Wat ik echt niet snap, maar echt niet, is dat mensen zo vallen over deze mogelijkheid. Voor mij is echt de meest teleurstellende actie ooit het oortje van Anne-Marie in het Hofti huis. Dat onttrok zich aan ieders beeld, zowel van de kandidaten als van ons. En het kon niet anders dan met forse inmenging van de productie.
Een actie om geld uit de kist te halen zou in ieder geval nog midden in het spel hebben gezeten, waarbij je kan discussieren of kandidaten dat konden zien of niet. Maar laten we de finale uitzending afwachten en kijken of het echt zo erg was. Misschien lagen de sleutels wel gewoon onder de kist...
m0ll0m
Wel, die actie van Anne-Marie vond ik ook teleurstellend, maar je reden erbij kan je perfect kopiëren naar deze situatie. Het spel is simpel: Of je gaat met een goede set sleutels naar boven om de kettingen los te maken of met een slechte set sleutels. De enige sleutel om de kist mee te openen hangt beneden.
Niemand kan kijken wat er zich boven afspeelt, want iedereen viel uit de lucht toen Marjolein zei dat ze het verkeerde slot had geprobeerd. Als Klaas dan toch de mogelijkheid kreeg om een sleutel te nemen van de kist zelf om er geld uit te halen dan is dat voor mij gelijk te stellen aan de Mol een oortje geven om mee te luisteren: De kandidaten kunnen het niet controleren, de kijker kan het niet controleren en je kan als Mol geld uit de pot houden door hulpmiddelen van de productie.