Auteur Topic: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?  (gelezen 67469 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #180 Gepost op: 16-02-2016, 22:58:15 »
Heel veel spoilerberichten sijpelen ook door naar de andere topics.
bv: in spoilertopic komt men er achter via twitterberichten dat Koos er de volgende week uitvliegt. Vervolgens schrijft Molzoeker1 in afvallerstopic dat hij op Koos gestemd heeft. Dan vraagt Molzoeker2 aan Molzoeker1 waarom hij er zo zeker van is en Molzoeker1 antwooordt in afvallerstopic, zonder te beseffen dat het om een spoiler gaat, dat hij op Koos gestemd heeft vanwege zijn twittergedrag.
En dat is jammer dat dit veel gebeurt. Kijk bv maar naar de Kloosterhint. In vrijwel elk topic komt het wel een keer aan de order. Het is heel moeilijk om dergelijke spoilers te ontwijken en toch nog een beetje leuk mee te kunnen forummen.


Daar heb je wel een punt. Maar dan nog: Swifty heeft die artikelen dus ook gelezen van meneer uitpluizer. Ik kan het ook niet laten, maar ik geef meneer uitpluizer iig niet "de schuld" terwijl ik op een forum zit dat zéér actief molhunt en misschien wel als eerste die tweets van kandidaten + mol is gaan checken  ;)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #181 Gepost op: 16-02-2016, 23:01:20 »

Wil je dat niet... geen forum bezoeken zou dan mijn advies zijn

En daar schuilt juist het probleem. Voor mij en denk velen met mij ook. Wat (Wie Is) De Mol zo geweldig maakt voor mij is het gezamenlijk lekker puzzelen op het forum. Vorig jaar heb ik gekeken zonder forum en vond het ineens een stuk minder interessant. (WI)DM haalt juist zijn kracht door de molloten die gezamenlijk puzzelen en discussiëren.
Ik vrees dat dit een onoplosbaar probleem is.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #182 Gepost op: 16-02-2016, 23:04:32 »
En daar schuilt juist het probleem. Voor mij en denk velen met mij ook. Wat (Wie Is) De Mol zo geweldig maakt voor mij is het gezamenlijk lekker puzzelen op het forum. Vorig jaar heb ik gekeken zonder forum en vond het ineens een stuk minder interessant. (WI)DM haalt juist zijn kracht door de molloten die gezamenlijk puzzelen en discussiëren.
Ik vrees dat dit een onoplosbaar probleem is.

Ja is idd onoplosbaar. Want van puzzelen komen superhints... En die lees je dan overal... En dan 'weet' je vrij vroeg wie de mol is.

Het spoilertopic is echter anders.. Ik geef mezelf daarom ook de schuld dat ik de Cecile aflevering niet meer spannend vond. Had ik dat topic maar niet open moeten klikken  ::)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #183 Gepost op: 16-02-2016, 23:07:17 »
Maar wat was het verleidelijk  :P
Ik keek ook terwijl ik niet eens met de pool mee doe
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #184 Gepost op: 16-02-2016, 23:17:52 »
Daar heb je wel een punt. Maar dan nog: Swifty heeft die artikelen dus ook gelezen van meneer uitpluizer. Ik kan het ook niet laten, maar ik geef meneer uitpluizer iig niet "de schuld" terwijl ik op een forum zit dat zéér actief molhunt en misschien wel als eerste die tweets van kandidaten + mol is gaan checken  ;)
Even voordat we verder doorgaan over Swifty persoonlijk: ik lees de eerste afleveringen vrijwel niets op dit deel van het forum. Dit jaar heb ik zelfs de eerste 2 afleveringen niet gekeken :P In jaren waarin ik ze wel keek las ik ook vrijwel niet hier, pas later in het seizoen ga ik het topic volgen van degene die ik als mol verdenk, en soms wat pagina's van het afleveringstopic, naast topics zoals dit en de pool en ja, het spoilertopic soms ook. Ik noem mezelf bepaald geen molloot, en ik ben niet op dit forum terecht gekomen nav het programma (het is andersom, ik ben het programma gaan kijken door dit forum).
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #185 Gepost op: 16-02-2016, 23:18:53 »
En daar schuilt juist het probleem. Voor mij en denk velen met mij ook. Wat (Wie Is) De Mol zo geweldig maakt voor mij is het gezamenlijk lekker puzzelen op het forum. Vorig jaar heb ik gekeken zonder forum en vond het ineens een stuk minder interessant. (WI)DM haalt juist zijn kracht door de molloten die gezamenlijk puzzelen en discussiëren.
Ik vrees dat dit een onoplosbaar probleem is.
Dat is het he, iedereen zoekt maar bijna niemand wil echt vinden...
Ik kan me er zeker iets bij voorstellen dat kijken zonder forum toch ook een stukje kijkplezier wegneemt.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #186 Gepost op: 16-02-2016, 23:20:41 »
Ja is idd onoplosbaar. Want van puzzelen komen superhints... En die lees je dan overal... En dan 'weet' je vrij vroeg wie de mol is.

