Auteur Topic: Aflevering 4 - opdracht 2 - kiezen of delen?  (gelezen 45500 keer)

Offline Lolahavana

• Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #60 Gepost op: 24-01-2016, 16:27:04 »
Ok als het izquierda is dan denk ik idd linkerkant of linkerhand indien mano (= hand) erbij staat. Iemand die linkshandig is is namelijk het woord zurdo.

Dan vind ik Tim eigenlijk eerder verdacht, hij zit steeds links dacht ik met de executie.

Offline Whiskers

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #61 Gepost op: 24-01-2016, 16:27:39 »
Is er bij hockey ook zoiets als op het linker of rechterdeel spelen? Speelde Taeke misschien links dan?

Nee, hij speelde op de "laatste man" positie. Dat is als achterste.

Offline Lolahavana

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 24-01-2016, 16:27:49 »
Is er bij hockey ook zoiets als op het linker of rechterdeel spelen? Speelde Taeke misschien links dan?

Taeke was altijd laatste man, volgens mij is dat centraal.

Offline Molhol89

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #63 Gepost op: 24-01-2016, 16:30:20 »
Ik kwam dit net tegen op twitter vond ik wel interessant was me zelf niet opgevallen
Rop is de Mol.

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 24-01-2016, 16:31:06 »
Links/linkerzijde etc kan werkelijk overal op slaan.
Bijv meest linkse op de officiële seizoensfoto of een andere foto (affleveringsfoto bijv.). Of slaapt in de meest linkse slaapkamer. Of zit altijd links in de bus. Of staat altijd links naast Art. Of zit altijd links bij de executie. Etc. Etc.  ;D

Ik kwam dit net tegen op twitter vondt ik wel interessant was me zelf niet opgevallen

Kijk eens naar dat stuk in het NRC van die twee mannen die elke aflevering bespreken. Daar si weer een foto opgeduikeld waarin Klaas de microfoon links vasthoud  ;)

En daarbij: Link is niet hetzelfde als "linkshandig". Ook in het Spaans niet  :P
« Laatst bewerkt op: 24-01-2016, 16:33:49 door Whiskers »

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 24-01-2016, 16:35:45 »
Links/linkerzijde etc kan werkelijk overal op slaan.
Bijv meest linkse op de officiële seizoensfoto of een andere foto (affleveringsfoto). Of slaapt in de meest linkse slaapkamer. Of zit altijd links in de bus. Of staat altijd links naast Art. Of zit altijd links bij de executie. Etc. Etc.  ;D

Hierbij moeten we er als kijker denk ik wel rekening mee houden dat dit een hint voor de kandidaten is, immers zij hadden het kunnen zien in het woordenboek en kunnen begrijpen dat het een aanwijzing is.
Als we bijvoorbeeld gaan kijken wie steeds links staat op een foto, of links zit bij de executie, dan is dit voor de kandidaten juist rechts.

Offline Kukai

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #66 Gepost op: 24-01-2016, 16:38:22 »
Citaat

En daarbij: Link is niet hetzelfde als "linkshandig". Ook in het Spaans niet  :P

Maar het was toch de nederlands tekst "linkshandig" die met een markeerstift was aangegeven? Of vergis ik me nou?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline molloot2000

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 24-01-2016, 16:39:52 »
Maar het was toch de nederlands tekst "linkshandig" die met een markeerstift was aangegeven? Of vergis ik me nou?

Er staat: linkerhand, linkerzijde.

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 24-01-2016, 16:40:03 »
Op mijn cursus was izquerda gewoon te vertalen als links, als in 'de eerste straat links'. Of het ook linkshandig kan zijn weet ik niet.

Citaat

Ja, als in: aan je linkerhand, je linkerzijde. Dat is niet hetzelfde als linkshandig.

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 24-01-2016, 16:40:41 »
Hierbij moeten we er als kijker denk ik wel rekening mee houden dat dit een hint voor de kandidaten is, immers zij hadden het kunnen zien in het woordenboek en kunnen begrijpen dat het een aanwijzing is.
Als we bijvoorbeeld gaan kijken wie steeds links staat op een foto, of links zit bij de executie, dan is dit voor de kandidaten juist rechts.

Heel goed, Tureluurs. "Contra" denken.

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 24-01-2016, 16:41:58 »

Ja, en ook "links" en "naar links".

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 24-01-2016, 16:42:36 »

Volgens mij is het woord izquierda + de hele definitie/uitleg + voorbeelden gemarkeerd.

Zie hierboven. Het hele woord + voorbeelden is gemarkeerd

Offline Lolahavana

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 24-01-2016, 16:43:14 »
Op mijn cursus was izquerda gewoon te vertalen als links, als in 'de eerste straat links'. Of het ook linkshandig kan zijn weet ik niet.

Ik ben Spaans, izquierda is links. Izquierdo is linker- in het Nederlands, kan slaan op bijv de linkerkant (lado izquierdo) of bijv linkerhand (mano izquierda) iemand die linkshandig is heet zurdo.

Heb even nagekeken, maar bij ALLE executies zit Tim het verste naar links. Valt wel heel erg op.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2016, 21:31:35 door Lolahavana »

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
« Reactie #73 Gepost op: 24-01-2016, 16:43:32 »
Ik denk dat er inderdaad 'linkerkant' staat en niet 'linkerhand' zoals ik eerst zei.

Op de groepsfoto's is Klaas wel de enige die steeds op de linkerzijde staat van de foto (gezien vanaf het midden van foto)

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 24-01-2016, 16:44:30 »
Ik denk dat er inderdaad 'linkerkant' is en niet 'linkerhand' zoals ik eerst zei.

Op de groepsfoto's is Klaas wel de enige die steeds op de linkerzijde staat van de foto (gezien vanaf het midden van foto)

Volgens Moedermol in het Tim-topic geldt dat ook voor Tim. Ook altijd links naast Art, etc.

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
« Reactie #75 Gepost op: 24-01-2016, 16:47:29 »
Volgens Moedermol in het Tim-topic geldt dat ook voor Tim. Ook altijd links naast Art, etc.

Niet altijd :)

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 24-01-2016, 16:52:27 »
Niet altijd :)

Vanuit de kandidaten gezien wel  :P

Offline Lolahavana

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 24-01-2016, 16:53:32 »
Ik doe iets verkeerd kan geen foto's uploaden, krijg dan de foutmelding dat de bestandsnaam al bekend is oid?
Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Had dus een mooie screenshot gemaakt van de 4 executies waarbij Tim consequent op de stoel linksachter zit.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2016, 16:55:13 door Lolahavana »

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 24-01-2016, 17:02:31 »
Bij de groepsfoto aan het eind van de leader, dus aan het begin van de aflevering staat Tim steeds 1 positie links naast de afvaller van die aflevering, vanuit de kandidaten gezien. Ik weet niet wanneer die foto's gemaakt worden?

Offline molloot2000

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 24-01-2016, 17:05:32 »
Bij de groepsfoto aan het eind van de leader, dus aan het begin van de aflevering staat Tim steeds 1 positie links naast de afvaller van die aflevering, vanuit de kandidaten gezien. Ik weet niet wanneer die foto's gemaakt worden?

Klopt inderdaad, voor de kandidaten links. Voor ons rechts.