Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 420971 keer)

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1140 Gepost op: 25-02-2016, 15:16:33 »
MolTalk lijkt er alleen nog maar een beetje kunstmatig de TV-poll een beetje spannend te willen houden. De beste hints naar Klaas (klooster + tafel stiekem verschuiven) heb ik daar nooit gezien. Ben benieuwd of de redactie van MolTalk dan b.v. zegt "Nou laat die en die hint maar even weg in de uitzending..."  ::pinokkio::

Moltalk gaat enkel over de uitzending van zaterdag. De kloosterhint was nog niet direct bekend toen en ik denk dat ze op die 20 minuten liever de aflevering bespreken dan een hint van een uitzending eerder
klaar voor de strijd

Offline Takkemol

• Forumlid
« Reactie #1141 Gepost op: 25-02-2016, 19:39:24 »
Ik ben heel benieuwd of ze in de laatste aflevering nog zullen laten doorschemeren dat de meesten het wel wisten. en niet het toneelstuk van verbazing spelen, want die is er denk ik nauwelijks. Ook de schrijvers van alle columns en recaps van de kranten zitten al een tijd vol op Klaas. Ik heb dat eigenlijk nog nooit in deze mate gezien. Zelfs niet met inge, misschien was social media toen nog wat minder ontwikkelt. Lijkt mij iig tof als ze daar wel iets van laten blijken in de terugblikaflevering.

Dat bekend maken in Moltalk zou zelfdiskwalificatie zijn, een beetje de kijker weken voor de gek houden. Dat wordt weer de gebruikelijke geveinsde verbazing. Trouwens.... op fok.nl zitten ze in dit specifieke stuk zelfs nog vol op Annemieke: http://frontpage.fok.nl/weblog/729269/1/1/200/wie-is-de-mol-2016-aflevering-8.html en net als in Moltalk vol op de Klaas-ontkenning.
Dus voor mensen die geen echte molfansite-fora lezen, en bijv alleen maar dat soort recaps lezen of keuvel -en bezighoud-programma's zoals het huidige Moltalk kijken, zal het misschien nog allemaal wel retespannend zijn. Leuk voor hen hoor, maar gelukkig is er deze site met de echt goede speurders, gevonden hints en theorieen. Ik gun het Klaas de mol te zijn, ookal vind ik hem 1 van de slechtste ooit. Als hij het niet blijkt te zijn dan kunnen alle erin gestopte hints wel vals zijn.

Offline suuuus

• Forumlid
« Reactie #1142 Gepost op: 26-02-2016, 09:06:12 »
hij liet weinig opties over

Dit vind ik vooral storend. Had het wat vager geweest dan had het nog discutabel geweest maar nu staat het vast.

Offline m0ll0m

• Forumlid
« Reactie #1143 Gepost op: 26-02-2016, 10:10:57 »
Bah! ;D Geld nemen uit een kist met een speciale set sleutels die je van de productie krijgt, moet echt zowat de meest teleurstellende actie ooit zijn.

Wat ik echt niet snap, maar echt niet, is dat mensen zo vallen over deze mogelijkheid. Voor mij is echt de meest teleurstellende actie ooit het oortje van Anne-Marie in het Hofti huis. Dat onttrok zich aan ieders beeld, zowel van de kandidaten als van ons. En het kon niet anders dan met forse inmenging van de productie.

Een actie om geld uit de kist te halen zou in ieder geval nog midden in het spel hebben gezeten, waarbij je kan discussieren of kandidaten dat konden zien of niet. Maar laten we de finale uitzending afwachten en kijken of het echt zo erg was. Misschien lagen de sleutels wel gewoon onder de kist...

m0ll0m

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #1144 Gepost op: 26-02-2016, 10:24:40 »
Wat ik echt niet snap, maar echt niet, is dat mensen zo vallen over deze mogelijkheid. Voor mij is echt de meest teleurstellende actie ooit het oortje van Anne-Marie in het Hofti huis. Dat onttrok zich aan ieders beeld, zowel van de kandidaten als van ons. En het kon niet anders dan met forse inmenging van de productie.

