Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417851 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #860 Gepost op: 7-02-2016, 20:22:46 »
Dank voor de aanvulling, Heinz.

Ik wil er maar mee aangeven, dat ik niet in de stelling geloof dat Klaas zo veel geld verdient. Het gaat er allemaal ook weer uit en meer dan dat.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #861 Gepost op: 7-02-2016, 20:24:13 »
Dank voor de aanvulling, Heinz.

Ik wil er maar mee aangeven, dat ik niet in de stelling geloof dat Klaas zo veel geld verdient. Het gaat er allemaal ook weer uit en meer dan dat.

Helemaal mee eens. Prima samenvatting van Klaas' aandeel in de laatste drie opdrachten. ::ok::

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #862 Gepost op: 7-02-2016, 20:28:54 »
Weet je wat ik zo jammer vind? Dat er eigenlijk geen discussie meer mogelijk is. Want alles wat tegen Klaas als mol spreekt wordt goedgepraat of vergoelijkt met 'er is uiteindelijk toch niks verdiend? Nou dan!' En dat is dan blijkbaar de verdienste van Klaas. Zelfs als hij de pot spekt is er nog wel een manier om het recht te praten. Ik begin er niet meer aan.  ::zwaai::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #863 Gepost op: 7-02-2016, 20:31:56 »
Weet je wat ik zo jammer vind? Dat er eigenlijk geen discussie meer mogelijk is. Want alles wat tegen Klaas als mol spreekt wordt goedgepraat of vergoelijkt met 'er is uiteindelijk toch niks verdiend? Nou dan!' En dat is dan blijkbaar de verdienste van Klaas. Zelfs als hij de pot spekt is er nog wel een manier om het recht te praten. Ik begin er niet meer aan.  ::zwaai::

Valt wel mee toch? Genoeg kritische geluiden over Klaas als Mol. Lees maar terug.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #864 Gepost op: 7-02-2016, 20:35:57 »
Met tweety eens. Het lijkt er wel op dat nu er bepaald is dat Klaas de mol is, andere visies worden aangevallen en verdraaid zodat t toch weer zo is dat Klaas de mol is.

Zoiets heet bij anderen tunnelvisie, bij Klaas aanhangers is t gewoon bizar dat anderen het niet willen zien. Ik hoop (tegen beter weten in misschien) dat Klaas de mol toch niet is. ::pinokkio::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #865 Gepost op: 7-02-2016, 20:36:57 »
Citaat
En dat is dan blijkbaar de verdienste van Klaas. Zelfs als hij de pot spekt is er nog wel een manier om het recht te praten.

Ik praat niets recht. Ik probeer alleen te laten zien, dat hij meer kost dan hij oplevert. Heel veel meer, volgens mij. Klaas is eerder neergezet als de grootverdiener. In mijn ogen niet terecht. De plusbedragen ben ik ook niet blij mee, maar als we het geld volgen, vind ik ook dat de minbedragen in mindering gebracht moeten/mogen worden. En dan is Klaas in mijn ogen degene die het verst in de min staat.

Citaat
Het lijkt er wel op dat nu er bepaald is dat Klaas de mol is, andere visies worden aangevallen en verdraaid zodat t toch weer zo is dat Klaas de mol is.

Ik weet niet of je mij hiermee bedoelt. Ik val niemand aan. Het enige dat ik zeg, is dat Klaas echt niet zoveel verdient als het lijkt. Ja. Ik vind de hint wel onomstreden eigenlijk, maar in dit geval is duidelijk dat ik me in het Klaastopic richt op Klaas. Hoop ik.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2016, 20:41:29 door Tarballs »

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #866 Gepost op: 7-02-2016, 21:44:29 »
En je vergeet nog dat Klaas als eerste het meetlint vast heeft en in inches gaat meten in plaats van centimeters. (Helaas voor Mol Klaas komt dat snel uit, maar het had een leuke molactie kunnen zijn.)

Volgens mij was dit niet Klaas maar Annemieke, klaas ging hier wel in mee.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #867 Gepost op: 7-02-2016, 21:54:39 »
Volgens mij was dit niet Klaas maar Annemieke, klaas ging hier wel in mee.

