Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417859 keer)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #900 Gepost op: 9-02-2016, 18:56:46 »
Denk het ook. Maar ik heb op zich niet echt wat tegen Klaas als mol, niet alle mollen hoeven vlot en gezellig te zijn. Als de kloosterhint er niet had ingezeten had het nog steeds giswerk geweest en veel leuker dus.

Re: [KANDIDAAT] Klaas van
« Reactie #901 Gepost op: 9-02-2016, 19:14:32 »
Nou er is anders nogal wat gediscussieerd. En tot op heden is het nog steeds een grote discussie...

Discussies alom, maar niet over wie de mol is. Terwijl dat juist de vraag is waar je graag tot het einde mee bezig wilt zijn.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #902 Gepost op: 9-02-2016, 19:20:06 »
100% mee eens! Dit is net zo'n verloren seizoen als die met Annemarie en Margriet helaas... het gaat gewoon niet meer om DE vraag... wie de mol is :-[ :-\\

Je bedoelt Susan ipv Margriet? Want toen verdachten heel veel mensen Rik nog juist?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #903 Gepost op: 9-02-2016, 19:37:11 »
Dat is richting de kijker, maar als je de dynamiek in de groep bekijkt zijn ze hem ook al lang op het spoor. En ik kan me niet voorstellen dat een van de deelnemers de kloosterhint heeft ontcijferd of de puzzel op de achterkant van het geld heeft opgelost.

Uiteraard ging mijn post enkel over verdenkingen bij de kijker. Het is quasi onmogelijk om 3 weken met de Mol samen te leven en niet door te hebben dat hij/zij raar bezig is.

Uiteindelijk maakt men dit programma ook voor de kijker, want als deelnemer word je er niet rijk van. Dus dan vind ik het vervelend voor Klaas dat men hem al zo vroeg in de wind heeft gezet i.p.v. het spel op zijn beloop te laten.


Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #904 Gepost op: 9-02-2016, 20:34:03 »
Uiteraard ging mijn post enkel over verdenkingen bij de kijker. Het is quasi onmogelijk om 3 weken met de Mol samen te leven en niet door te hebben dat hij/zij raar bezig is.

Uiteindelijk maakt men dit programma ook voor de kijker, want als deelnemer word je er niet rijk van. Dus dan vind ik het vervelend voor Klaas dat men hem al zo vroeg in de wind heeft gezet i.p.v. het spel op zijn beloop te laten.



Alwéér eens  ::rofl::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #905 Gepost op: 9-02-2016, 20:53:15 »
Van zijn molstrategie die hij in zijn voorstelfilmpje vertelde is dan ook helemaal niets terecht gekomen. hij zou vooral vrienden maken, heel snel en heel veel. Verder zou hij net iets te enthousiast zijn en daardoor wat steekjes laten vallen. Kan gebeuren toch, Klaas? ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::


De manier waarop hij het spel speelt lijkt veel meer op dat van een kandidaat. Zelf wil Klaas het spel strategisch spelen, dat vindt hij het leukste.Kijken hoe de hazen lopen en daar dan een plannetje op bedenken. Zo zien we hem ook in het spel, afwachten en observeren. anderen initiatieven laten nemen (wie wil er bij wie) af en toe iets uitproberen en kijken hoe er op gereageerd wordt (overdragen penningmeesterschap)Art vertelt in zijn introcductie dat klaas enkele zetten vooruit kan denken.

Klaas speelt het slim en in dit stadium van het spel is hij redelijk zeker van zijn zaak. Zie ook hoe ingespannen hij tijdens de laatste executie kijkt als Art het scherm van Tim laat zien en dat is niet omdat hij bang is zijn maatje te verliezen....

Tim is niet het maatje van Klaas. Tim is het maatje van Taeke...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #906 Gepost op: 9-02-2016, 22:12:07 »
Van zijn molstrategie die hij in zijn voorstelfilmpje vertelde is dan ook helemaal niets terecht gekomen. hij zou vooral vrienden maken, heel snel en heel veel. Verder zou hij net iets te enthousiast zijn en daardoor wat steekjes laten vallen. Kan gebeuren toch, Klaas? ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::


De manier waarop hij het spel speelt lijkt veel meer op dat van een kandidaat. Zelf wil Klaas het spel strategisch spelen, dat vindt hij het leukste.Kijken hoe de hazen lopen en daar dan een plannetje op bedenken. Zo zien we hem ook in het spel, afwachten en observeren. anderen initiatieven laten nemen (wie wil er bij wie) af en toe iets uitproberen en kijken hoe er op gereageerd wordt (overdragen penningmeesterschap)Art vertelt in zijn introcductie dat klaas enkele zetten vooruit kan denken.

Klaas speelt het slim en in dit stadium van het spel is hij redelijk zeker van zijn zaak. Zie ook hoe ingespannen hij tijdens de laatste executie kijkt als Art het scherm van Tim laat zien en dat is niet omdat hij bang is zijn maatje te verliezen....

