Auteur Topic: Aflevering 1 - wijsmaken  (gelezen 130415 keer)

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #180 Gepost op: 4-01-2016, 19:31:37 »
Vanaf 27:10 vertelt Airen dat sommigen de opdracht niet hebben gehaald. Daarbij worden Remy en Ellie door de camera extra belicht, dus ik denk dat we daaruit mogen concluderen dat Remy niet al zijn Juans heeft weten te verzamelen.

Op 21:54 is een man op een scootertje met een kratje achterop te zien met daarop o.a. de tekst sabor real: koninklijke smaak.  ::vergroot:: Maar ik kan het niet direct linken aan een kandidaat ofzo... De man steekt wel twee vingers op, als peace-teken! Komt dat niet overeen met een ander  vredesteken dat al is opgevallen? Maar alsnog kan ik het niet meteen koppelen aan iemand.

Ellie LUST?

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #181 Gepost op: 4-01-2016, 21:48:27 »

2. Art tikt een aantal keer bij verschillende kandidaten met zijn vingers of legt 4 of 5 vingers op een dossiermap van een kandidaat. Ook tikt hij met het stapeltje dossiers 2 keer op tafel, daarna nog eens met zijn vinger. Kan iemand eens meekijken of hier een hint in zit? Misschien een afvallershint? Dit kan immers achteraf zijn opgenomen.

3. Kijk dan ook even naar het camerawerk.



ok, het camerawerk is niet zo interessant bij nader inzien. Maar ik zag wel dit toen ik nog eens keek: Art tikt 1 keer met zijn wijsvinger in het dossier van Airen en Taeke. Bij Marjolein en Tim doet hij meerdere duidelijke tikken met zijn wijsvinger (WIJSmaken). Bij Annemiek, Cecile, Klaas en Rop leg hij 4 of 5 vingers op de map. Bij Remy en Ellie niets. Ik vraag mij af of het tikken iets betekent. Zou er weer een finale met 4 personen zijn? Hij lijkt het nogal bewust te doen (Art is niet altijd even naturel met dat soort dingen  ;))


Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #182 Gepost op: 4-01-2016, 22:16:17 »
Marjolein Keuning is de enigste trouwens die bij het eindshot waar alle kandidaten opstaat net voor de vooruitblik van volgende week geen schoenen draagt. Blote voeten. Een mol heeft ook geen schoenen. ::oink::

Offline paracetamol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #183 Gepost op: 4-01-2016, 23:12:57 »

’t Is de bedoeling dat jij de best voorbereide mol aller tijden bent na vandaag.


De informatie die Art nu geeft, lijkt mij niet bijzonder. Eerdere mollen zullen toch ook veel informatie hebben gekregen over het land, de opdrachten en de kandidaten. Waarom is deze mol het beste voorbereid?

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #184 Gepost op: 5-01-2016, 10:42:53 »
Allereerst moet ik eerlijk zijn en zeggen dat ik niet het hele topic van a tot z heb doorgelezen, maar wil toch graag iets delen.

Het viel me namelijk op dat er in de voorstelronde die Art maakt bij (bijna) iedere kandidaat de kleur rood terugkomt, behalve bij Rop, maar Marjolein valt ook over te twisten.
Even in random volgorde;
Remy heeft rode snaren in de harp
Annemieke de rode balk/rode kruislogo
Taeke heeft rood/wit/blauw in beide vlaggen en in de bitjes die ze inhebben
Cecile zit bij dwdd met een rode achtergrond
Marjolein heeft rode/(valt over te discussiëren) lippenstift
Ellie heeft rood in de balk bij opsporing verzocht
Klaas heeft rode cijfers in het klokje en rode accenten op de ligfiets.
Tim heeft rode lichtjes op de rolstoel
Airen zit bij Shownieuws met een rode achtergrond.

Geen idee of dit de hint naar Rop is aangezien hij rode nagels moest vinden.
Maar ik wou het toch even kwijt :) Sorry als het al opgemerkt is.

Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #185 Gepost op: 5-01-2016, 10:47:00 »
Goed opgemerkt Sneakiej! Hij staat ook zeker hoog op mijn lijst, en ik vind dit een leuke hint! Dank!
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #186 Gepost op: 5-01-2016, 10:49:26 »

Offline Lolahavana

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #187 Gepost op: 5-01-2016, 10:56:57 »
De informatie die Art nu geeft, lijkt mij niet bijzonder. Eerdere mollen zullen toch ook veel informatie hebben gekregen over het land, de opdrachten en de kandidaten. Waarom is deze mol het beste voorbereid?

Misschien dat deze mol een politie opleiding heeft gehad? En daarom extra goed voorbereid is op 'speurwerk'?

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #188 Gepost op: 5-01-2016, 12:08:32 »
Backstage beelden van aflevering 1:

http://wieisdemol.avrotros.nl/player/video/exclusieve-beelden-aflevering-1-vriendschap-en-verbond/

Altijd leuk om zulke extra beelden te zien!

Vind trouwens dat ze weer een erg goede groep hebben samengesteld. Lekker gevarieerd en er zitten gewoon erg leuke types tussen. Dit jaar geen cabaretier (of iets in die richting), maar bijvoorbeeld wel een Tim die met zijn opmerkingen gewoon enorm geestig is.
Ik heb alle vertrouwen in deze groep en persoonlijk denk ik dat ze minder 'klunsig/falend' als voorgaande groepen zullen zijn.  Ben ook erg benieuwd wie er als eerste gaat afvallen...

