Poll

Wie is de ... Mol ?

Annemieke
5 (3.7%)
Klaas
116 (86.6%)
Tim
13 (9.7%)

Totaal aantal stemmen: 134

Auteur Topic: [poll] Wie is de... Mol ?  (gelezen 118037 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #240 Gepost op: 17-01-2016, 10:17:04 »
En Tim in mijn ogen... Eerste opdracht goed en anderen geholpen, bij de topito niet opvallend.

Vorige week minstens 1 trede fout en veel gedoe bij de zoutkarren zonder resultaat.

Deze week afgeschoten en met Klaas meegehobbeld.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #241 Gepost op: 17-01-2016, 10:22:45 »
Ik ga overstag nadat 'mijn' mol Rop (degene die me nog anti-Klaas-hint-hoop gaf ;)) extra verdacht werd neergezet, waardoor veel momenten van hem meer Mols leken dan ze waren, en stap nu toch echt over naar Klaas, die zo 'ontzettend' zijn best deed om Tim te laten opschieten in de eerste opdracht  :-\\

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #242 Gepost op: 17-01-2016, 11:51:39 »
En toch verdient Klaas veel te veel geld, nogmaals! Die 1000 had dan wel een moetje kunnen zijn, maar die traptredes en lasergame bijvoorbeeld niet. Klaas had al 'genoeg' vertrouwen gewonnen door meerdere malen geld te verdienen dus die lasergame was echt niet nodig...
Meer L

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #243 Gepost op: 17-01-2016, 12:40:28 »
Ik herhaal het nog maar even maar die 1000 had grote speltechnische betekenis! Stel je je eens voor dat er in de eerste dagen helemaal niks verdiend was, of dan eens 250 wat niet te verdelen is onder 10 OF er allang een penningmeester gekozen was.  Dan gaat de hele molgeldhint niet door!
...
Nee, dit was echt een 'moetje', deze 1000 in de pot. Klaas moest gewoon van Art.

Snap ik, maar juist dit veronderstelde 'moetje' - het sturen (lees: manipuleren) door de programmamakers - is iets waar ik in dit geval nou niet bepaald enthousiast van word - vandaar dat ik ook schreef dat ik er persoonlijk met Taeke minder moeite mee zou hebben.

Either way, ga ik aflevering 3 nog eens heel goed bestuderen en wie weet wat voor nieuwe inzichten ik daarna weer heb...

 ;D
« Laatst bewerkt op: 17-01-2016, 13:22:37 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #244 Gepost op: 17-01-2016, 12:43:13 »
En toch verdient Klaas veel te veel geld, nogmaals! Die 1000 had dan wel een moetje kunnen zijn, maar die traptredes en lasergame bijvoorbeeld niet. Klaas had al 'genoeg' vertrouwen gewonnen door meerdere malen geld te verdienen dus die lasergame was echt niet nodig...

Precies dit. Het enige wat we op Klaas hebben is de grote hint. Verder doet hij helemaal niet zoveel verdachte dingen. Ik twijfel nog...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #245 Gepost op: 17-01-2016, 13:18:43 »
Nee, dit was echt een 'moetje', deze 1000 in de pot. Klaas moest gewoon van Art. En voor de rest heeft Klaas inderdaad veel en veel minder ingebracht dan Taeke. Taeke die helemaal geen moetjes had ook. Alleen Rop kan nog een beetje wedijveren met Klaas bij follow the money.
In aflevering 1 van seizoen 14 werd er 400 euro verdiend. Die deelde Art toen aan 4 kandidaten uit, met het oog op de post-opdracht. Nergens voor nodig om alle kandidaten een briefje te geven dus.
...óf niet!

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #246 Gepost op: 17-01-2016, 14:56:44 »
Ik neem aan dat klaas geïnformeerd is over de uitkomst van de metro opdracht.

Dat zou kunnen, maar dat lijkt me niet. Het is één ding om door middel van regie te misleiden, maar naar de kijker liegen is van een hele andere orde.

Mogelijk is wel tegen de Mol gezegd: luister, waarschijnlijk redden ze het niet, want het is een moeilijke opdracht. Maar meer dan dat valt richting de kijker niet te verantwoorden.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #247 Gepost op: 17-01-2016, 15:34:40 »
'moetje' - het sturen (lees: manipuleren) door de programmamakers - is iets waar ik in dit geval nou niet bepaald enthousiast van word
Nee dat ben ik helemaal met je eens. Ook die 100 in laser was niet nodig. Wel kaapte hij een verdubbelaar weg om 2x 500 te voorkomen, dat dan weer wel. Maar al met al ben ik ook niet vrolijk met Klaas als mol hoor. Zodoende heb ik mijn eigen wensmol ;)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #248 Gepost op: 17-01-2016, 16:19:55 »
Nee dat ben ik helemaal met je eens. Ook die 100 in laser was niet nodig. Wel kaapte hij een verdubbelaar weg om 2x 500 te voorkomen, dat dan weer wel. Maar al met al ben ik ook niet vrolijk met Klaas als mol hoor. Zodoende heb ik mijn eigen wensmol ;)

