Auteur Topic: Kwaliteit Forum  (gelezen 13986 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #20 Gepost op: 7-02-2016, 18:49:09 »
Wat ik wel mis is een mobiele versie, leest net wat makkelijker :)

Dit mis ik ook. Het is niet zoals met andere fora of sites dat ie zich schikt naar het type device (smartphone, laptop, tablet of pc) Momenteel bezoek ik het forum vaker op mijn smartphone dan pc en in landscape modus zie ik wel het gehele forum maar je zult toch moeten inzoomen wil je iets kunnen lezen. Ik las wel ergens iets over Tapa talk (wat ik soms bij andere fora ook tegen kom) Maar de meeste fora zijn tegenwoordig schaalbaar naar het type device die het forum opvraagt. Dat zou het net een tikkeltje fijner maken.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #21 Gepost op: 7-02-2016, 19:06:34 »
De layout is op het eerste oog ouderwets, maar blijkt al snel superhandig te zijn. Ik ken ook forums waarbij je per se alle pagina's van een topic bekeken moet hebben voor de 'nieuw'-sticker er af gaat, dat soort onhandigheden heeft dit forum gewoon niet ::ok:: En inmiddels ken ik alle ins en outs van deze forumwijze dus ook dingen als [i][/i] gebruiken zijn geen obstakel in het voeren van een (hier immer zinnige) discussie. Hoewel ik me kan voorstellen dat deze layout niet 'professioneel' oogt voor de leek, weet ik niet of we er iets mee op zouden schieten als we het allemaal willen gaan aanpassen. Hooguit het logo zou moderner kunnen, iets meer in de geest van het programma. Maar ik ben deze nu zo gewend, van mij hoeft het niet. Hoewel ik denk dat Vriendlief een heel mooi nieuw logo zou kunnen ontwerpen... ::jaja::
...óf niet!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #22 Gepost op: 7-02-2016, 19:12:28 »
natuurlijk zijn de looks van dit forum niet van de jaren '90.. Toen bestonden er nauwelijks fora, had het overgrote deel van Nederland nog helemaal geen internetaansluiting en bestond Wie is de mol nog nauwelijks (de eerste uitzending is van nov '99)
En juist dat WieisdeMol was de aanzet tot de oprichting van dit forum. De term 90'er jaren is dus lichtelijk overdreven.

Het plezierige van dit forum is dat het simpel werkt. Dat is al een paar keer genoemd, maar het werkt ook simpel voor degenen die de site inhoud geven. De mensen die belangeloos iedere week hun vrije tijd spenderen aan Realitynet. Die verslagen schrijven, iedere week screenshots maken, die de menu's maken, een chat met Art regelen, die zelfs in het verleden ieder jaar een fandag organiseerden. En dat zijn de erg actieve mensen zoals jij en ik.. Wel.. in ieder geval ik  ;D

Ook al genoemd is de financiële kant van het plaatje.. Deze site wordt namelijk niet gesponsord. Daarom kom je bv geen reclames tegen. Wel zo plezierig!

Natuurlijk kan het altijd beter.. maar wat mij opvalt is dat degenen die het beter willen liever een modus aanzetten dan daadwerkelijk iets bijdragen.
er was eens......

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #23 Gepost op: 7-02-2016, 19:34:15 »
Wat ik wel mis is een mobiele versie, leest net wat makkelijker :)

Ik lees dit forum bijna altijd op mijn mobiel
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #24 Gepost op: 7-02-2016, 20:03:37 »

Natuurlijk kan het altijd beter.. maar wat mij opvalt is dat degenen die het beter willen liever een modus aanzetten dan daadwerkelijk iets bijdragen.

