Remy vertelde aan de ontbijttafel dat alle oud mollen afsloten met:" Het spel verandert niet voor je ogen maar achter je rug. "
We "zien" slechts van één oud-mol de afsluitende woorden als hij zijn ogen sluit. Ik vermoed dat de korte zinnetjes die eindigen met de woorden "molboek", "oordeel", "legenda", "contra" en "focus" daadwerkelijk de laatste woorden waren (na "Het spel verandert niet voor je ogen maar achter je rug."). Als je als kandidaat eerst de tip van Susan hoort over het tot het eind toe afluisteren van alle mollen, zou het kwartje kunnen vallen om op de laatste woorden van de mollen te letten en dan is het zeker te doen om vijf woorden te onthouden, zeker als het zo'n aparte woorden zijn. Met een beetje puzzelen is deze hint wel te ontrafelen voor kandidaten. De kans is niet groot, maar uitgesloten is het niet dat kandidaten de hint ontrafelen.
De deelnemers hadden tien minuten als ze alleen naar binnen gingen en vijf minuten met z'n tweeën. Ik denk daarom dat de boodschappen van de mollen te lang zijn om in vijf minuten allemaal af te luisteren. Ze moeten dan sowieso samenwerken als ze met z'n tweeën naar binnen gaan om de hint te ontrafelen (en worden gestimuleerd om informatie en jokers te delen als er één naar binnen gaat). Klaas en Cecile waren de enigen die met z'n tweeën naar binnen gingen. Ik denk dus niet dat één van beiden alle mollen (volledig) heeft gehoord.