Het spoilertopic is echter anders.. Ik geef mezelf daarom ook de schuld dat ik de Cecile aflevering niet meer spannend vond. Had ik dat topic maar niet open moeten klikken  ::)

Exact!

Even voordat we verder doorgaan over Swifty persoonlijk: ik lees de eerste afleveringen vrijwel niets op dit deel van het forum. Dit jaar heb ik zelfs de eerste 2 afleveringen niet gekeken :P In jaren waarin ik ze wel keek las ik ook vrijwel niet hier, pas later in het seizoen ga ik het topic volgen van degene die ik als mol verdenk, en soms wat pagina's van het afleveringstopic, naast topics zoals dit en de pool en ja, het spoilertopic soms ook. Ik noem mezelf bepaald geen molloot, en ik ben niet op dit forum terecht gekomen nav het programma (het is andersom, ik ben het programma gaan kijken door dit forum).
Het is absoluut niet rot bedoeld hoor. En ik ben een onwijs slechte mollenjager en lees ook het spoilertopic. Maar dat hoef ik niet  ;)

Dat is het he, iedereen zoekt maar bijna niemand wil echt vinden...
Ik kan me er zeker iets bij voorstellen dat kijken zonder forum toch ook een stukje kijkplezier wegneemt.

Zeker weten, hier kun je onderling praten en zoeken etc met gelijkgestemden. Top! Ik heb de officiële site jaren geleden resoluut de rug toegekeerd ten gunste van deze site (eerste jaren las ik alleen mee). En ben hier nog steeds  ;)  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 16-02-2016, 23:25:56 door Whiskers »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #187 Gepost op: 16-02-2016, 23:24:35 »
Maar wat was het verleidelijk  :P
Ik keek ook terwijl ik niet eens met de pool mee doe

Erg he  ::rofl::
Gevoelig zijn voor verleiding zit in al ons bloed denk als mens zijnde... Begon dat niet bij Eva en die appel ?(ben overigens niet gelovig maar zo zat het geloof ik)  :P

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #188 Gepost op: 16-02-2016, 23:27:11 »
Maar wat was het verleidelijk  :P
Ik keek ook terwijl ik niet eens met de pool mee doe


Ik heb zelfs nog nooit met de pool meegedaan  ;D

Hoe krijg je die letters zo onwijs klein?
« Laatst bewerkt op: 16-02-2016, 23:42:15 door Whiskers »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #189 Gepost op: 16-02-2016, 23:32:31 »

Ik heb zelfs nog nooit met de pool meegedaan  ;D

Hoe krijg je zie letters zo onwijs klein?