Wat verwacht je dan wel? Dat ze alle molacties uitgebreid laten zien? Ik heb Margriet vorig jaar ook niet echt kunnen betrappen. Die acties zie toch allemaal pas achteraf. Ik denk dus wel dat je de mol alleen kan vinden aan de hand van de hints die de productie er in steekt, de houding van de kandidaten en de spoilers zoals die van Jaap van Zessen. En natuurlijk moet je ook een beetje op gevoel afgaan.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #249 Gepost op: 17-01-2016, 16:40:26 »
dat je de mol alleen kan vinden aan de hand van de hints die de productie er in steekt, de houding van de kandidaten en de spoilers
Ja dat klopt, maar dan hoeven we daar toch nog niet enthousiast van te worden ??? :-\\ ::joehoe::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #250 Gepost op: 17-01-2016, 16:49:32 »
Ik ga voor de strike. Dus voor de vierde keer op rij Klaas. Nog zes te gaan!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #251 Gepost op: 17-01-2016, 19:34:04 »
Klaas mag het gewoon niet zijn.

Mijn gevoelsmol blijft Rop, zonder harde bewijzen. Taeke nu ook definitief afgestreept na de laseropdracht.

Tim zou ook nog kunnen, maar lijkt me echt iemand die productie heel graag kandidaat wil laten zijn.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #252 Gepost op: 17-01-2016, 23:00:41 »
Ik blijf stug op Rop stemmen, iets zegt me dat de Klaas-hint te makkelijk is. En ik wil gewoon niet dat het nu al bekend is  ;D ::pinokkio::

Offline Mevo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #253 Gepost op: 18-01-2016, 13:22:44 »
Stel dat we dit jaar een mol hebben die het leuk vindt om in afl. 3 een zo hoog mogelijk bedrag uit de pot te spelen (ipv een bedrag), dan zal deze mol vanaf afl. 4 zijn tactiek drastisch moeten veranderen.
In afl. 1 t/m 3 lekker veel geld in de pot en dus kandidaats doen.
Vanaf afl. 4 pas echt de mol zijn en zo weinig mogelijk in de pot.

 

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #254 Gepost op: 18-01-2016, 17:10:50 »
In afl. 1 t/m 3 lekker veel geld in de pot en dus kandidaats doen.
Vanaf afl. 4 pas echt de mol zijn en zo weinig mogelijk in de pot
Als dat zo is dan mag Klaas nu wel een "Sjorsje" gaan doen. Als zijnde penningmeester heel vuil de pot leegtrekken! Dat zou hem dan wel wat molkrediet opleveren. Ik vrees echter dat hij Joris Goedbloed blijft.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #255 Gepost op: 18-01-2016, 17:42:48 »
Ik vrees echter dat hij Joris Goedbloed blijft.

Is ie dat maar want Joris Goedbloed is een meesteroplichter. Een prachtige figuur van Marten Toonder uit de verhalen van Panda die ook zeer af en toe in de Bommelverhalen opdook.


Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #256 Gepost op: 18-01-2016, 18:54:49 »
Zoek de verschillen:


Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #257 Gepost op: 18-01-2016, 19:14:31 »
Als dat zo is dan mag Klaas nu wel een "Sjorsje" gaan doen. Als zijnde penningmeester heel vuil de pot leegtrekken! Dat zou hem dan wel wat molkrediet opleveren. Ik vrees echter dat hij Joris Goedbloed blijft.
Als mol geld uit de pot jatten vind ik zo onmolwaardig. Dat vond ik bij George echt een smet op zijn molschap. Ik vind gewoon dat je als mol moet voorkomen dat dat geld in de pot komt ipv het eruit te stelen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #258 Gepost op: 18-01-2016, 19:18:42 »
Als mol geld uit de pot jatten vind ik zo onmolwaardig. Dat vond ik bij George echt een smet op zijn molschap. Ik vind gewoon dat je als mol moet voorkomen dat dat geld in de pot komt ipv het eruit te stelen.

Ik vond dat ook niet zijn mooiste molactie maar toch wel weer prachtig dat ie dan in een van de specials zegt dat ie achteraf spijt heeft dat ie niet méér uit de pot gejat had. ::rofl::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #259 Gepost op: 18-01-2016, 19:20:16 »
Als mol geld uit de pot jatten vind ik zo onmolwaardig. Dat vond ik bij George echt een smet op zijn molschap. Ik vind gewoon dat je als mol moet voorkomen dat dat geld in de pot komt ipv het eruit te stelen.

Eens  ::jaja::

Way TE makkelijk dit. Maar goed EN bij George EN bij Dennis werd het hogelijk op prijs gesteld door de kijkers  :\'(