Auteur Topic: Wie is de Mol? in de media  (gelezen 313600 keer)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #440 Gepost op: 7-02-2016, 14:56:28 »
NRC laatste zin: "Peter: Klaas is de Mol. Annemieke en Tim met hem in de finale, Annemieke wint. Want die doet het in overhoringen toch net iets beter."

Dat had ik kunnen zeggen  ::tandpastasmiley::

En ik heb ze hier online gezet: deel 1 - deel 2 - deel 3  ::ok::
Wat een heerlijk nuchter verhaal.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2016, 15:08:45 door vveerraak »
Tell me what your telescope says

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #441 Gepost op: 7-02-2016, 15:03:10 »
Er staan meer spelfouten in de afleveringen dagboek van de mol, inderdaad wijst dit niet op Annemieke of Cecile. In de laatste staat 'het lijkt er op' en erop moet aan elkaar. Die fout zou Cecile niet maken. In dagboek afl. 4 staan twee spelfouten: De één spekt de pot, de ander niet. Maar neemt dan niemand iemand ook maar íets kwalijk? Bij kiezen of delen zeker niet. Het is ieder voor zich. Wat nou als de kandidaten voor het geld zouden gaan? Altijd. En overal. Hoe zou het spel er dan uit zien? Het is 'de een spekt de pot' en 'uitzien' hoort aan elkaar. Dagboek afl. 3: Eén; een Mol komt zelden boven de grond. Na één moet een dubbele punt staan en geen puntkomma.  En twee; ik was bezig etc, achter twee idem. Eénenveertighonderdvijftig geen streepje op eenenveertighonderdvijftig.

Juist al die spelfouten, vooral de veelvuldig foutief geplaatste accentstreepjes en leestekens, gaven mij hoop en lieten mij "contra" denken in de richting van Cécile..   :-[

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #442 Gepost op: 7-02-2016, 16:01:57 »
Ik vind dat VARA stuk behoorlijk saai.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #443 Gepost op: 7-02-2016, 16:42:03 »
En ik heb ze hier online gezet: deel 1 - deel 2 - deel 3  ::ok::

Ik moet hier even van bijkomen.  ::rits:: ::rits::

Het klinkt heel zuur, je kan het zien als nuchter maar waarom wordt hier een 3 delig artikel over geschreven?
Er kunnen echt veel leukere artikelen over Wie is de mol gemaakt worden, dacht ik zo.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #444 Gepost op: 7-02-2016, 17:33:32 »
Ik vind het heel zuur. Ik en wij worden neergezet als dom

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #445 Gepost op: 7-02-2016, 17:43:57 »
Wist de Vara niemand anders te sturen? Iemand die een beetje feeling met het programma heeft?
Ich bin ein Bärliner!

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #446 Gepost op: 7-02-2016, 18:35:50 »
art te gast bij zap weekjournaal NPO 3

hij schijnt ook een hint te gaan geven

3 hints

tim en de telefoon
annemieke en de .....
klaas en de groepsfoto
« Laatst bewerkt op: 7-02-2016, 19:02:43 door witte raaf »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #447 Gepost op: 7-02-2016, 18:40:16 »
Dat stukje van de Vara...

Een schijtlollig en weinig informatief artikel waarin de fans van het programma worden neergezet als een verzameling dorpsidioten. Ik vraag me af wat de schrijver voor bedoeling had? Informatie geven? Nee. Een sfeerschets maken? Nee. Dit is gewoon ter meerdere eer en glorie van de auteur, ben ik bang.

Samenvatting. WIDM heeft veel fans en daar zitten wat gekkies en simpele mensen tussen, zowel makers als volgers. Ik ben zelf geen fan en op voorhand niet van plan dat te worden, ook al heb ik inhoudelijk geen enkel idee waar het over gaat.

Dat is in ieder geval een stuk korter  ::zwaai::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #448 Gepost op: 7-02-2016, 19:01:16 »
art te gast bij zap weekjournaal NPO 3

hij schijnt ook een hint te gaan geven

Art zei: "Tim en de telefoon, Annemieke en de jokers, Klaas en de groepsfoto. Denk daar maar eens over na."

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #449 Gepost op: 7-02-2016, 19:05:55 »
Art zei: "Tim en de telefoon, Annemieke en de jokers, Klaas en de groepsfoto. Denk daar maar eens over na."
Lijkt me een simpele kijktip, hoeven we geen anagrammen van te maken. Tim deed raar met de telefoon, Annemieke pakte geen jokers (iedere kandidaat wil jokers!), en Klaas verpeste de groepsfoto..?
...óf niet!