Op het moment dat we Annemieke horen vragen "zullen we daar even een centimeter aan wagen?" heeft Klaas al een tijdje het meetlint in zijn hand. Hij legt het op de grond en Annemieke en Klaas meten.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #868 Gepost op: 7-02-2016, 21:57:15 »

De foto. Taeke en Annemieke staan goed? Klaas heeft zichzelf vast, stond op alle foto's in het midden, maar nu niet meer. Nah. Hoe kan dat nu? Ik kan mezelf voorstellen, dat je het niet van iedereen weet. Maar zelf altijd in het midden staan en dat niet meer weten? Mwah. Helaas geen tijd voor overleg.


Wat ik ook wel opvallend vind : er staan er meer niet goed, daar wordt volop aandacht aan besteed, maar niet aan foute Klaas.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #869 Gepost op: 7-02-2016, 22:44:36 »
Hiermee sla je de spijker op zijn kop ::ok::: je kunt je als kandidaat alleen verdacht maken als dit op z'n minst door één andere deelnemer v/h spel wordt gezien. De andere twee kijken niet naar Klaas. De echte mol molt buiten het zicht: precies wat hier gebeurde. Klaas weet als mol natuurlijk precies de criteria waarop deze opdracht kan mislukken: door de tafel een paar centimeter te verschuiven stelde hij het mislukken alvast veilig zodat het verder niet uitmaakte hoe de rest van de spullen zouden komen te liggen/staan.

M.b.t. de tafelschuif-actie: Waarom zou Klaas zich verdacht willen maken en dit vervolgens doen achter de rug van de kandidaten die dit dus gewoon niet kunnen weten? Kortom: gewoon een absolute molactie; of je moet wel zo veel hekel hebben aan de pot dat je niet wil dat er nog wat bijkomt / of bewust alleen maar de kijker in de maling willen nemen (beiden totaal niet waarschijnlijk) :p

Vond het dunne/dikke boeken verhaal wel erg raar gaan. En dat zogenaamde lage volume van Cecile waardoor hij het niet kon horen. Dit was echter weer zó obvious dat het bijna niet meer kan. Wat betreft de jokers hoopte de mol denk ik juist dat de jokers (deels) stiekem zouden worden gepakt, of juist niet, zodat ook hierin nog asymmetrie zou kunnen ontstaan; helaas voor de mol ging Tim gewoon lopen roepen dat ze de jokers moesten pakken.


---
Het is toch niet ineens zo dat - als je een argument vóór "Klaas is de Mol" op het forum zet - je meteen aanhanger (whatever it may be...supportersjaals o.i.d.?) van Klaas bent? Laat staan dat het plaatsen van een dergelijk argument meteen een aanval is op forumdeelnemers die een andere observatie hebben?

Met tweety eens. Het lijkt er wel op dat nu er bepaald is dat Klaas de mol is, andere visies worden aangevallen en verdraaid zodat t toch weer zo is dat Klaas de mol is.

Zoiets heet bij anderen tunnelvisie, bij Klaas aanhangers is t gewoon bizar dat anderen het niet willen zien. Ik hoop (tegen beter weten in misschien) dat Klaas de mol toch niet is. ::pinokkio::
« Laatst bewerkt op: 7-02-2016, 22:58:44 door Lukie4, Reden: 2 berichten samengevoegd »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #870 Gepost op: 7-02-2016, 23:39:32 »
Weet je wat ik zo jammer vind? Dat er eigenlijk geen discussie meer mogelijk is. Want alles wat tegen Klaas als mol spreekt wordt goedgepraat of vergoelijkt met 'er is uiteindelijk toch niks verdiend? Nou dan!' En dat is dan blijkbaar de verdienste van Klaas. Zelfs als hij de pot spekt is er nog wel een manier om het recht te praten. Ik begin er niet meer aan.  ::zwaai::
Dat gaat al zo vanaf de zg kloosterhint.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #871 Gepost op: 8-02-2016, 00:15:54 »
Goed gezien van Lonneke14
 ::ok::

Dat heb ik niet ontdekt hoor ik zag het ergens op Twitter... ::)

Re: [KANDIDAAT] Klaas van
« Reactie #872 Gepost op: 8-02-2016, 00:28:13 »
Met tweety eens. Het lijkt er wel op dat nu er bepaald is dat Klaas de mol is, andere visies worden aangevallen en verdraaid zodat t toch weer zo is dat Klaas de mol is.

Zoiets heet bij anderen tunnelvisie, bij Klaas aanhangers is t gewoon bizar dat anderen het niet willen zien. Ik hoop (tegen beter weten in misschien) dat Klaas de mol toch niet is.