Een actie om geld uit de kist te halen zou in ieder geval nog midden in het spel hebben gezeten, waarbij je kan discussieren of kandidaten dat konden zien of niet. Maar laten we de finale uitzending afwachten en kijken of het echt zo erg was. Misschien lagen de sleutels wel gewoon onder de kist...

m0ll0m

Wel, die actie van Anne-Marie vond ik ook teleurstellend, maar je reden erbij kan je perfect kopiëren naar deze situatie. Het spel is simpel: Of je gaat met een goede set sleutels naar boven om de kettingen los te maken of met een slechte set sleutels. De enige sleutel om de kist mee te openen hangt beneden.
Niemand kan kijken wat er zich boven afspeelt, want iedereen viel uit de lucht toen Marjolein zei dat ze het verkeerde slot had geprobeerd. Als Klaas dan toch de mogelijkheid kreeg om een sleutel te nemen van de kist zelf om er geld uit te halen dan is dat voor mij gelijk te stellen aan de Mol een oortje geven om mee te luisteren: De kandidaten kunnen het niet controleren, de kijker kan het niet controleren en je kan als Mol geld uit de pot houden door hulpmiddelen van de productie.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #1145 Gepost op: 26-02-2016, 11:19:12 »
Moltalk gaat enkel over de uitzending van zaterdag
Dat is helemaal niet waar. De gasten wordt constant gevraagd wie zij -alle uitzendingen genomen- de mol achten. Maar elke argumentatie die de kloosterhint zou kunnen bevatten wordt ten strengste verboden...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline KierewietNL

• Forumlid
« Reactie #1146 Gepost op: 26-02-2016, 12:09:04 »
Wel, die actie van Anne-Marie vond ik ook teleurstellend, maar je reden erbij kan je perfect kopiëren naar deze situatie. Het spel is simpel: Of je gaat met een goede set sleutels naar boven om de kettingen los te maken of met een slechte set sleutels. De enige sleutel om de kist mee te openen hangt beneden.
Niemand kan kijken wat er zich boven afspeelt, want iedereen viel uit de lucht toen Marjolein zei dat ze het verkeerde slot had geprobeerd. Als Klaas dan toch de mogelijkheid kreeg om een sleutel te nemen van de kist zelf om er geld uit te halen dan is dat voor mij gelijk te stellen aan de Mol een oortje geven om mee te luisteren: De kandidaten kunnen het niet controleren, de kijker kan het niet controleren en je kan als Mol geld uit de pot houden door hulpmiddelen van de productie.

Het lijkt me sterk dat de productie de juiste sleutels meegeeft om geld uit de kist te pakken. Ik denk eerder dat m0ll0m op de opdracht doelt waar de tekens op het water verzameld moeten worden om uiteindelijk een kist te zoeken die door Klaas geopend wordt (ik weet even de naam van de opdracht zelf niet meer).

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #1147 Gepost op: 26-02-2016, 13:41:08 »
Het lijkt me sterk dat de productie de juiste sleutels meegeeft om geld uit de kist te pakken. Ik denk eerder dat m0ll0m op de opdracht doelt waar de tekens op het water verzameld moeten worden om uiteindelijk een kist te zoeken die door Klaas geopend wordt (ik weet even de naam van de opdracht zelf niet meer).

Nee, hij heeft ze beide vernoemd en ik geef hem gelijk dat bij de Taino-tekens geld laten liggen in de kist een gewaagde molactie is. Zoals je terecht aangeeft, lijkt het onmogelijk dat Klaas op de rotswand de kist opent en ik ga er ook niet voor staan juichen als het wel gebeurd is. ;)
« Laatst bewerkt op: 26-02-2016, 14:50:44 door Hulpmol »

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #1148 Gepost op: 26-02-2016, 14:04:33 »
dat bij de Taino-tekens geld laten liggen in de kist een gewaagde molactie is
Inderdaad. Extreem brutaal, zeker omdat we Susan's stoute voorbeeld vers in het geheugen hebben. En dit was dan niet alleen 1 Freek die de mol 100% vertrouwt maar een boot vol kandidaten, en nog voller van wantrouwen jegens de mol, waar er maar 1 van hoefde te zijn die... ::) :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #1149 Gepost op: 26-02-2016, 15:31:06 »
Misschien is dat wel gebeurd, en er uit geknipt, en weten ze daarom allemaal dat Klaas de mol is.  ;D

