Auteur Topic: Molgeld  (gelezen 189371 keer)

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Molgeld
« Reactie #380 Gepost op: 3-02-2016, 17:18:16 »
Misschien doe ik iets niet goed, maar als ik het hals stukje 1 bollenrij naar bovenschuif dan past 'ie volgens mij precies. Ik weet niet eens of dat een snijfout te noemen is, eerder om het moeilijker te maken. Ha!

m0ll0m
Het is ook niet dat het stukje niet aansluit op op het stippen plaatje van de mol, maar puur het feit dat het stukje een halve stip te laag uitkomt (ik ga uit van dezelfde positie als Pac). Ik wil persoonlijk graag begrijpen waarom dat zo is, omdat de andere stukjes allemaal perfect in de rijen vallen (en in kolommen als je puur het geld van dezelfde waarde neemt (Zoals Niuno had bedacht)).

Ik heb onderhand wat mogelijke verklaringen bedacht, maar nog te speculatief. Ik ben benieuwd naar de stukjes van komende week en de beelden van een puzzelende Cécile.

Er zijn overigens 2 briefjes die ingeleverd zijn bij de executieopdracht van aflevering 3 die ze later teruggekregen hebben. 3C is 4A (€50) & 1A = 4M (€100).

Offline molton

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
« Reactie #381 Gepost op: 3-02-2016, 17:25:06 »
Enig idee welk bedrag er op het briefje staat dat niet in hetzelfde rijenpatroon past?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline witte raaf

• Forumlid
« Reactie #382 Gepost op: 3-02-2016, 17:32:10 »
<...> Ik wil persoonlijk graag begrijpen waarom dat zo is, <....>

Ik denk dat je die rede moet zoeken in het dubbel zijdige printen, ik gok dat een dergelijke grote pagina met de hand ingevoerd wordt een pagina verkeerd om in voeren zal de rijen verschuiven.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #383 Gepost op: 3-02-2016, 18:29:24 »
Enig idee welk bedrag er op het briefje staat dat niet in hetzelfde rijenpatroon past?
€500

Heb deze screenshot maar even gemaakt van de rijtjes die ik gisteren gelegd heb: http://imgur.com/MPBqIZD

Ook leuk om te zien hoeveel netter het geld is dat de groep verdient heeft sinds Cécile de penningmeester is.  :P

Ik denk dat je die rede moet zoeken in het dubbel zijdige printen, ik gok dat een dergelijke grote pagina met de hand ingevoerd wordt een pagina verkeerd om in voeren zal de rijen verschuiven.
Dat is zeker een belangrijk deel van het verhaal, maar ik denk dat er meer speelt, omdat we anders meer afwijkende briefjes hadden gehad. Ik zal aan het eind van de avond wat screenshot uploaden van wat je krijgt als je steeds met briefjes van gelijke waarde werkt. Naast rijen heb je dan ook kolommen.
Echter, als je kijk bij €50 en €100 (waar we de meeste briefjes en dus informatie van hebben) zie je een kleine gap tussen de twee linker kolommen en de twee rechter kolommen. Ik vermoed dat twee aaneengesloten briefje 180graden t.o.v. elkaar gedraaid zijn geprint zodat ze met de witte vlakken tegen elkaar aan liggen. Twee gekleurde vlakken liggen niet tegen elkaar, maar hebben die gap, zodat er niet een stukje van een biljet op een ander biljet te zien is. Verder speculerend zou het kunnen dat de briefjes van €500 en €1000 op hetzelfde snijvel afgedrukt zijn. €1000 linksboven (2 kolommen en 6 tot 8 rijen) en de briefjes van €500 rechts en onder. Om te voorkomen dat de er een randje paars op het briefje van €500 te zien is hebben ze ook een kleine gap gehouden tussen de rijen bij de overgang.

Zoals gezegd is dit speculatie en ik ga er een plaatje van maken om het te verduidelijken. Reden dat dit zou kunnen is omdat de rechterkant van het afwijkende briefje van €500 uitlijnd met de rechterkant van een briefje van €1000.

Alternatief is er gewoon een extra vel die afwijkend verknipt is. Daar zou ik dan ook 2G van verwachten.

;D
« Laatst bewerkt op: 3-02-2016, 18:34:00 door Rat »

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #384 Gepost op: 3-02-2016, 18:37:36 »
Indrukwekkende reverse engineering. Ik vind het allemaal zeer plausibele verklaringen die je geeft voor afwijkingen. Ik denk niet dat iemand in het team van WIDM ooit had gedacht dat iemand er op deze manier mee aan de slag zou gaan.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline JvanEe

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #385 Gepost op: 3-02-2016, 19:17:38 »
Ik vind het toch echt wel bewonderenswaardig hoe jullie dit doen!!   ::vergroot:: ::ok::

Offline Enermol

• Forumlid
« Reactie #386 Gepost op: 3-02-2016, 22:59:14 »
Ook al zijn het speculaties, ik vind ze erg goed doordacht! ::ok::

Nog een reden dat 500 en 1000 op een vel zitten is misschien dat er niet zoveel van in het spel zitten.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #387 Gepost op: 3-02-2016, 23:47:30 »
Ik zal aan het eind van de avond wat screenshot uploaden van wat je krijgt als je steeds met briefjes van gelijke waarde werkt.
Bij deze de link naar een album met de beloofde screenshots: LINK NAAR ALBUM.