Ideaal rookgordijn toch? Klaas gebruikt zijn "kandidaatstrategie" nu als mol-strategie. Daar heeft hij jou al mee te pakken ;).

Tim is niet het maatje van Klaas. Tim is het maatje van Taeke...

Ik denk dat moedermol bedoelt dat Klaas ingespannen kijkt omdat Tim zijn mol is...

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #907 Gepost op: 10-02-2016, 08:56:02 »
Je bedoelt Susan ipv Margriet? Want toen verdachten heel veel mensen Rik nog juist?

De kijkers wel, maar de kandidaten hadden bijna allemaal Margriet als hoofdverdachte of tweede verdachte.

Krijgt de mol eigenlijk van tevoren te horen wie een rood scherm krijgt? Volgens mij is deze vraag al een keer beantwoord, maar ik heb geen idee meer waar de vraag + het antwoord staat.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #908 Gepost op: 10-02-2016, 15:44:39 »

Krijgt de mol eigenlijk van tevoren te horen wie een rood scherm krijgt? Volgens mij is deze vraag al een keer beantwoord, maar ik heb geen idee meer waar de vraag + het antwoord staat.

Stellen we m toch nogmaals aan Art straks?  ::tandpastasmiley::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #909 Gepost op: 10-02-2016, 17:59:55 »
Je bedoelt Susan ipv Margriet? Want toen verdachten heel veel mensen Rik nog juist?
Nee juist niet. Iedereen had Margriet in feite al vanaf dag 1. Susan deed het in feite perfect met die flabbergasted Freek ;)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #910 Gepost op: 10-02-2016, 21:12:31 »
Hoor net zelf van Art.....  ::trots::
Dat de mol niet weet wie er af gaat vallen tijdens de executie... Verklaart ook wel een beetje waarom Klaas een beetje zenuwachtig doet bij de executies oa. Want dat is hij dus ook gewoon als mol

Offline Samchibi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #911 Gepost op: 10-02-2016, 22:13:01 »
Ik wil gewoon niet geloven dat Klaas de mol is, ook al weet ik heel goed dat hij het waarschijnlijk wel is. Ik vind het gewoon zo jammer van die duidelijke hint. Ik hoop zo dat ineens iemand anders de Mol blijkt te zijn en ik in shock ben...  :-X

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #912 Gepost op: 10-02-2016, 22:56:24 »
Hoor net zelf van Art.....  ::trots::
Als het niet iemand van de redactie was. ;)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #913 Gepost op: 11-02-2016, 17:42:14 »
Hoor net zelf van Art.....  ::trots::
Dat de mol niet weet wie er af gaat vallen tijdens de executie... Verklaart ook wel een beetje waarom Klaas een beetje zenuwachtig doet bij de executies oa. Want dat is hij dus ook gewoon als mol
Thanks.
Dat is dan ook een mogelijke verklaring voor zijn reactie op Tim: hij is bang dat de na hem meest verdachte persoon naar huis moet.
Mits Klaas de mol is natuurlijk.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Nexum

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #914 Gepost op: 11-02-2016, 21:09:09 »
Kan iemand mij die Kloosterhint uitleggen?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #915 Gepost op: 11-02-2016, 23:08:28 »
Wat begrijp je er dan niet aan? Zo moeilijk is het toch niet?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #916 Gepost op: 11-02-2016, 23:37:19 »
Wat begrijp je er dan niet aan? Zo moeilijk is het toch niet?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

sorry hoor maar hier klopt echt helemaal niets van. ik weet niet of ingaan op een spoiler handig is maar ik geloof niet helemaal dat hij klopt kijk zelf maar na.
"niets is wat het lijkt"

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #917 Gepost op: 12-02-2016, 00:10:55 »
Je moet de woorden pakken als Klaas en Cécile in het klooster zijn. De woorden zijn dan Focus, Oordeel, Molboek, Contra en Legenda  :)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #918 Gepost op: 12-02-2016, 00:16:57 »
Je moet de woorden pakken als Klaas en Cécile in het klooster zijn. De woorden zijn dan Focus, Oordeel, Molboek, Contra en Legenda  :)

En daar kun je van maken Klaas focus cantor MOL

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #919 Gepost op: 12-02-2016, 00:29:48 »
Kan iemand mij die Kloosterhint uitleggen?

Kortgezegd: de titel van die aflevering was 'het laatste woord letterlijk'

De laatste woorden van de mollen in het klooster waren Oordeel,Molboek,Focus,Legenda en Contra.
Als je van die woorden de laatste letter neemt, krijg je 'letterlijk' het laatste woord.
en dat is dan Klaas.

Dit is de hint die beschouwd wordt als de kloosterhint
klaar voor de strijd