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #450 Gepost op: 7-02-2016, 19:09:16 »
Eventuele finalehint  ::rofl:: Lijkt mij sterk, maar zou wel al die tijd gelijk hebben als dit klopt  ;D
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline SuperFurry

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #451 Gepost op: 8-02-2016, 00:02:05 »
NRC Mollenjacht Chat met Peter Zantingh & Nynke de Jong: LINK


Kan iemand de tekst even copy-pasten? Ik zit kennelijk alweer over mijn NRC-limiet heen...
Alvast bedankt!
Ma how zeg!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #452 Gepost op: 8-02-2016, 00:25:04 »
Mollenjacht: een witte IKEA, een mislukte groepsfoto en het toontje van Art

Nynke: Peter!

Peter: Nynke de Jong! Voor de tweede en laatste keer komt de Mollenjacht geheel uit het Utrechtse. Goed dat je er weer bent.

Nynke: Ooooh Utrecht, stad van Cecile… Hoe toepasselijk ook. Ik heb me behoorlijk op zitten vreten, deze aflevering. Wat jij?

Peter: Ja? Oh, ik vond hem bovengemiddeld grappig. Vooral dat gesleur met 2D-versies van hunzelf. Maar vertel.

Nynke: Ja, het waren allemaal prachtige opdrachten. Die gemakkelijk goed hadden kunnen gaan. Als je er geen Mol bij had gehad. Misschien dat dat het is. Ik dacht telkens: Kom op fuckers, even de kop erbij a.u.b. Al wist je bij de eerste opdracht natuurlijk meteen dat het niks ging worden. Het was de rekwisiet-versie van het woorden-doorgeefspel van vorige week.

Peter: Ja, laten we daarmee beginnen. Wat dacht je hiervan?

Nynke: Ja, potver, zo kom ik nooit uit mijn tunnelvisie! Maar dit is natuurlijk classic mollengedrag. Even je kont in de strijd gooien.

Peter: Niet alleen dat. Het past in ‘Het spel verandert achter je rug’ én bij de afleveringstitel, ‘Misplaatst’.

Nynke: ‘Misklaast’. Kaboem-tsjing.

Peter:

*Filmpje Klaas verschuift tafel.*

Nynke: Dank. Ik moest ‘m toch even maken.

Peter: Maar aan de andere kant: zo’n tafel 8 millimeter verplaatsen, moeten we daar zo van onder de indruk zijn? Dat is zeggen dat je een bank gaat overvallen en dan de bediende een potloodje in z’n rug duwen.

Nynke: Hahaha. Precies. Maar wel des Klaas. Het is een vrij subtiele Mol. Waren er nog meer mensen erg verdacht tijdens deze opdracht?

Peter: Er was iets met een verplaatste hamer? Dat is mij deels ontgaan.

Nynke: Het was allemaal heel erg Wim T Schippers. Alleen zonder witte pindakaasvloer.

Peter: Wim T. Schippers in een Ikea. Ook mooi, trouwens. Tim: ‘Je moet even het schilderijtje slopen, Taak’.

Nynke: Ja, is er al een omroep die die jongens samen een programma heeft gegeven? Een soort Peppi en Kokkie meets Spuiten en Slikken?

Peter: Haha. Dus, Peppi. Jij snoof deze week meth. Vertel eens.

Nynke: ‘Ja, en toen heb ik een uitgestorven Ikea-filiaal geslapen.’ Enfin.

Peter: We dwalen af.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #453 Gepost op: 8-02-2016, 00:25:53 »
Nynke: Die woordenboekopdracht had makkelijk kunnen lukken.

Peter: Zou je zeggen, ja. Maar hier was Klaas niet de meest verdachte kandidaat (toch?). Dat moet Rop geweest zijn, want die trok twee taken naar zich toe - communicatie en de overhoring - en verpestte het allebei.

Nynke: Ja. Maar ik snapte dat ook wel weer: Tim was zo freaking irritant aan het bellen. Ik vond het nog lang duren voordat iemand hem die telefoon uit z’n klauwen sloeg.

Peter: Dat was waar. De enige andere keer dat ik me zo erger aan een telefoongesprek is ELKE keer als ik in een stiltecoupé zit.

Nynke: Oh hou op met me.

Peter: Dit ging minutenlang heen en weer met C’s en U’s, geloof ik. ‘En dan een C.’ - ‘Dan een U?’ - Nee, een C.’ ‘Oke, een U dus.’