Offline joymol

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #189 Gepost op: 5-01-2016, 12:12:41 »
De informatie die Art nu geeft, lijkt mij niet bijzonder. Eerdere mollen zullen toch ook veel informatie hebben gekregen over het land, de opdrachten en de kandidaten. Waarom is deze mol het beste voorbereid?
Wij mogen niet alles zien van die voorbereiding😉

Offline Rock23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #190 Gepost op: 5-01-2016, 12:43:04 »
Nou met name die zin vind ik dan erg interessant...  ::vergroot::

Ik ook. Verklaard meteen die 'blonde haren' die sommige mensen menen te zien bij de persoon tegenover Art.. Remy met een schapenwollen muts op ??  ::vergroot::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #191 Gepost op: 5-01-2016, 12:45:44 »
De titel van de eerste afl. was "Wijsmaken". Rode draad is dus muziek.
Bij het tweede spel ligt er een bord cq parcours met iedere keer 3-2 2-3. In de muziek is een toonladder ook verdeeld met 2 en 3 verlaagde tonen (die heten mollen), dat zijn de zwarte toetsen op de piano. In de toonladder do-re-mi vormen plaats 2 en 3 de naam Remi!
Goeie!! Ik heb tot nu toe ook telkens twee verwijzingen in deze aflevering:
1) Remy: met mollen, kruizen, muziek, do-re-mi, noten etc
2) Taeke: speelveld met 10 spelers, 3-4-3, selectie vooraf op de Dam etc.

Maar vind dit een mooie!! Remy houd ik zeker in de gaten.
Meer L

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #192 Gepost op: 5-01-2016, 13:35:20 »
Slaat de titel deze keer weer op de afvaller of op de mol? Weten we dat überhaupt al?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #193 Gepost op: 5-01-2016, 13:44:32 »
Slaat de titel deze keer weer op de afvaller of op de mol? Weten we dat überhaupt al?

Of op niemand. Dat is het leuke van het spel: Sommige jaren is elke titel een hint (naar de Mol of een afvaller), soms zijn slechts enkele titels een hint en soms zit er in de afleveringtitels geen hint.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #194 Gepost op: 5-01-2016, 14:21:33 »
Of op niemand. Dat is het leuke van het spel: Sommige jaren is elke titel een hint (naar de Mol of een afvaller), soms zijn slechts enkele titels een hint en soms zit er in de afleveringtitels geen hint.

Vanaf WIDM 12 t/m WIDM 15 sloegen alle titels op de Mol. In WIDM 11 begonnen ze ermee en sloegen er maar een paar op de Mol. (Zie wieisdemol.net -> WIDM 1-15 voor alle verklaringen van de titels.) :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #195 Gepost op: 5-01-2016, 14:42:54 »
Vanaf WIDM 12 t/m WIDM 15 sloegen alle titels op de Mol. In WIDM 11 begonnen ze ermee en sloegen er maar een paar op de Mol. (Zie wieisdemol.net -> WIDM 1-15 voor alle verklaringen van de titels.) :)

Er ging blijkbaar wat mis in mijn hoofd. ;D

Ik was er vorig jaar bij toen jullie (en vooral jij ;) ) Margriet aan iedere afleveringtitel koppelden, maar het is toch zo dat slechts een deel van die titels als hint gevalideerd werden? Wil dat dan zeggen dat men niet genoeg tijd had om de andere titels te behandelen of dat we hier té goed ons best doen? :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #196 Gepost op: 5-01-2016, 14:46:40 »
Ik was er vorig jaar bij toen jullie (en vooral jij ;) ) Margriet aan iedere afleveringtitel koppelden, maar het is toch zo dat slechts een deel van die titels als hint gevalideerd werden? Wil dat dan zeggen dat men niet genoeg tijd had om de andere titels te behandelen of dat we hier té goed ons best doen? :)

Te weinig tijd om ze in de aflevering te behandelen. Op de officiële website hebben de verklaringen na afloop gestaan.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #197 Gepost op: 5-01-2016, 15:20:38 »
Ik heb nog wel een wilde gedachtegang over de afleveringstitel.

Wat als je het niet moet lezen als wijsmaken - maar als 'wij smaken' ?


Gezien er geen kok meedoet, weet ik nog niet precies wat ik er mee moet, maar een paar hersenspinsels
- Ellie Lust --> Smaken/Lust
- Cecile --> Mode/Smaak

Het is een vrij wilde gedachtegang, maar misschien is er iemand die er iets zinnings mee kan
« Laatst bewerkt op: 5-01-2016, 15:26:27 door Qper »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #198 Gepost op: 5-01-2016, 15:24:45 »
Ik heb nog wel een wilde gedachtegang over de afleveringstitel.

Wat als je het niet moet lezen als wij smaken - maar als 'wij smaken' ?


Gezien er geen kok meedoet, weet ik nog niet precies wat ik er mee moet, maar een paar hersenspinsels
- Ellie Lust --> Smaken/Lust
- Cecile --> Mode/Smaak

Het is een vrij wilde gedachtegang, maar misschien is er iemand die er iets zinnings mee kan


Ik zal met SugarCity en de zoutvelden ook al aan zoiets te denken, maar ik kwam ook niet veel verder dan dat.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #199 Gepost op: 5-01-2016, 18:41:12 »
bij al een ouderwets leuke en interessante aflevering. Met 2 mooie opdrachten waar genoeg uit te halen valt en over te discussiëren valt.
Het begin met de voorstelling van de kandidaten beviel mij heel goed.

Dan nog de titel: wijsmaken... Idee van mijn kant (met Klaas voor mij als grootste molkandidaat): hij zou op hem kunnen slaan met zijn rol in de eerste opdracht. Hij 'verdiende' 1000 Euro voor de groep en 'maakte'de groep zo 'wijs' dat hij een kandidaat is?
Ich bin ein Bärliner!