Opmerking over de uitzonderingen:
- 5A is bekend, dit is het stukjes dat een halve stip te laag zit. Het lijnt aan de rechterkant wel uit met de rechterkant van een briefje van €1000, maar kan ook van een apart vel af komen.
- 2G staat ook gewoon tussen de briefjes van €20, maar er staat een bruin puntje op die ik daar niet direct mee kan rijmen. Het zou de onderkant van de hals kunnen zijn. Daarbij zou het in dezelfde verdeling van rijen passen als 5A.
- 4G lijkt exact gelijk aan 4F, maar omdat ze op dezelfde foto staan kan het niet hetzelfde briefje zijn. 4G kan wel mingeld zijn dat op dezelfde plek hoort te liggen. Het kan echter ook een regel hoger van het vel van 5A komen.
- 1C & 1I lijken uit de rij van 1G & 5B te komen maar vallen niet lekker in de kolommen en de rij is al gevuld. Omgedraaid zouden deze op het hierboven genoemde vel op dezelfde regel kunnen vallen als 4G. Er zou ook een extra vel van €100 kunnen bestaan.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2016, 23:49:07 door Rat »

Offline Enermol

• Forumlid
« Reactie #388 Gepost op: 4-02-2016, 00:17:42 »
Goed bezig! ::ok::

Was zelf ook met die van 100 bezig.

Kan het misschien zo zijn dat de dubbele komen doordat er geld uit de pot ging. En later het zelfde briefje weer word verdient ipv een nieuw briefje.

Offline Shiba

• Forumlid
« Reactie #389 Gepost op: 4-02-2016, 03:31:41 »
Goed bezig! ::ok::

Was zelf ook met die van 100 bezig.

Kan het misschien zo zijn dat de dubbele komen doordat er geld uit de pot ging. En later het zelfde briefje weer word verdient ipv een nieuw briefje.
Plausibele verklaring!

Offline Kaaasje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #390 Gepost op: 4-02-2016, 16:37:28 »
Plausibele verklaring!
Op zich wel een plausible verklaringen voor sommige dubbelingen... maar Rat refereert ook naar twee die op dezelfde foto staan als ik rat goed begrijp. Als in twee dezelfde briefjes op één foto die de Mol heeft gedeeld op Twitter.

Offline Shiba

• Forumlid
« Reactie #391 Gepost op: 4-02-2016, 19:37:34 »
Op zich wel een plausible verklaringen voor sommige dubbelingen... maar Rat refereert ook naar twee die op dezelfde foto staan als ik rat goed begrijp. Als in twee dezelfde briefjes op één foto die de Mol heeft gedeeld op Twitter.
Das waar...

Offline Enermol

• Forumlid
« Reactie #392 Gepost op: 7-02-2016, 00:44:07 »
Weer weinig briefjes. 4×100 als ik het goed heb.

En Cecile kwam er idd niet uit.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #393 Gepost op: 7-02-2016, 01:04:02 »
Weer weinig briefjes. 4×100 als ik het goed heb.

En Cecile kwam er idd niet uit.
Ik hoop dat ze er nu een oog of iets bij hebben gekregen. In elk geval niet alleen overlappende briefjes.

En tja. In een andere dimensie zat Cécile wel raak, maar in de onze ligt ze er uit...

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #394 Gepost op: 7-02-2016, 09:22:39 »
Heb je dit nou lopen fotosoepen?  ::rofl::

Offline Enermol

• Forumlid
« Reactie #395 Gepost op: 7-02-2016, 21:31:24 »
je ziet wel duidelijk dat ze eerst de buitenrandjes van de puzzel geven. anders word het te makkelijk.

hier mijn puzzel van de 100jes,
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Shiba

• Forumlid
« Reactie #396 Gepost op: 8-02-2016, 01:20:23 »
Er staat niks in de spoiler?

Offline NF07

• Forumlid
« Reactie #397 Gepost op: 8-02-2016, 06:05:37 »
Ik hoop dat ze er nu een oog of iets bij hebben gekregen. In elk geval niet alleen overlappende briefjes.

En tja. In een andere dimensie zat Cécile wel raak, maar in de onze ligt ze er uit...

Is dat echt wat Cecile had? (Heb dit niet in uitzending gezien precies). Daar kan ze toch echt al redelijk wat op herkennen vind ik. Echt sterk dat ze het zo juist gepuzzeld heeft vind ik!

Edit: uitzending teruggekeken en het leek daar niet op. Heb je dat nu heus zo sterk kunnen fotoshoppen Rat? :o Dat is echt supergoed gedaan xD
« Laatst bewerkt op: 8-02-2016, 06:25:08 door Nys-Fan »
Lomperik..

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #398 Gepost op: 8-02-2016, 10:25:01 »
Is dat echt wat Cecile had? (Heb dit niet in uitzending gezien precies). Daar kan ze toch echt al redelijk wat op herkennen vind ik. Echt sterk dat ze het zo juist gepuzzeld heeft vind ik!

Edit: uitzending teruggekeken en het leek daar niet op. Heb je dat nu heus zo sterk kunnen fotoshoppen Rat? :o Dat is echt supergoed gedaan xD
Photoshop... neeeeh! Het is een screenshot uit een andere dimensie. ::)

(Ik denk dat de omroepnaam het wel weggeeft.)

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #399 Gepost op: 8-02-2016, 11:12:49 »
Zit er nog iets bij de 2000 euro van de groepsfoto-opdracht? Het lijkt er niet op, maar het komt vrij duidelijk in beeld. ('t Is 1000 + 500 + 500)

En ja, ik kan ook heel goed fotoshoppen. ::tandpastasmiley::
...óf niet!