Nynke: Ja precies. Taeke vulde Tim wat dat betreft ook weer perfect aan. Nu weet je natuurlijk dat De Mol alle goede antwoorden al had. Die kon dus gewoon zijn mond houden en hoefde alleen maar in te grijpen als het té goed zou zijn gegaan. Maar het ging natuurlijk rampzalig, dus Klaas hoefde niks te zeggen. Zei ik nou ‘Klaas’ waar ik ‘Mol’ bedoelde?

Peter: Die overhoring was ook zo’n lekkere persiflage op hoe het, volgens mij, op veel middelbare scholen gaat. De meisjes leren goed, en weten bijna alles. De jongetjes weten niks en zitten te giebelen. Zelfs Art kon z’n gezicht niet strak houden.
Screenshot AVROTROS

Oké, Annem.. haha, ieke. Volgende, haha, vraag. Screenshot AVROTROS

Nynke: Mag ik tussendoor even iets over Art zeggen? Voordat Frank hier volgende week weer zit, en ik met mijn frustraties blijf zitten?

Peter: Doe Maar Lekker.

Nynke: Art praat altijd op zo’n ‘sukkels, jullie kunnen ook helemaal niks’-toon. Zoals het slimste jongetje van de klas vroeger na een SO kon zeggen ‘WIST je dat niet? Dat was echt ZO’N SIMPELE SOM.’ Ik word daar een beetje kriegel van. Misschien ben ik meer van de Pieter Jan Hagens en Karel van de Graaf-school: presentatoren met natuurlijk overwicht. Dank dat ik dit even met je mocht delen.

Peter: Dat ben ik met je eens. Bij vorige presentatoren was er een soort afstand, en daardoor respect of zelfs verafgoding voor de spelleiding. Ik weet nog dat Soundos dat zo goed kon. ‘En toen stapten we uit de bus en toen stond daar….Pieterrr-Jan.’ Zij waren meer van het ‘jij-bent-de-zwakste-schakel-tot-ziens’-overwicht. Art staat dichter bij de kandidaten, waardoor het inderdaad wat flauwtjes overkomt als hij wel officieel staat te oreren.

Nynke: Fijn dat we het weer met elkaar eens zijn. Mooi trouwens hoe er gereageerd werd toen Cecile zei dat ze op het geld had gezien wie de Mol is.

Peter: Ja! Maar zeiden die verschillende reacties je iets over wie de Mol is?

Nynke: Tim gedroeg zich in ieder geval niet Mollerig. Klaas keek alsof ze net had gezegd dat ze zwanger was en recent met de vader een kamer had gedeeld.

Peter: Haha. En ja, Tim, precies. Die was heel erg ‘nu moet ik het ook weten’.

Nynke: Ik zou ook knettergek worden van zo’n opmerking. Veel te nieuwsgierig.

Peter: Dit is hoe Tim, Rop en Klaas keken:

Screenshot AVROTROS
Van links naar rechts: verbazing, ongeloof, kiespijn.
Screenshot AVROTROS

Nynke: Haha, dat bekkie van Tim. Type ‘Sinterklaas bestaat niet?!?’

Peter: En Klaas toch een beetje met kiespijn.


Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #454 Gepost op: 8-02-2016, 00:26:08 »
Nynke: Los daarvan. Die laatste opdracht. Hoe fantastisch was die? Echt zo’n opdracht waarbij iedereen vergeet te mollen. Althans, bij het auto-gedeelte dan.

Peter: Dat was mijn favoriete opdracht tot nu toe. Afgezien van dat ‘ie niet bepaald klimaatneutraal was, want wat kwam er een rook uit die bak waar Cecile, Rop en Annemieke in zaten.

Nynke: Zo, hallo. Mijn rij-instructeur Ronnie uit Den Bosch had teleurgesteld geroepen ‘wa bende nou allemaal aan het doen, vrouwke?’

Screenshot AVROTROS
Ughe.
Screenshot AVROTROS

Peter: Maar verder ging die opdracht crescendo zolang de motors draaiden, toch?

Nynke: Hartstikke! En iedereen lachen en blij. Wat ik zeg: ze lieten het saboteren even voor wat het was. Alleen de auto van Taeke reed nogal met een omweg naar het hoogste punt. Maar joh, wie had daar ook alweer de kaart vast? Het wordt eentonig.

Peter: Nou, dat was Tim toch? In elk geval het laatste stukje. En Klaas wees wel goed: ‘Ja, daar, links!’

Nynke: Tim had pas de kaart toen Klaas ze al een kilometer uit de richting had geholpen. Mét eenrichtingsverkeer. Maar los van dit alles: topopdracht. Jammer dat ze het op het laatst nog wisten te verklooien.

Peter: Waar ongeveer iedereen debet aan was.

