Auteur Topic: Follow The Money  (gelezen 9242 keer)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Follow The Money
« Gepost op: 17-01-2016, 16:55:49 »
Dit lijkt tot nu toe het seizoen waar het volgen van de geldstromen weinig nut heeft. Zeker als de kloosterhint waar blijkt te zijn en wijst naar een kandidaat die regelmatig geld verdient, maar ik heb me er toch maar weer aan gewaagd.

Ter verduidelijking: Ik bereken niet hoeveel er in de pot komt, maar hoeveel er buiten de pot gehouden wordt. Ik bereken dus wat de kandidaten laten liggen of uit de pot houden. (en wat ze verdienen haal ik daar dan weer van af)

Opdracht 1.1:
Er wordt 1000 euro verdiend. Dit kun je voor het merendeel op het conto van Klaas schrijven. Airen, Tim en Taeke waren de enigen die 100% bezig waren de opdracht te laten slagen. De anderen haalden hun odpracht niet , of haalden wel hun eigen opdracht, maar wilden iets doen wat niet mocht (Marjolein wou een passagier dubbel tellen, Rop en Cecil wilden Cecil meetellen)

Hiermee zijn Annemiek, Cecil, Elly, Marjolein, Remy en Rob er mede verantwoordelijk voor dat de opdracht slaagt, maar Klaas heeft vanwege zijn sleutelpositie het grootste aandeel.

Niet verdiend na opdracht 1:
Klaas: -400
Annemiek, Cecil, Elly, Marjolein, Remy, Rob: -100
Taeke, Tim, Airen: 0

Opdracht 1.2:
Er wordt 2000 euro niet verdiend. Ik kan deze opdracht niet echt toeschrijven aan één of enkele specifieke kandida(a)t(en). Er zijn een aantal die het initiatief nemen om het blok uit de 1750 te trekken, maar er is ook niemand die dit (overtuigend genoeg) tegenhoudt. Daarom bij deze opdracht verdeeld over de kanditdaten:

Niet verdiend na opdracht 2:
Älle kandidaten: 2000/10 = 200 p.p.

Totaal niet verdiend aflevering 1:
- Taeke, Tim en Airen: 200
- Annemiek, Cecil, Elly, Marjolein, Rop: 100
- Klaas: -200

Conclusie aflevering 1: Taeke, Tim en Airen laten het meeste geld liggen. Klaas is de enige die meer geld verdiend dan hij laat lopen.

Opdracht 2.1
Het is moeilijk om deze opdracht eerlijk te verdelen. Uiteindelijk wordt er 2000 euro niet verdiend. Er komen 2 karren vol. Hier hebben Annemiek, Cecil, Remy, Marjolein, Klaas, Taeke en Airen een aandeel in. Van deze groep zien we echter Klaas (verkeerde kar brengen), Remy (Kar omgooien), Taeke en Marjolein (beide zeezout van het land scheppen) fouten maken die de opdracht vertragen. Annemiek, Cecil en Airen doen niet iets echt negatiefs.  Tim, Elly en Rob zijn niet betrokken bij karren die aankomen/volraken. Daarom gekozen voor de volgende verdeling:

Niet verdiend 1.1: 2000 euro
Cecil, Annemiek, Airen: 0
Elly, Rob en Tim: 1000/3: 333 p.p.
Klaas, Remy, Marjolein, Taeke: 1000/4: 250 p.p



Opdracht 2.2
Wat we in elk geval weten:
- De bovenste 2 treden zijn goed, de derde is fout
- We horen Elly zeggen dat er in het middelste blok fouten gemaakt zijn
- We horen Remy roepen dat er ineens 3 op een rij fout waren. Hierdoor neem ik aan dat in het middelste blok in elk geval 1 rij wel goed was (anders had Remy wel 4 of 5 op rij gezegd)
- Klaas, Taeke en Rop, Cecil en Elly lijken op basis van de foto’s hun blokken goed te hebben.

