Eens met Theoreticus. Goeie uiteenzetting. Met name de zin
Maar daar waar het voor mij om draait, de speurtocht voor kijkers en deelnemers omtrent een willekeurige groep mensen (BN-ers of niet) die geld probeert te verdienen en een mol die probeert te saboteren zonder opgemerkt te worden, lijkt niet meer prio 1 te zijn.
is voor mij precies de kern van het hele probleem. Het spel gaat om de speurtocht naar de mol
aan de hand van gedrag in opdrachten. En precies dat laatste is van belang. Dát is het spel "wie is de mol". Het spel is niet "wiens portret kun je maken met deze stippeltjespatronen die wij elke week tweeten" of "welke naam kun je maken met de verborgen woorden", dus al die poespas is bijzaak.
Dus, makers, focus op de
opdrachten. Dáár wordt het spel gespeeld (ook door de kijkers thuis).
En inhakend op het mobiele telefoon inleveren: het kan mij echt helemaal niks schelen als wij in juni al zouden weten wie de kandidaten zijn van het jaar daarna. Sowieso, waarom is dit eigenlijk een punt? Vertel gewoon in juni wie er meedoen, en laat
alle tien kandidaten drie weken radiostilte houden. Dat is gewoon onderdeel van het contract. Doe je mee, dan ben je drie weken "off the radar". Hou ze desnoods in het molland en vlieg ze na de finale met z'n tienen naar huis. Geen gezeik over twitterstiltes en al dat dwaze gespeur daarnaar (zo wil je de mol toch niet vinden?), en nul kans op spoilers op dat front.