Ik snap op zich wel wat je bedoeld. Ik denk dat het komt omdat Klaas gewoon echt 100% zeker de Mol is dit jaar. De gevonden hints zijn dit jaar echt zo duidelijk, dat er bijna niet meer een discussie plaats kan vinden. Dat er mensen dat toch tegen beter weten in nog op andere Kandidaten zitten, komt dan wat naïef over. Ik kan daar inderdaad wat minder fel op reageren en iedereen op zijnde haar manier laten genieten van WIDM.

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #873 Gepost op: 8-02-2016, 07:41:06 »
Met tweety eens. Het lijkt er wel op dat nu er bepaald is dat Klaas de mol is, andere visies worden aangevallen en verdraaid zodat t toch weer zo is dat Klaas de mol is.

Zoiets heet bij anderen tunnelvisie, bij Klaas aanhangers is t gewoon bizar dat anderen het niet willen zien. Ik hoop (tegen beter weten in misschien) dat Klaas de mol toch niet is. ::pinokkio::

Waarom zou je als kandidaat die tafel een paar cm achteruit duwen buiten het zicht van je medekandidaten?

Als kandidaat wil je jezelf verdacht maken, maar je wil natuurlijk ook wel geld in de pot. Dit is overduidelijk een molactie van de echte mol :)

Het truukje met de hamer dat Klaas achteraf met Rop uitvoerd is een extraatje, want de opdracht was toch al mislukt.

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #874 Gepost op: 8-02-2016, 12:17:59 »
Ik merk steeds meer dat ik m best een goede mol vind. Hij bedenkt per opdracht een heel klein dingetje om te mollen, wat wel afdoende is om de opdracht te mislukken. Hij kan zo voor de rest fanatiek meedoen, zodat hij allerlei momenten creëert waarvan je denkt: 'dat zou een mol nooit doen'. Best wel goed, en noodzakelijk voor een mol in deze tijd waarop molloten gewoon heel goed zijn geworden. Voorbeeld: als hij weet dat hij alleen maar één 2d-persoon verkeerd hoeft vast te houden kan hij de rest van het spel fanatiek meedoen, bij de op-zoek-naar-jezelf opdracht.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #875 Gepost op: 8-02-2016, 12:21:16 »
^^Misschien was de vloer wel heel gehorig en hoeven kandidaten de verschuiving van de tafel niet te zien, maar wel te horen. Dan zouden Annemieke en Tim weten dat Klaas zich verdacht probeerde te maken (want hij deed het achter hun rug om), maar heeft Klaas niet echt de opdracht doen mislukken (die vijf cm leken niet zo veel te boeien).

Maar goed, dit is natuurlijk 'the obvious' goedpraten...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #876 Gepost op: 8-02-2016, 13:07:37 »
^^Misschien was de vloer wel heel gehorig en hoeven kandidaten de verschuiving van de tafel niet te zien, maar wel te horen. Dan zouden Annemieke en Tim weten dat Klaas zich verdacht probeerde te maken (want hij deed het achter hun rug om), maar heeft Klaas niet echt de opdracht doen mislukken (die vijf cm leken niet zo veel te boeien).

Maar goed, dit is natuurlijk 'the obvious' goedpraten...

Als die vloer zo gehorig was, dan hadden Annemieke en Tim echt wel omgekeken vanwege het geluid.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #877 Gepost op: 8-02-2016, 17:49:12 »
Ik vind Klaas eigenlijk helemaal niet zo erg veel verdachte dingen doen. Of is dat vloeken in de kerk?  ;D

Nou ja, ik ben dan ook meer een 'winnaarspeurder"dan een molspeurder  ::rofl::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #878 Gepost op: 8-02-2016, 18:05:48 »
Ik vind Klaas eigenlijk helemaal niet zo erg veel verdachte dingen doen. Of is dat vloeken in de kerk?  ;D
Nope, wij moeten ook ons best doen om ze te vinden. Maar ja, we worden ook maar allemaal die tunnel ingeduwd, dus dan moet je wat...
...óf niet!

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #879 Gepost op: 8-02-2016, 23:16:12 »
Misschien nog een uiterst vergezochte poging om de "cf" te verklaren.

Cf is in engelse voetbaltermenen central forward. Centrale aanvallee, wie is de aanvaller van de groep? De mol ;D