Ik denk dus dat er verdiend is: (aanname)
Bovenste groep: 200 euro (van mogelijk 500)
Middelste groep: 100 euro (van mogelijk 500)
Onderste groep: 400 euro (van mogelijk 400)

Verdiend en niet verdiend geld in opdracht 2.2
Tim, Cecil, Airen: 200 verdiend = 67pp
Tim, Airen: 300 laten liggen =150pp
Elly, Annemiek, Remy: 100 verdiend = 33pp
Annemiek, Remy: 400 laten liggen = 200pp
Klaas, Rop, Taeke: 400 verdiend: =133pp
Marjolein: Staat redelijk buitenspel: 0

Totaal niet verdiend in aflevering 1:
Remy: 417
Tim: 416
Elly: 300
Marjolein: 250
Rop: 200
Annemiek: 167
Taeke/Klaas: 117
Airen: 83
Cecil -67

Totaal niet verdiend na aflevering 2
Tim: 616
Remy: 517
Elly: 400
Marjolein: 350
Taeke: 317
Rop: 300
Airen 283
Annemiek 267
Cecil 33
Klaas: -83

Klaas is nog steeds de enige kandidaat die meer geld verdiend dan die buiten de pot houdt. Ook Cecil laat weinig geld liggen

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow The Money
« Reactie #1 Gepost op: 17-01-2016, 16:56:42 »
Vervolg:

Opdracht 3.1
Annemiek, Rop en Taeke maken de 500 compleet: 500/3=167 verdiend pp
Remy, Cecil en Marjolein maken de 250 compleet: 250/3=83 verdiend pp
Tim, Klaas en Elly brengen geen geld binnen terwijl er nog 1000 inzat. 1000/3=333 niet verdiend pp

Opdracht 3.2
Taeke haalt 500+ verdubbelaar binnen = 1000 verdiend.
Klaas haalt 100+verdubbelaar binnen =200 verdient. Hij zorgt echter dat er 1x200 niet verdubbeld kan worden
Cecil: 50+verdubbelaar = 100 (komt als laatste aan, dus niet kwalijk dat ze laag bedrag verdubbelt)
Tim: Af met 50
Rop: Af met 100
Marjolein: Af met 100
Elly: Komt aan met 200, maar laat de verdubbelaar liggen. 200  verdiend, 200 niet verdiend
Remy komt aan met 200, zonder verdubbelaar: 200 verdiend, 200 niet verdiend
Annemiek; Af met 200 en verdubbelaar: 400 niet verdiend

Niet verdiend geld aflevering 3 (tot aan bieden op de test)
Tim: 383
Klaas en Elly: 333
Annemiek: 233
Marjolein: 17
Rop -67
Remy -83
Cecil -183
Taeke -1167

Totaal niet verdiend geld tot aan de test van aflevering 3
Tim: 799
Elly: 633
Klaas: 450
Annemiek: 400
Remy: 334
Marjolein: 267
Rop: 133
Cecil: -250
Taeke: -1050

Op dit punt zijn Taeke en Cecil de enige kandidaten die in verhouding meer geld binnenhalen dan dat ze laten liggen of uit de pot  houden.

Ik heb alleen nog geen idee wat ik met het bieden op de macht over de test moet. Er is te weinig informatie om daar echt wat zinnigs mee te kunnen, dus dat heb ik tot nu toe nog buiten beschouwing gelaten.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Follow The Money
« Reactie #2 Gepost op: 17-01-2016, 16:58:19 »
Ah, mijn favoriete werkwijze.

Bij 1.2 vind ik dat je op een of andere manier het verlaten van het vak met 1500 zou moeten verwerken.

En persoonlijk ben ik van mening dat Ellie veel minder dan Klaas en Tim schuldig is aan het mislopen van 1000.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2016, 17:03:33 door Tarballs »

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow The Money
« Reactie #3 Gepost op: 17-01-2016, 17:16:30 »
Bij 1.2 vind ik dat je op een of andere manier het verlaten van het vak met 1500 zou moeten verwerken.
Vind ik zelf eigenlijk ook, maar ik kom er niet goed uit hoe. Er zijn wel enkele die hier meer initiatief innemen (o.a. Taeke) Maar uiteindelijk is er niemand die dit tegenhoudt.

Citaat
En persoonlijk ben ik van mening dat Ellie veel minder dan Klaas en Tim schuldig is aan het mislopen van 1000.

Klopt. Maar heel zwart-wit gezien hebben Elly, Klaas en Tim geen geld binnengebracht terwijl er nog 1000 verdiend kon worden. Aan de andere kant, als Rop en Elly hadden geruil had daar net zo goed Rop kunnen staan. Dus ik zou kunnen kiezen voor een andere verhouding (bijv 400-400-200)



Dat is het nadeel van deze methode. Soms moet je bedragen gevoelsmatig verdelen omdat het niet altijd 100% logisch kan of omdat je te weinig informatie hebt

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Follow The Money
« Reactie #4 Gepost op: 25-01-2016, 19:23:06 »
1/3

Ok, dan. Een lang verhaal, geen ingewikkelde theorie.