Offline m0ll0m

• Forumlid
« Reactie #1150 Gepost op: 26-02-2016, 15:37:24 »
Nee, hij heeft ze beide vernoemd en ik geef hem gelijk dat bij de Taino-tekens geld laten liggen in de kist een gewaagde molactie is. Zoals je terecht aangeeft, lijkt het onmogelijk dat Klaas op de rotswand de kist opent en ik ga er ook niet voor staan juichen als het wel gebeurd is. ;)
Klopt ik bedoel die klimwand kist. En mijn verbazing was vooral omdat mensen 'sleutels meekrijgen van de productie' het slechtst ooit zou vinden, terwijl dat oortje van AM wat mij betreft dat verregaand overtreft. Maar let's agree to disagree en we zullen zien. Misschien is er helemaal niets gebeurd (of durven ze dat nu niet meer te laten zien :-) ). Of misschien lagen de sleutels gewoon onder de kist (voor iedereen te vinden).

Het zou kunnen dat Klaas geld heeft laten liggen in die Taino kist, dat zou dan ook een aardige molactie zijn. Maar het is mij bij die opdracht nog steeds onduidelijk waarom Klaas uberhaupt degene is die aan land gaat. Als je de beelden bekijkt dan zie je dat zijn boot in het begin laatste ligt. We missen daar een cruciaal stukje door de montage.

m0ll0m

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #1151 Gepost op: 27-02-2016, 00:04:29 »
 Als je de beelden bekijkt dan zie je dat zijn boot in het begin laatste ligt. We missen daar een cruciaal stukje door de montage.

m0ll0m
[/quote]
Heb het idee dat dat meer is gebeurd. Te vaak zelfs! Daarmee lastig voor de kijkers om hier en daar het verband te zien.

Offline Regis Filia

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #1152 Gepost op: 27-02-2016, 18:54:10 »

m0ll0m
Het grote verschil is dat Anne-Marie niet zeker kon weten of de pot wel leeg zou gaan. Ze kon de gesprekken afluisteren, maar ze wist niet wat iedereen uiteindelijk zou stemmen.
Als ze had mogen zien wat iedereen had gestemd voordat ze zelf ging stemmen, dan was het een ander verhaal geweest.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #1153 Gepost op: 27-02-2016, 21:15:11 »
Klaas begint nu opeens los te komen en ik moet om zo'n beetje alles wat ie doet en zegt lachen, jammer dat dat pas in de laatste aflevering is ::rofl::

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #1154 Gepost op: 27-02-2016, 21:30:31 »
Schaduw (silhouet) achter Klaas na 1e opdracht! Oei, kan nog niet de aflevering tjekken....
Foto volgt...

Edit foto
@ 22.22u (uitz.gem.).
« Laatst bewerkt op: 27-02-2016, 22:06:58 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Milk

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
« Reactie #1155 Gepost op: 27-02-2016, 21:33:50 »
Klaas begint nu opeens los te komen en ik moet om zo'n beetje alles wat ie doet en zegt lachen, jammer dat dat pas in de laatste aflevering is ::rofl::

Hij lijkt wel opgelucht ;)
No Milk today???

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #1156 Gepost op: 27-02-2016, 22:29:37 »
Over geld met Klaas er op:
Er worden vrij snel achter elkaar 2 afbeeldingen getoond:

In de eerste plaats; 5 biljetten met Klaas...
in de 2e plaats geld met Klaas en 10 stenen...

Opmerkelijk...

Kruis = X = 10

Plus de lolbroek nog ff een shoot met de Mol zelf...@31.54
« Laatst bewerkt op: 27-02-2016, 22:39:42 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #1157 Gepost op: 27-02-2016, 22:40:37 »

Dat had ik nou ook!  ;D

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #1158 Gepost op: 27-02-2016, 22:53:07 »
Wederom vreemde schaduw...
@ 37.29

Omnia vincit amor

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #1159 Gepost op: 27-02-2016, 23:03:56 »
Dat is geen schaduw, maar Klaas zijn hoofd op het geld.