Kookwas  :P

bij de icoontjes, bovenste regel, één na laaste knopje (zwarte A met dubbele pijl omhoog/omlaag)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #190 Gepost op: 16-02-2016, 23:34:19 »
Erg he  ::rofl::
Gevoelig zijn voor verleiding zit in al ons bloed denk als mens zijnde... Begon dat niet bij Eva en die appel ?(ben overigens niet gelovig maar zo zat het geloof ik)  :P

 ::rofl::

En om die contradictie gaat het net, denk ik. Niet geloven, maar wel willen geloven. Of andersom.
Maar goed, er loopt hier ook ergens een dominee rond, misschien kan die daar meer over vertellen. ::hypocriet::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #191 Gepost op: 16-02-2016, 23:34:38 »
Kookwas  :P

bij de icoontjes, bovenste regel, één na laaste knopje (zwarte A met dubbele pijl omhoog/omlaag)


 ::rofl::

Dank  ::bravo::

Deze functie dus?En dan handmatig de puntsgrootte aanpassen?

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #192 Gepost op: 16-02-2016, 23:37:01 »
wilde een uitgebreid educatief verantwoord antwoord posten op de lettergrootte vraag... maar ben veeeeel te traag ;D
er was eens......

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #193 Gepost op: 16-02-2016, 23:38:30 »
wilde een uitgebreid educatief verantwoord antwoord posten op de lettergrootte vraag... maar ben veeeeel te traag ;D

 ::rofl::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #194 Gepost op: 16-02-2016, 23:41:27 »
wilde een uitgebreid educatief verantwoord antwoord posten op de lettergrootte vraag... maar ben veeeeel te traag ;D
Toch lief  :-*

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #195 Gepost op: 16-02-2016, 23:42:18 »
wilde een uitgebreid educatief verantwoord antwoord posten op de lettergrootte vraag... maar ben veeeeel te traag ;D

Sorry, ik gunde je een rustig avondje.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #196 Gepost op: 16-02-2016, 23:43:27 »
Misschien een idee om alle spoilers ook in deze lettergrootte te zetten? Dan vallen ze minder op.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #197 Gepost op: 17-02-2016, 00:17:20 »
 ::rofl::

Hoe duidelijk moet je laten zien dat het om een spoiler gaat?
Ik vind het toch echt de verantwoordelijkheid van degene die de spoiler leest als er spoilertags gebruikt worden.....
er was eens......

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #198 Gepost op: 17-02-2016, 00:53:04 »
::rofl::

Hoe duidelijk moet je laten zien dat het om een spoiler gaat?
Ik vind het toch echt de verantwoordelijkheid van degene die de spoiler leest als er spoilertags gebruikt worden.....

Ja, natuurlijk. Het was dan ook als grapje bedoeld..  ;D

Ik realiseer me nu dat ik dit eigenlijk in het fun-topic of in het off topic topic had moeten zetten.   ::schaam::
« Laatst bewerkt op: 17-02-2016, 01:16:49 door Marisa »

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #199 Gepost op: 17-02-2016, 01:40:42 »

Ik geloof nog steeds dat de zwarte jokers een flinke bijdrage kunnen leveren aan het terugdringen van nepmollen. Kandidaten willen ineens, net zoals de mol zelf, niet meer verdacht worden. En om dat te bereiken, moeten ze wel hun best doen om een opdracht te doen slagen, met als gevolg meer geld in de pot.


Ik ben niet per se tegen vrijstellingen of jokers en ik vind de hoeveelheid die dit jaar te winnen was redelijk meevallen, misschien had dat vier-op-een-rijen wel een afleveringetje eerder gekund maar mij hoor je er niet over klagen. Ook dat kandidaten zich verdacht maken hoort gewoon bij het spel. Alle kandidaten, dus inclusief de Mol, hebben dit jaar op zijn tijd best wat geld ingebracht en ik heb niet het idee dat er kandidaten waren die heel bewust zaken continu in het honderd hebben laten lopen, m.a.w. molgedrag vertoond hebben. Dus echt bijstelling in dat opzicht vind ik niet per se nodig. Toch vind ik het geopperde idee van 'zwarte jokers' nog wel redelijk aardig. Inderdaad omdat het zowel kandidaten als mol motiveert subtieler te werk te gaan. Maar dit dan wel graag in combinatie met opdrachten die niet al bij voorbaat kansloos zijn (en vooral minder alles-of-niets-opdrachten).