Ik heb geprobeerd in te schatten wie de beste en wie de slechtste kandidaat is. We moeten dit jaar immers zoeken naar de kandidaten. Bovendien deed ik het altijd al zo, omdat het veel helderheid geeft. Kortom, waar gaat het mis met het spekken van de pot en waar gaat het wel goed? Wie draagt waar aan bij? Waterdicht is het niet, want we zien niet alles. Wat er achteraf in de biecht gezegd wordt, laat ik buiten beschouwing. Iedereen kan alles wel zeggen.

+/-
Positieve acties heb ik allen beoordeeld voor zover ik ze doorslaggevend vond voor het eindresultaat. Zo beoordeel ik de actie van Rop die het inrent niet als extra min, omdat hij daarna nog een aardig eind komt. Met acties bedoel ik ook acties, dus op hints en cijfercombi's let ik niet. Ook niet op wat er gezegd wordt. Alleen op het spel. Aanvullingen zijn welkom uiteraard.


Altijd discutabel. Ik heb steeds het totaal van de opdracht gerekend, met uitzondering van de trappen en het molgeld, omdat die duidelijk uit losse delen bestond. Om bij iedereen het totaal te rekenen is niet helemaal correct maar geeft wel een globaal beeld. Elke andere verdeling is net zo discutabel. Taeke met zijn goede antwoorden en een open slot in de laatste opdracht, draagt meer bij dan anderen, maar wordt hier zelfde beoordeeld als de rest.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Follow The Money
« Reactie #5 Gepost op: 25-01-2016, 19:23:53 »
2/3: De dames

Airen:
afvaller, kandidaat

Annemieke:
1.1 - faalt, draagt bij aan de pot (+)
1.2 - stelt voor in geldvak te blijven, zegt daarom ook iets als: "Dat halen we nooit" (+)
2.1 - schept goede zout in goede kar (+), kar haalt finish (+)
2.2 - trappen, onduidelijk hoeveel er fout is gegaan. fout is waarschijnlijk (-)
2.3 - geen geld mee gemoeid, niet meegeteld
3.1 - haalt met Taeke +500 binnen, vooral haar verdienste (+)
3.2 - pakt verdubbelaar en wordt afgeschoten (-)
3.3 - niet meegeteld, te weinig bruikbare informatie
4.1 - haalt met kajak een positief bedrag binnen (+)
4.2 - pakt mingeld en drie jokers (-)
4.3 - passief bij beantwoorden vragen (+), klimt niet met foute sleutel (-)
+7, -3, +€4800, -€700

Cécile:
1.1 - faalt, draagt bij aan de pot (+), zou ook Rops opdracht hebben laten mislukken (+)
1.2 - neutraal, want passief
2.1 - schept zout in goede kar (+), kar haalt finish (+)
2.2 - vak op trap is helemaal goed (+)
2.3 - geen geld mee gemoeid, niet meegeteld
3.1 - vrij passief, geen communicatie, ook geen minactie (neutraal)
3.2 - pakt verdubbelaar en komt binnen (+)
3.3 - niet meegeteld, te weinig bruikbare informatie
4.1 - valt om, waarschijnlijk met goede bedragen (-)
4.2 - pakt geen mingeld, geen plusgeld (neutraal)
4.3 - volledig passief (neutraal)
+6, -1, +€3600, -€600

Ellie:
afvaller, kandidaat

Marjolein:
1.1 - opdracht slaagt, zou geld uit de pot hebben gehouden (-)
1.2 - draagt bij aan verwarring, stuurt groep een vak te ver door (-)
2.1 - schept verkeerde zout, onduidelijk of ze dat weet, brengt karren naar finish (neutraal)
2.2 - zet haar kandidaten goed neer (+), helpt Rop vak goed te krijgen (+)
2.3 - geen geld mee gemoeid, niet meegeteld
3.1 - vrij passief, geen communicatie, ook geen minactie (neutraal)
3.2 - afgeschoten, met laag bedrag (-)
3.3 - niet meegeteld, te weinig bruikbare informatie
4.1 - brent plusgeld binnen (+)
4.2 - pakt geen mingeld, geen plusgeld (neutraal)
4.3 - gaat mee in goede antwoorden, geeft goede antwoorden (+), krijgt slot niet open (-)
+4, -4, +€2300, -€2600