Nynke: Exact. Terwijl: de eerste groepsfoto. Dat is toch basiskennis?

Peter: Blijkbaar niet. Ik heb het nog even gecontroleerd: volgens mij stonden alleen Taeke (vastgehouden door 3D-Taeke) en Ellie Lust (vastgehouden door 3D-Annemieke) goed. Kijk, en Annemieke staat er helemaal niet op.

Screenshot AVROTROS
De groepsfoto en de mislukte groepsfoto.
Screenshot AVROTROS

Nynke: Die vrouw is bijna 1.90! Hoe kan dit?!?

Peter: En Taeke kijkt nadat Art heeft medegedeeld dat het niet goed is direct naar zijn eigen 2D-versie alsof ‘ie die eens lekker een knietje gaat uitdelen.

Screenshot AVROTROS Taeke en Taeke.

Nynke: Hahahaha. Ik wilde iets gevats zeggen over jokers en hockeypucks.

Peter: Oh, over jokers gesproken. Om af te ronden: Tim heeft er dus twee, maar is zo zelfverzekerd dat hij ze niet inzet bij de test. Dus of hij zit nu al helemaal op de goede Mol, en dan haalt hij de finale, of hij is de Mol.

Nynke: Hij haalt de finale. En hij zou ‘m nog kunnen winnen ook. Ik denk Rop, Tim en Klaas in de finale. Rop verliest, Tim wint en Klaas is De mol. En jij?

Peter: Klaas is de Mol. Annemieke en Tim met hem in de finale, Annemieke wint. Want die doet het in overhoringen toch net iets beter.

Offline SuperFurry

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #455 Gepost op: 8-02-2016, 00:39:38 »
Mijn dank is groot Mollenmania!  ::ok::
Wat een heerlijke analyses zijn dit toch altijd!
Opvallend: ook Peter en Nynke hebben kritiek op Art...
Ma how zeg!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #456 Gepost op: 8-02-2016, 00:55:03 »
Nynke: Art praat altijd op zo’n ‘sukkels, jullie kunnen ook helemaal niks’-toon. Zoals het slimste jongetje van de klas vroeger na een SO kon zeggen ‘WIST je dat niet? Dat was echt ZO’N SIMPELE SOM.’ Ik word daar een beetje kriegel van. Misschien ben ik meer van de Pieter Jan Hagens en Karel van de Graaf-school: presentatoren met natuurlijk overwicht. Dank dat ik dit even met je mocht delen.

Peter: Dat ben ik met je eens. Bij vorige presentatoren was er een soort afstand, en daardoor respect of zelfs verafgoding voor de spelleiding. Ik weet nog dat Soundos dat zo goed kon. ‘En toen stapten we uit de bus en toen stond daar….Pieterrr-Jan.’ Zij waren meer van het ‘jij-bent-de-zwakste-schakel-tot-ziens’-overwicht. Art staat dichter bij de kandidaten, waardoor het inderdaad wat flauwtjes overkomt als hij wel officieel staat te oreren.


Hè hè, eindelijk erkenning van wat ik al sinds Arts eerste wankele schreden op het presentatorenpad verkondig, maar waarvoor ik herhaaldelijk digitaal ben gelyncht door woedende juichaapjes!  ;) ::tandpastasmiley:: ::bravo::
Woosie down?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #457 Gepost op: 8-02-2016, 13:30:34 »
Art zei: "Tim en de telefoon, Annemieke en de jokers, Klaas en de groepsfoto. Denk daar maar eens over na."


Verwijst dit naar Horen, zien en zwijgen? (tekst uit het moldagboek)

Tim hoort niet goed wat er door de telefoon gezegd wordt; Annemieke ziet de jokers, maar laat ze liggen; Klaas zwijgt over de fout in de groepsfoto?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #458 Gepost op: 8-02-2016, 13:41:08 »

Verwijst dit naar Horen, zien en zwijgen? (tekst uit het moldagboek)

Tim hoort niet goed wat er door de telefoon gezegd wordt; Annemieke ziet de jokers, maar laat ze liggen; Klaas zwijgt over de fout in de groepsfoto?

Mooi bedacht! (Ik kreeg alleen de indruk dat Art maar even snel wat verzon en dat het helemaal niet om een doordachte hint voor de kinderen ging. ;))

Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #459 Gepost op: 8-02-2016, 14:07:08 »
Mooi bedacht! (Ik kreeg alleen de indruk dat Art maar even snel wat verzon en dat het helemaal niet om een doordachte hint voor de kinderen ging. ;))

Nee deze hints staan letterlijk als hint op avrotros.