::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #25 Gepost op: 7-02-2016, 20:10:41 »
Het enige wat ik op te merken heb is dat zaken vaak besproken worden in topics die daar niet primair voor bedoeld zijn of dat een opmerking uitdraait op een discussie die eigenlijk beter in een ander topic zou passen. Dat heeft te maken met het feit dat er vaak drie topics zijn waarin je een bepaald punt kwijt kunt: het afleveringstopic, het opdrachttopic en het kandidaattopic. Hierdoor krijg je ook vaak dat mensen dezelfde post in twee of meer topics zetten. Maar ik snap natuurlijk ook wel waarom er aparte topics zijn voor aflevering, opdracht en kandidaat en ik snap ook waarom moderators niet altijd discussies afkappen in topics als er een betere plek voor is. Kortom, wat ik wil zeggen: ik heb de oplossing ook niet.  :)
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #26 Gepost op: 7-02-2016, 21:10:24 »

Kortom, wat ik wil zeggen: ik heb de oplossing ook niet.  :)

Gelukkig zijn oplossingen ook niet zo belangrijk als er geen probleem is  ;)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #27 Gepost op: 7-02-2016, 21:27:26 »
Waarom moet het er moderner uit zien? Dan krijg je weer commentaar dat dat nieuwe zo verwarrend is. Niet iedereen vindt hetzelfde mooi, ik vind het bijv. weer helemaal niks als iets wordt opgepimpt om het oppimpen.

Overzichtelijkheid is perfect en de moderators ook. Het enige dat ik zelf nog fijn zou vinden is een knop om reacties van specifieke forumleden voor jezelf te kunnen verbergen. Dan hoef ik me niet te ergeren aan onzin of gezeur. :)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Rubmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #28 Gepost op: 7-02-2016, 23:30:39 »
Wellicht is het een kwestie van smaak. Ik merk dat weinigen het met mij eens zijn, en dat is prima. Wat ik bedoel qua overzichtelijkheid is dat je vroeger veel meer topics had met theorieen en dergelijke, maar nu wordt alles in het afleveringstopic gekwakt. Daardoor raak ik de draad soms een beetje kwijt.


Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #29 Gepost op: 7-02-2016, 23:52:14 »
Het forumprogramma zou technisch gezien natuurlijk wel naar een nieuwere versie kunnen, tenminste voor zo ver ik weet is dit technisch gezien een verouderde versie.. Heb alleen weleens van Compuart gehoord dat dat nogal veel tijd kost, en dat hij die tijd er dus een keer voor moet nemen.

verder vind ik het overzichtelijk, en bovenstaande heeft er niets mee te maken met het uiterlijk dat ik het lelijk vind ofzo.

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #30 Gepost op: 8-02-2016, 05:13:44 »
Ja, sowieso zitten we hier met een oude versie van SMF. Op zich is dat jammer, maar ik moet zeggen dat het verschil met een nieuwe versie niet gigantisch is.

Ook SMF 2.0 is niet prettig bezoeken vanaf je mobieltje, en dat lijkt me nou juist de meest belangrijke update. ::hug::
Maar goed, overstappen op een ander systeem of zelf dingen programmeren kost je zoveel werk. Begrijp ook wel dat die tijd er niet is. Het zou zonde zijn als mensen minder deze site bezoeken omdat ie niet mobielvriendelijk is, want inhoudelijk is het de site met de beste theorieën en de beste gemeenschap! :)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #31 Gepost op: 8-02-2016, 21:38:44 »
Ik ben het eens met dat het fijn zou zijn een responsive versie van het forum te hebben. Als ik 's ochtends half slapend in de trein de topics bijlees op mijn telefoon, zijn al dat gezoom en geschuif en die minuscule knopjes niet zo handig.

Maar aan de andere kant, ik ben blij dat er geen verdienmodel met advertenties achter dit forum zit. Ik hou van de rustige kleuren, de overzichtelijkheid, van de toewijding van de crew en vooral ook van de leuke smileys  ;D

Dus Compuart, doe het lekker rustig aan, en lees af en toe de suggesties in het Vragen aan wieisdemol.com topic. En dan zien we het wel een keer gebeuren - of niet. Ik ben er in elk geval geen dag minder voor online.
Tell me what your telescope says

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #32 Gepost op: 8-02-2016, 23:10:25 »
Ik vind het ook een fijn forum. En zoals hiervoor ook al aangegeven is het soms vrij lastig om in te zoomen en het juiste topic aan te klikken via de smartphone.

