Enig idee welk bedrag er op het briefje staat dat niet in hetzelfde rijenpatroon past?
€500
Heb deze screenshot maar even gemaakt van de rijtjes die ik gisteren gelegd heb:
http://imgur.com/MPBqIZDOok leuk om te zien hoeveel netter het geld is dat de groep verdient heeft sinds Cécile de penningmeester is.
Ik denk dat je die rede moet zoeken in het dubbel zijdige printen, ik gok dat een dergelijke grote pagina met de hand ingevoerd wordt een pagina verkeerd om in voeren zal de rijen verschuiven.
Dat is zeker een belangrijk deel van het verhaal, maar ik denk dat er meer speelt, omdat we anders meer afwijkende briefjes hadden gehad. Ik zal aan het eind van de avond wat screenshot uploaden van wat je krijgt als je steeds met briefjes van gelijke waarde werkt. Naast rijen heb je dan ook kolommen.
Echter, als je kijk bij €50 en €100 (waar we de meeste briefjes en dus informatie van hebben) zie je een kleine gap tussen de twee linker kolommen en de twee rechter kolommen. Ik vermoed dat twee aaneengesloten briefje 180graden t.o.v. elkaar gedraaid zijn geprint zodat ze met de witte vlakken tegen elkaar aan liggen. Twee gekleurde vlakken liggen niet tegen elkaar, maar hebben die gap, zodat er niet een stukje van een biljet op een ander biljet te zien is. Verder speculerend zou het kunnen dat de briefjes van €500 en €1000 op hetzelfde snijvel afgedrukt zijn. €1000 linksboven (2 kolommen en 6 tot 8 rijen) en de briefjes van €500 rechts en onder. Om te voorkomen dat de er een randje paars op het briefje van €500 te zien is hebben ze ook een kleine gap gehouden tussen de rijen bij de overgang.
Zoals gezegd is dit speculatie en ik ga er een plaatje van maken om het te verduidelijken. Reden dat dit zou kunnen is omdat de rechterkant van het afwijkende briefje van €500 uitlijnd met de rechterkant van een briefje van €1000.
Alternatief is er gewoon een extra vel die afwijkend verknipt is. Daar zou ik dan ook 2G van verwachten.