Annemieke en Cécile voor mij niet verdacht. Marjolein de enige molkandidaat onder de dames, maar een twijfelgeval. Lijkt meer een slechte of mollende kandidaat, dan een mol. +4, -4 vind ik niet overtuigend genoeg voor een mol.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Follow The Money
« Reactie #6 Gepost op: 25-01-2016, 19:24:37 »
3/3: De mannen

Klaas:
1.1 - geeft goede antwoord (+), onduidelijk of opdracht echt zo moeilijk was (neutraal)
1.2 - vrij passief, wel fanatiek wanneer topito uit geldvak gaat (-)
2.1 - schept verkeerde zout, tot twee keer toe (-)
2.2 - zet kandidaten goed neer op trap (+)
2.3 - geen geld mee gemoeid, niet meegeteld
3.1 - treuzelt met Tim (-), verlaat centrum met 1000 euro (-), haalt 250 binnen (+)
3.2 - laag bedrag met wel verdubbelaar (-), brengt het wel binnen (+)
3.3 - niet meegeteld, te weinig bruikbare informatie
4.1 - schreeuwt (klein) aantal verkeerde cijfers (-), zinkt met plusbedrag(en) (-)
4.2 - pakt geen mingeld, geen plusgeld (neutraal)
4.3 - geeft verkeerde antwoorden, gaat mee in verkeerde antwoorden (-)
+4, -8, +€1850, -€5250

Remy:
afvaller, kandidaat

Rop:
1.1 - opdracht was waarschijnlijk niet gelukt zonder hulp Tim (+)
1.2 - passief, ook in geldvakken (neutraal)
2.1 - wekt verstorende indruk, slechte communicatie (-)
2.2 - zet kandidaten goed neer op trap (+)
2.3 - geen geld mee gemoeid, niet meegeteld
3.1 - loopt overduidelijk verkeerd (-), helpt wel 500 compleet te maken (+)
3.2 - afgeschoten, weliswaar met laag bedrag (-)
3.3 - niet meegeteld, te weinig bruikbare informatie
4.1 - brengt mingeld binnen (-), maar ook plusgeld (+)
4.2 - pakt geen mingeld, geen plusgeld (neutraal)
4.3 - geeft verkeerde antwoorden (-), maar 1 keer doorslaggevend, niet geklommen
+4, -5, +€1900, -€2100

Taeke:
1.1 - opdracht gehaald (-)
1.2 - mensen zijn belangrijker dan geld, trekt topito uit vak (-)
2.1 - geschuif met karren was nodig, maar onduidelijk of het goed ging (neutraal)
2.2 - zet kandidaten goed neer op trap (+)
2.3 - geen geld mee gemoeid, niet meegeteld
3.1 - brengt 500 binnen (+)
3.2 - pakt met hoog bedrag verdubbelaar (+) en komt binnen (+)
3.3 - niet meegeteld, te weinig bruikbare informatie
4.1 - valt om, met of zonder kokers, gaat als laatste, weinig molkans (neutraal)
4.2 - pakt geen mingeld, geen plusgeld (neutraal)
4.3 - geeft goede antwoorden (+), opent slot (+)
+6, -2, +€3400, -€2500

Tim:
1.1 - opdracht gehaald, helpt anderen (-)
1.2 - passief (neutraal)
2.1 - maakt veel fouten, rent te ver door, vraagt om kar waar t niet kan (-)
2.2 - onduidelijk of er fouten zijn gemaakt op trap (neutraal)
2.3 - geen geld mee gemoeid, niet meegeteld
3.1 - brengt 250 binnen (+), verlaat centrum met 1000 (-), treuzelt (-)
3.2 - verkenner met laag bedrag, vergaart veel informatie, geen verdubbelaar (+)
3.3 - niet meegeteld, te weinig bruikbare informatie
4.1 - valt om, maar met minbedragen (neutraal)
4.2 - pakt geen mingeld, geen plusgeld (neutraal)
4.3 - geeft met name goede antwoorden (+)
+3, -4, +€3450, -€4000

Taeke is hier voor mij de duidelijke kandidaat, Rop de onhandige, maar ik vind het eindresultaat te mager om er een mol in te zien. Tim is voor mij de Marjolein onder de mollen, de mollende kandidaat. En er is Klaas. Ondanks een aantal plussen en geldbedragen, eindigt hij ook zonder hint bij mij het meest in de min.

