Poll

Wie is de ... Mol ?

Annemieke
5 (3.7%)
Klaas
116 (86.6%)
Tim
13 (9.7%)

Totaal aantal stemmen: 134

Auteur Topic: [poll] Wie is de... Mol ?  (gelezen 118007 keer)

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #220 Gepost op: 16-01-2016, 22:22:49 »
Helaas Pindaklaas
...if one only remembers to turn on the light.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #221 Gepost op: 16-01-2016, 22:31:50 »
Klaas en taeke.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #222 Gepost op: 16-01-2016, 22:32:22 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #223 Gepost op: 16-01-2016, 22:33:58 »
Meer L

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #224 Gepost op: 16-01-2016, 22:40:26 »
dat kan niet

Dat zijn mijn verdachten, maar heb taeke ingevuld omdat ik hoop dat de hint naar Klaas niet echt is.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #225 Gepost op: 16-01-2016, 22:42:04 »
Dat zijn mijn verdachten, maar heb taeke ingevuld omdat ik hoop dat de hint naar Klaas niet echt is.
Ik ook!!!
Meer L

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #226 Gepost op: 16-01-2016, 22:45:26 »
Mijn schot voor de boeg Mol was Klaas, daarna is mijn stem in deze poll telkens naar Taeke gegaan. Ik zie ook na deze aflevering (vooralsnog) geen reden dat te veranderen.

Hij bracht bij opdracht 1 en 2 veel geld in de pot, maar als Mol ben je uiteraard op de hoogte van opdracht 3. Het zou mij ook niet verbazen, zoals Chris Zegers bij MolTalk opperde, als Taeke het volledige potbedrag heeft opgeschreven. Als kandidaat heb je hier helemaal niks aan, maar als Mol is het vrij logisch.

Verder blijft hij een slecht acteur (of een raar nerveus gespannen kandidaat). Hij is niet mijn enige verdachte (Klaas o.a.), maar ik houd hem nog wel op 1. Ik wil ook wel geloven in Taeke de Mol.
Taeke zou ook absoluut mijn verdachte zijn zonder de hint.
...óf niet!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #227 Gepost op: 16-01-2016, 22:51:21 »
Taeke zou ook absoluut mijn verdachte zijn zonder de hint.
Ook die van mij....Daarom totaal balen nu dus...En ik heb het idee dat er ook echt paniek heerst bij WIDM....
Meer L

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #228 Gepost op: 16-01-2016, 23:53:51 »
Waar baseer je dat op Juuls? Op het feit dat ze in Moltalk Klaas niet verdenken? Of andere informatie?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #229 Gepost op: 16-01-2016, 23:56:41 »
Waar baseer je dat op Juuls? Op het feit dat ze in Moltalk Klaas niet verdenken? Of andere informatie?
Allereerst: daar heb ik geen keihard  bewijs voor  ::rofl::
Maar die switch van afleveringstitel, het niet benoemen van de Klaas hint, Art die er ook een beetje spastisch op reageert, geen reactie ook hierop vanuit social media door kandidaten, en zo nog meer dingen
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #230 Gepost op: 16-01-2016, 23:59:21 »
Allereerst: daar heb ik geen keihard  bewijs voor  ::rofl::
Maar die switch van afleveringstitel, het niet benoemen van de Klaas hint, Art die er ook een beetje spastisch op reageert, geen reactie ook hierop vanuit social media door kandidaten, en zo nog meer dingen

Bwa, ik denk niet dat de productie van een spelprogramma zich zo rap in verdrukking laat brengen. Vorig jaar was er ook zoiets met de afleveringtitels als ik me niet vergis. Ik denk dat het met die van 'M acht' was.

Vermoedelijk wijzigen ze die titel toch naar 'wie schrijft die blijft' morgen en hebben ze per ongeluk de titel van volgende week geplaatst nu.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #231 Gepost op: 17-01-2016, 00:40:00 »
Ik hou het nog steeds op Rop.

(ik hoop toch wel dat er nog ergens een kapper zit op de Dom. Rep. die zijn koppie even onder handen neemt voor de finale :) )
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #232 Gepost op: 17-01-2016, 00:49:02 »
mijn stem in deze poll telkens naar Taeke gegaan. Ik zie ook na deze aflevering (vooralsnog) geen reden dat te veranderen
Ik helaas wel. Toen hij hevig gebaarde dat 500 toch echt wel het 1 na grootste bedrag was, kon hij voor mij echt niet meer als mol. Ook bij de lasers deed hij het perfect.

Het gaat niet op dat er daarna weer een x-bedrag UIT de pot gaat. Na de som 'pot-x+1000' is er nog altijd 1000 meer in de pot, per saldo. Die 1000 is niet uit de pot gegaan... is gewoon verdiend.

Ik was ook teleurgesteld toen slapie van Klaas weg moest. Iemand die verleden week al zei niets op Klaas in te vullen in de test. Dat spreekt boekdelen. Ik moet dus ook maar capituleren, maar wensmol is dan Rop.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #233 Gepost op: 17-01-2016, 01:58:18 »
...
Het gaat niet op dat er daarna weer een x-bedrag UIT de pot gaat. Na de som 'pot-x+1000' is er nog altijd 1000 meer in de pot, per saldo. Die 1000 is niet uit de pot gegaan... is gewoon verdiend.