Misschien een tip aan de moderators om een poll aan te maken, waar mensen kunmen invullen op welke elektronische apparaten ze dit forum bekijken. Mochten het er veel zijn, dan kan er misschien een m.wieisdemol komen? ;D mits de kosten ook meewerken natuurlijk.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #33 Gepost op: 8-02-2016, 23:40:17 »
Het forum is, wat mij betreft, prima zo.
Wat wel een beetje anders zou mogen is de manier waarop met elkaar wordt omgegaan. Er zijn een paar deelnemers die behoorlijk drammerig zijn en nogal sarcastisch soms.
Het zou leuker zijn als de toon, in die gevallen, wat luchtiger zou zijn en men wat meer respect voor andermans mening zou hebben.
Heb er zelf geen last van gehad maar lees wel mee.

Offline Perijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Molloot sinds 19-11-99
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #34 Gepost op: 9-02-2016, 02:22:33 »
Hoewel dit inderdaad niet de mooiste forum is die ik ken, maak dat mij niet uit. Alleen de zwarte balken in de resultatenpagina van het zoeken waarin de topic en tijd staan storen mij, en dat is als het goed is een simpel style probleempje wat makkelijk op te lossen is.

Ik denk alleen dat het gebruiken van verouderd software gevaren met zich meebrengt. Updates worden niet voor niets uitgebracht: heel vaak gaan ze gepaard met veiligheidsupdates. Hoe ouder je software, hoe gevoeliger voor hackers, daarom zou het al verstandig zijn om te kijken naar vernieuwing die makkelijk te onderhouden is en te updaten.
Nos Iungat Ambulare // WIDM-Pool :: 2015 | #297 :: 2016 | #105

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #35 Gepost op: 9-02-2016, 08:25:09 »
Het forum is juist heerlijk overzichtelijk vind ik. In tegenstelling tot veel andere plekken gaat hier tenminste niet de helft van je screen real estate op aan onderschriften met grote afbeeldingen erin, en blijft de focus op de inhoud. Verder is hier geen stortvloed aan topics zoals op veel andere plaatsen wel gebeurt, dus ik kan hier júist alles goed terugvinden. De belangrijke (actuele) topics zijn sticky gemaakt zodat ze bovenaan staan, veel topics beginnen met [kandidaat] of [theorie] zodat sorteren op topictitel ze ook vaak nog vindbaar maakt. Dat zie je niet op veel plaatsen zo.

Het enige is dat er een bug in de forumsoftware zit waardoor (in elk geval in de Edge-browser) in het reageerscherm het berichtvoorbeeld overal doorheen loopt. Maar daar kan de crew heel weinig aan doen denk ik.

Voor de rest, vooral allemaal houden zoals het is.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #36 Gepost op: 9-02-2016, 08:29:09 »
Ik ben juist heel blij met dit forum, al vanaf dag 1!
Dus dank makers en moderators  ::bravo::

Heel overzichtelijk, je kunt in 1x alle berichten zien die je nog niet hebt gelezen en maar weinig topics waardoor het te overzien is.

Lekker doorgaan zo!  ::ok::
Meer L

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #37 Gepost op: 9-02-2016, 15:53:19 »
Leuk forum voor de echte molloten ;D. Prima en overzichtelijk en voor elk wat wils.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #38 Gepost op: 9-02-2016, 19:23:19 »
Fijn forum. Iets voor mobiel zou wel fijn zijn. Moet nu bij alles eerst inzoomen

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #39 Gepost op: 9-02-2016, 20:57:52 »
Het forum zou wel vernieuwd mogen worden (mooie gradient op de achtergrond die niet doorloopt :P), maar hoeft van mij niet per se. Mobiele versie zou inderdaad leuk zijn.
Het terugvinden is de laatste jaren verbeterd, maar nog steeds niet optimaal. Ik weet onderhand waar wat te vinden is, maar soms blijft het zoeken. (En dan met name de archieven).

Qua kwaliteit valt er weinig te klagen.
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels