Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417849 keer)

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #820 Gepost op: 7-02-2016, 09:54:00 »
De kans dat de opdracht mislukt is wel groter maar als de Mol eerst iets goed kan doen waardoor ie vertrouwen wint en de opdracht ook leuker verloopt (die foto willen we gemaakt zien worden), om vervolgens toch een fout te maken, dan doet ie zijn werk nog beter.

Goed slecht bezig zijn zeg maar  ::rofl::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #821 Gepost op: 7-02-2016, 10:09:00 »
een beetje gênant worden hoor, hoe de kandidaten ook op hé, reageren. Ik vrees dat Klaas ergens door de mand is gevallen
Ja dat zie ik ook. Zelfs zonder de 6 superhints hadden we inmiddels wel op Klaas gezeten, hij staat er altijd verstijfd van de zenuwen bij, gooit constant zijn handen voor de ogen en wordt vaak gewoon genegeerd door de kandidaten, zoals in die bus toen Cécile over het molgeld vertelde. Voor mij is altijd een streepregel als men bondjes aangaat want dat doet de mol nooit. Daardoor zou ik Rop ook al gestreept hebben, en gisteren werd dus wel heel duidelijk welke ene overgebleven kandidaat GEEN bondje heeft: Klaas.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #822 Gepost op: 7-02-2016, 10:11:18 »
En margriet dan  en Patrick

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #823 Gepost op: 7-02-2016, 10:14:34 »
Om effectief te kunnen verhullen dat je de mol bent, zul je - zeker als de kandidatengroep steeds kleiner wordt - wel een bondje moeten aangaan. Anders kun je het wel vergeten om niet ontdekt te worden. Maar het lijkt me sowieso bijna onmogelijk om als mol halverwege het spel te zorgen dat niet iedereen je door heeft. Probleem met een bondje met de mol is dat de mol de kandidaat met wie hij een bondje heeft op andere verdachten zal proberen te zetten, waardoor deze kandidaat het eerst zal afvallen (daarom vallen kamergenoten van de mol ook vaker dan gemiddeld af). Gegeven dat kandidaten doorgaan op basis van hun kennis van de mol, bijna onmogelijk voor de mol om meer dan de helft van het spel onontdekt te blijven. Ik blijf dit de grootste zwakte van het spel vinden.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2016, 10:22:16 door molton »
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #824 Gepost op: 7-02-2016, 10:56:45 »
Ik zat eerst op Klaas. Maar vanwege het feit dat heel Nederland hem verdenkt ben ik uit die tunnel gestapt en ben ik in die van Tim gesprongen. Nu zie ik dit en raak ik verward ojee.  :-\\

Ik houd me nog vast aan Tim though.

Echt onnodig, Klaas is echt zeker de Mol, ik zou daar niet meer over twijfelen. Taeke zou er echt al lang uit zijn gevlogen als Tim de Mol was. Taeke en Tim weten allebei dat Klaas de mol is, en zitten elke aflevering zo opzichtig te ouwehoeren dat ze misschien Molacties uithalen, maar alleen om anderen misschien te laten twijfelen.


Om effectief te kunnen verhullen dat je de mol bent, zul je - zeker als de kandidatengroep steeds kleiner wordt - wel een bondje moeten aangaan. Anders kun je het wel vergeten om niet ontdekt te worden. Maar het lijkt me sowieso bijna onmogelijk om als mol halverwege het spel te zorgen dat niet iedereen je door heeft. Probleem met een bondje met de mol is dat de mol de kandidaat met wie hij een bondje heeft op andere verdachten zal proberen te zetten, waardoor deze kandidaat het eerst zal afvallen (daarom vallen kamergenoten van de mol ook vaker dan gemiddeld af). Gegeven dat kandidaten doorgaan op basis van hun kennis van de mol, bijna onmogelijk voor de mol om meer dan de helft van het spel onontdekt te blijven. Ik blijf dit de grootste zwakte van het spel vinden.

Dit valt denk ik wel mee in de praktijk.  Als kandidaat die denkt te weten wie de mol is, zou ik namelijk mijn kamergenoten en degene met wie ik een bondje heb óók proberen te misleiden, net als de Mol doet. Sterker, ik zou mezelf verdacht proberen te maken, om te zorgen dat mijn kamergenoot mij verdenkt en eruit vliegt. Ik denk vooral dat mensen in bondjes elkaar automatisch gaan vertrouwen. Je sluit immers een verbond met iemand die je denkt te kunnen vertrouwen. Als dat de Mol is, dan ben jij de Sjaak.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2016, 11:04:44 door Lukie4, Reden: 2 posten samengevoegd »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #825 Gepost op: 7-02-2016, 11:15:21 »
Ik denk vooral dat mensen in bondjes elkaar automatisch gaan vertrouwen. Je sluit immers een verbond met iemand die je denkt te kunnen vertrouwen. Als dat de Mol is, dan ben jij de Sjaak.
En dus is het voor de mol moeilijk bondjes te vormen. Kandidaten die een bondje met iemand hebben wisselen informatie uit over wie zij denken dat de mol is. Als je als mol succesvol bent in iemand anders verdacht te maken, heb je grote kans dat de kandidaat met wie je een bondje hebt er uit vliegt (omdat hij weinig over de mol weet). Naarmate het spel vordert wordt het hierdoor voor de mol haast onmogelijk om verborgen te blijven.

Als kandidaat zou het wel slim kunnen zijn om met de mol een bondje te sluiten en dan net te doen alsof je iemand anders verdenkt. Door het succesvolle verbond met de mol (wat normaalgesproken dus nooit lang stand kan houden), zou je andere kandidaten kunnen misleiden. Probleem is echter dat de mol ook ziet dat de kandidaat, ondanks de niet correcte verdenkingen die hij tegen de mol uitspreekt, toch in het spel blijft. De mol heeft dan vrij snel door dat de kandidaat hem ondanks alles toch door heeft.

Door de opzet van het spel kun je als mol kandidaten dus bijna niet effectief manipuleren en misleiden.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #826 Gepost op: 7-02-2016, 11:19:12 »
Blijf het jammer vinden dat al vanaf de kloosterhint eigenlijk bekend is dat het Klaas is. Je doet er weinig aan, de pool is voor mij ook niet interessant meer zo. Ik probeerde mezelf nog wijs te maken dat die hint een misleiding was maar in deze aflevering was Klaas overduidelijk aan het mollen.Je kunt hem niet negeren als mol.. Snap niet dat Cécile hem niet als mol zag door dat gedoe met dikke en dunne boeken op volgorde zetten. Ze dacht volgens mij dat Klaas haar zat te misleiden of ze heeft teveel gespreid in de test. Ze zegt nog duidelijk tegen Art ik vertrouwde Klaas niet. Ik vind Klaas niet echt een leuke mol maar dat is een kwestie van smaak.

De bedenkers van die kloosterhint moeten volgend seizoen wel even beter nadenken over hun hints. En nu ga ik even lekker bij de funstuff onderschriften kijken ::tandpastasmiley::.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2016, 11:30:15 door Lonneke14 »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #827 Gepost op: 7-02-2016, 11:25:37 »
Voor mij is altijd een streepregel als men bondjes aangaat want dat doet de mol nooit. Daardoor zou ik Rop ook al gestreept hebben, en gisteren werd dus wel heel duidelijk welke ene overgebleven kandidaat GEEN bondje heeft: Klaas.

Dan kun je een streep door die regel zetten, want Mol Elise (Canada) ging destijds al een bondje aan. Weliswaar op initiatief van een kandidaat, maar toch.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #828 Gepost op: 7-02-2016, 11:48:22 »
Voor mij is altijd een streepregel als men bondjes aangaat want dat doet de mol nooit.

Patrick had een bondje met Art

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #829 Gepost op: 7-02-2016, 12:00:29 »
Verdenkingen Cécile:
Cécile verdenkt al vanaf aflevering 1 hoofdzakelijk Klaas...

Ik zie nu net het uitgebreide afvallersgesprek met Cécile en daarin zegt ze dat ze voor deze test haar hoofdmol heeft laten varen omdat ze het te overduidelijk vond worden. "Dat had ik niet moeten doen." Nou, inderdaad. ::oink::

Offline Appelboom

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #830 Gepost op: 7-02-2016, 12:07:16 »
Art zei in de eerste aflevering tegen de mol: ik spreek je pas weer ( een op een ) in de finale, wanneer daarna Art met Klaas praat is het niet een op een, er lopen allemaal mensen rond... ::dom::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #831 Gepost op: 7-02-2016, 12:08:06 »
In opdracht 2 en 3 opnieuw weinig mols gezien van Klaas.


Met 2 akkoord maar bij opdracht 3 heeft hij wel zaken gedaan.

Hij wees ze de verkeerde weg op en hield zijn figuren verkeerd.  Bij die foto liep veel fout maar hij heeft wel gemold daar
klaar voor de strijd

Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #832 Gepost op: 7-02-2016, 12:09:31 »
Ik zie nu net het uitgebreide afvallersgesprek met Cécile en daarin zegt ze dat ze voor deze test haar hoofdmol heeft laten varen omdat ze het te overduidelijk vond worden. "Dat had ik niet moeten doen." Nou, inderdaad. ::oink::

Haha, dan baal je. Al had ze weinig details onthouden, zei ze. Aangezien de rest ook grotendeels op Klaas zit, denk ik dat ze de finale niet had gehaald.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #833 Gepost op: 7-02-2016, 12:09:54 »
Ik zie nu net het uitgebreide afvallersgesprek met Cécile en daarin zegt ze dat ze voor deze test haar hoofdmol heeft laten varen omdat ze het te overduidelijk vond worden. "Dat had ik niet moeten doen." Nou, inderdaad. ::oink::

Echt jammer dat ze niet gewoon op haar gevoel vertrouwd heeft  :-\\

Hoeveel duidelijker moet het nu nog worden dat Klaas de mol is.. Het is niet eens meer leuk om te speuren..

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #834 Gepost op: 7-02-2016, 12:11:50 »
Iedereen zit nu toch al op Klaas? Dan is het logisch dat ze afvalt als ze net een beetje minder op Klaas gaat zitten.

Goh... dit wordt wel een heel karig seizoen zo. De mol is zelfs voor de kandidaten allang zo goed als bekend.
Morgen dan toch maar weer naar onze Vlaamse vrienden kijken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #835 Gepost op: 7-02-2016, 12:13:52 »
Echt jammer dat ze niet gewoon op haar gevoel vertrouwd heeft  :-\\

Het wordt wel een beetje pijnlijk voor Mol Klaas als niet alleen iedereen hem verdenkt maar dat kandidaten nu ook al afvallen omdat ze Klaas als Mol te duidelijk zouden vinden. :-\\

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #836 Gepost op: 7-02-2016, 12:14:50 »
Het wordt wel een beetje pijnlijk voor Mol Klaas als niet alleen iedereen hem verdenkt maar dat kandidaten nu ook al afvallen omdat ze Klaas als Mol te duidelijk zouden vinden. :-\\

Het woord pijnlijk past wel een beetje bij dit seizoen  :-X

Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #837 Gepost op: 7-02-2016, 12:17:14 »
Het wordt wel een beetje pijnlijk voor Mol Klaas als niet alleen iedereen hem verdenkt maar dat kandidaten nu ook al afvallen omdat ze Klaas als Mol te duidelijk zouden vinden. :-\\

Wel een goede tactiek. Zou wel grappig zijn als straks niemand meer op Klaas zit, omdat ze het té duidelijk vinden :P

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #838 Gepost op: 7-02-2016, 12:25:06 »
Misschien dat Klaas heel vaak dit soort dingetjes tussendoor deed en zo toch ook effectief saboteerde. Lijkt me leuk om in de laatste aflevering te zien. (Maar helemaal mee eens dat de opdracht te streng beoordeeld is.)
Ik hoop het echt. Want tot nu toe is Klaas alleen de mol vanwege hints en aanwijzingen en niet vanwege molacties. Hopelijk komen die dan tenminste in de laatste aflevering nog naar boven.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #839 Gepost op: 7-02-2016, 12:35:02 »
Nog een hint naar Klaas?

Op de poster van Klaas aan de kant van de straat staat 'kandidaat'

In het klooster werd gezegd: 'denk contra'

Contra kandidaat = Mol