Hier heb je uiteraard een punt, echter, Klaas verdiend in aflevering 1 ook € 1000,-. Persoonlijk vind ik het in het scenario van Taeke beter te accepteren. Wat mij wel enigzins doet twijfelen is dat hij ook nog een verdubbelaar pakte, dat was totaal onnodig.

Ik was ook teleurgesteld toen slapie van Klaas weg moest. Iemand die verleden week al zei niets op Klaas in te vullen in de test. Dat spreekt boekdelen. Ik moet dus ook maar capituleren, maar wensmol is dan Rop.

Rop is juist mijn anti-wensmol. Qua type ligt hij als Mol al veel teveel voor de hand, hij wordt in de edit enorm verdacht gemaakt, en volgens mijn eigen methode zou hij kandidaat moeten zijn. Daar wil ik wel (eens) gelijk in hebben.

Als ik Taeke weghaal kom ik waarschijnlijk ook bij Klaas uit, maar vooralsnog weiger ik te 'capituleren'.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2016, 02:02:03 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #234 Gepost op: 17-01-2016, 02:16:53 »
Ik moet zeggen dat ik iedereen die op Taeke stemt, omdat ze niet willen dat Klaas de Mol is, behoorlijk hypocriet vindt:
- Taeke heeft deze aflevering 1000 euro + 500 euro binnengebracht. Dat is ab-surd. Dat vind ik eigenlijk nog erger dan de situatie met Klaas in de metro. Klaas in de metro zou je nog kunnen uitleggen als: Klaas vermoedde oprecht dat ze het wel zouden halen, omdat hij wist dat er immers geen Mol in hun midden zat. Voor Taeke die 1000 euro binnenhaalt is gewoon geen excuus. Dan kun je beter stoppen met kijken.
- Ik snap dat iedereen verdrietig is over de kloosteropdracht, maar... als Taeke de Mol is, dan betekent dat zijn pet 'Doe Maar Lekker' daadwerkelijk een hint is. Dat vind ik een vele malen sneuere hint.

Ik snap dat iedereen teleurgesteld is als Klaas de Mol blijkt te zijn, maar het Taeke-alternatief is alleen maar triester.

Laten we dan hopen dat Tim, Rop of Ellie de Mol is, die mollen tenminste af en toe.

(Mocht Taeke de Mol zijn... dan vrees ik oprecht dat dit mijn laatste seizoen Mol kijken was)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #235 Gepost op: 17-01-2016, 02:17:56 »
Klaas, Rop of Taeke. Ook al vind ik dat Klaas en Taeke teveel geld hebben binnengebracht voor een mol, zelfs nu dat geld er weer uit is gegaan door die veiling. Ik heb op Klaas gestemd.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #236 Gepost op: 17-01-2016, 02:32:31 »
Ik neem aan dat klaas geïnformeerd is over de uitkomst van de metro opdracht.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #237 Gepost op: 17-01-2016, 09:18:04 »
Kunnen we elkaar allemaal wat minder "oordelen" en iedereen lekker laten vinden wat hij of zij denkt dat waar is..... ::tandpastasmiley::

Als ik klassiek naar Follow the Money kijk over alle 3 de afleveringen, en ervan uitga dat de mol zo min mogelijk geld wil verdienen (soms omdat het niet anders kan of even moet, maar dan een klein bedrag), dan kan ik er juist een boel afstrepen nu: Taeke, Klaas, Cecile

Juist Tim, Rop, Annemiek, Ellie en Marjolein bakken er werkelijk niks van als ik het zo bekijk. Maar misschien zit ik ernaast qua hoeveel zij verdiend hebben.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2016, 09:36:36 door Juuls247 »
Meer L

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #238 Gepost op: 17-01-2016, 09:31:58 »
Annemieke en Taeke brengen met hulp van Ellie en Rop 500 (op een na hoogste bedrag dat mogelijk is) in de pot. Klaas en Tim maken 250 compleet, maar halen dan de duizend uit het spel. Laten biljet van 1000 op het plein hangen, terwijl ze weten dat het er is.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #239 Gepost op: 17-01-2016, 10:13:37 »
Klaas verdiend in aflevering 1 ook € 1000,-. Persoonlijk vind ik het in het scenario van Taeke beter te accepteren
Ik herhaal het nog maar even maar die 1000 had grote speltechnische betekenis! Stel je je eens voor dat er in de eerste dagen helemaal niks verdiend was, of dan eens 250 wat niet te verdelen is onder 10 OF er allang een penningmeester gekozen was.  Dan gaat de hele molgeldhint niet door!

De enige safe manier is meteen ad hoc patsboem de eerste opdracht, wanneer er nog geen vooroverleg is geweest tussen de kandidaten, aan elke kandidaat 100 euro te geven. Elke andere variant heeft het risico dat het geld direct in de beurs van 1 kandidaat gaat. De rest ontnemend dat geld nu eens heel zorgvuldig te bestuderen.

Nee, dit was echt een 'moetje', deze 1000 in de pot. Klaas moest gewoon van Art. En voor de rest heeft Klaas inderdaad veel en veel minder ingebracht dan Taeke. Taeke die helemaal geen moetjes had ook. Alleen Rop kan nog een beetje wedijveren met Klaas bij follow the money.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)