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Follow The Money
« Reactie #7 Gepost op: 25-01-2016, 20:51:25 »
Gave opsomming zo, mooi de boel op een rijtje.  Tnx! Wel nog even twee opmerkingen over het resultaat van Taeke.

Teake kan gerust buiten beeld kokers gepakt hebben en zich om laten trekken. Het was raar dat hij die duiker niet zag. Vind ik toch een min. Bij de karren stuurde hij aan op het brengen van de foute kar, terwijl die daar gewisseld kon worden naar mijn idee, wat minder tijd zou kosten dan het omscheppen.  Daarnaast heeft hij lekker lopen lanterfanten.  Voor mij ook zeker een min daar.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Follow The Money
« Reactie #8 Gepost op: 25-01-2016, 21:58:39 »
Ik snap je redenering. Ik heb hem op neutraal gezet bij die opdracht, mede omdat hij als laatste ging. Het lijkt mij onmols, om als laatste te gaan. De meeste plusbedragen (zo niet alle) kunnen/zullen er dan uit zijn. Als hij is omgetrokken, is de kans groot dat dat met minbedragen was. Het omtrekken en het niet zien kan mols zijn, maar met minbedragen weer niet. Vandaar neutraal.

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Follow The Money
« Reactie #9 Gepost op: 26-01-2016, 01:16:07 »
En zet ff bij Klaas: kist open gemaakt en geld gejat. Minus 100....

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Follow The Money
« Reactie #10 Gepost op: 26-01-2016, 04:44:05 »
Haha. Nee. Ik zet er alleen in wat ik heb gezien, omdat ik er van uitga dat ook een 'gewone' kijker uiteindelijk min of meer moet kunnnen zien wie de mol is.

Offline Lolahavana

  • Forumlid
Re: Follow The Money
« Reactie #11 Gepost op: 26-01-2016, 12:16:16 »
Top overzicht zo! Bedankt!

Wel vind ik het moeilijk om tot aan de opdracht met de biedingen het geld mee te laten spelen in de zoektocht naar wie de mol is. Gezien er daar toch een hoop geld uit de pot zou gaan, kan de mol net zo goed geld verdiend hebben. Jammer wel.

Offline Neintje

  • Forumlid
Re: Follow The Money
« Reactie #12 Gepost op: 29-01-2016, 14:44:05 »
Heel knap werk! ::ok:: ;D

Ik zie inderdaad wat je bedoelt met de af en toe moeilijk in te delen acties. Ik vind het grappig om bijvoorbeeld te zien: "Klaas roept een (klein) aantal foute codes. (-)" Je zou ook kunnen zeggen: "Klaas roept een (groot) aantal goede codes. (+)" Alleen als voorbeeld, ik vind niet dat het anders moet ofzoiets!

Zonder Kloosterhint had Klaas misschien echt wat minder minnetjes gekregen en dan hadden we hem misschien ook wat minder verdacht.  ::jaja:: 

Bedankt voor het overzicht!  ::tandpastasmiley::

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow The Money
« Reactie #13 Gepost op: 29-01-2016, 19:03:27 »
Zo, eindelijk er aan toe gekomen om aflevering 4 bij te werken. Dus bij deze:

4.1
Uit de pot: 300 euro door Rop (afgaande op de Analyses in het topic over deze opdracht)
In pot: 1300. Elly  heeft een aandeel van 2/5 en Marjolein, Annemiek en Rop elk  1/5.
Verdiend: Elly: 520, Marjolein, Annemiek en Rop: 260 pp  (niet duidelijk wie 200 pakt en wie 300)
Niet verdiend geld: Niet na te gaan omdat je niet weet hoeveel in totaal in de kokers zat.

4.2
Uit de pot: 500 euro door Annemiek
In de pot: 500 euro door Marjolein
Niet in de pot: 3000 euro (woordenboek en 1000 niet gepakt) door /8 kandidaten =375pp

4.3
1500 verdiend door Taeke en Elly (750 pp)


Niet verdiend aflevering 4
Annemiek: 615
Rop: 415
Klaas, Tim, Cecil: 375
Taeke: -375
Marjolein: -385
Elly: -895

Totaal niet verdiend na aflevering 4
Tim: 1174
Annemiek: 1015
Klaas: 825
Rop: 548
Cecil: 125
Marjolein: -118
Elly: -262
Taeke: -1425




Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Follow The Money
« Reactie #14 Gepost op: 30-01-2016, 12:42:24 »
Bij opdracht 4.3 (sleutelroute) is het natuurlijk ook zo dat het geld wordt verdiend door de mensen die de goede antwoorden geven bij de raadsels, en niet verdiend doormensen die foute antwoorden geven. Taeke en Ellie zijn echt niet met z'n tweetjes volledig verantwoordelijk voor dat geld.

