tegelijkertijd ook op een bepaalde manier het programma 'verpest'. Ik weet niet of dat een handige strategie is. Kunnen zulke duidelijke hints dan ooit nog vertrouwd worden?
No Milk today???

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #779 Gepost op: 6-02-2016, 17:38:56 »
Ik zap net voorbij een stukje "Klaas Kan Alles" waarbij ie 100 kilometer per uur op een speciale fiets probeert te halen. Met 30 kilometer per uur kwam ie lelijk ten val.

Zou ie zichzelf ook overschat hebben toen ie "ja" zei op de vraag om de Mol te zijn? :-X