Volgens mijn telling (aantal keer dat ze iets goeds roepen, minus aantal keer dat ze iets fout roepen) is de score daar:
  • Annemieke 0
  • Cécile 0
  • Ellie +2
  • Klaas -1
  • Marjolein -1
  • Rop -2
  • Taeke 0
  • Tim +1
Hoe je daar geld over moet verdelen weet ik niet. Je kan ook alleen alle goede tellen, maar dan tel je alleen wie actief meedoet met de raadsels.

Voor de rest, en voor de andere opdrachten, goede analyse waar ik me zeker in kan vinden (de foute koker van Rop neem ik even van je aan) ::ok::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow The Money
« Reactie #15 Gepost op: 30-01-2016, 12:59:02 »
Ik ben dat met je eens. Maar het is lastig om dat te verdelen. Ik ga er echter van uit dat een mol:
-of met een verkeerde sleutel naar boven gaat
-of met een goede sleutel niet aankomt of het slot niet los krijgt

Met een goede sleutel naar boven gaan en daadwerkelijk het slot openen is zeer onmols. En omdat dit slechts door 2 mensen gedaan hoeft te worden heeft het ook gelijk veel effect op de verdeling.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow The Money
« Reactie #16 Gepost op: 1-02-2016, 15:04:50 »
Opdracht 1: Fietsen
Klaas geeft 1 goed antwoord door: 200 verdiend
Tim geeft 2 goede antwoorden door: 400 verdiend
Er worden 9 enveloppen niet gevonden. 1800 euro niet verdiend
1800 / 7 kandidaten: 257 niet verdiend p.p. (ik reken Taeke oook mee omdat die in theorie Enveloppen weggehaald kan hebben en zo invloed zou kunnen hebben)

Opdracht 2: Taino Symbolen:
Er wordt 1000 euro verdiend. Klaas en Cecil vinden 5 symbolen. Tim en Taeke 3.
Cecil en Klaas: 5/8 van 1000 = 625 verdiend (/2 = 312,5 pp)
Tim en Taeke 3/8 van 1000 = 375 verdiend (/2 = 186,5 pp)

Opdracht 3: Brug
Te lastig om precies te duiden wat bij wie fout gaat. Dus evenredig verdeeld over de kandidaten:
1000 / 7 = 143 pp

Niet verdiend geld aflevering 5
Annemiek, Rop en Marjolein: 400
Cecil: 87
Taeke: -44
Klaas: -113
Tim: -187

Totaal niet verdiend geld na aflevering 5
Annemiek: 1415
Tim: 987
Rop: 948
Klaas: 712
Marjolein 282
Cecil: 212
Taeke: -1469

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Follow The Money
« Reactie #17 Gepost op: 1-02-2016, 15:20:24 »
Opdracht 1: Fietsen
Klaas geeft 1 goed antwoord door: 200 verdiend
Tim geeft 2 goede antwoorden door: 400 verdiend
Er worden 9 enveloppen niet gevonden. 1800 euro niet verdiend
1800 / 7 kandidaten: 257 niet verdiend p.p. (ik reken Taeke oook mee omdat die in theorie Enveloppen weggehaald kan hebben en zo invloed zou kunnen hebben)

Opdracht 2: Taino Symbolen:
Er wordt 1000 euro verdiend. Klaas en Cecil vinden 5 symbolen. Tim en Taeke 3.
Cecil en Klaas: 5/8 van 1000 = 625 verdiend (/2 = 312,5 pp)
Tim en Taeke 3/8 van 1000 = 375 verdiend (/2 = 186,5 pp)

Opdracht 3: Brug
Te lastig om precies te duiden wat bij wie fout gaat. Dus evenredig verdeeld over de kandidaten:
1000 / 7 = 143 pp

Niet verdiend geld aflevering 5
Annemiek, Rop en Marjolein: 400
Cecil: 87
Taeke: -44
Klaas: -113
Tim: -187

Totaal niet verdiend geld na aflevering 5
Annemiek: 1415
Tim: 987
Rop: 948
Klaas: 712
Marjolein 282
Cecil: 212
Taeke: -1469

Dan zijn we weer terug bij Annemieke en Tim  ::tandpastasmiley::
Meer L