Auteur Topic: Aflevering 7 - Iets is niets  (gelezen 32339 keer)

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #60 Gepost op: 14-02-2016, 15:00:08 »
Er zijn sowieso weinig jokers meer volgende week.... En kans dat Annemiek haar vrijstelling weer kwijtraakt in een spel waarin ze die moet verdedigen. Zul je zien dat de Mol met de groene vrijstelling de finale ingaat....
Uit de vooruitblik blijkt nergens dat de vrijstelling verdedigd zou moeten worden. Dit zou dus betekenen dat Annemieke "zo" de finale in rolt (ze heeft natuurlijk wel een keuze moeten maken in het al of niet inzetten van de zwarte vrijstelling door Klaas). Aan de andere kant zegt alleen Taeke in zijn biecht dat hij ervanuit gaat dat er nog maar 1 plaats vrij is voor de finale. De mol en Annemieke hebben de andere posities al ingenomen.
Dus zouden de makers toch nog voor een twist zorgen en hierdoor zorgen dat niet iedereen de punten in de APP in gaat zetten op Annemieke om deze ronde goed door te komen?
 ::oink::

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #61 Gepost op: 14-02-2016, 15:11:15 »
Uit de vooruitblik blijkt nergens dat de vrijstelling verdedigd zou moeten worden. Dit zou dus betekenen dat Annemieke "zo" de finale in rolt (ze heeft natuurlijk wel een keuze moeten maken in het al of niet inzetten van de zwarte vrijstelling door Klaas). Aan de andere kant zegt alleen Taeke in zijn biecht dat hij ervanuit gaat dat er nog maar 1 plaats vrij is voor de finale. De mol en Annemieke hebben de andere posities al ingenomen.
Dus zouden de makers toch nog voor een twist zorgen en hierdoor zorgen dat niet iedereen de punten in de APP in gaat zetten op Annemieke om deze ronde goed door te komen?
 ::oink::
Ik heb het gevoel dat er waarschijnlijk een herhaling gaat komen van Regina die in 2008 haar vrijstelling verdedigde.  :-X
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #62 Gepost op: 14-02-2016, 15:15:40 »
Ik heb het gevoel dat er waarschijnlijk een herhaling gaat komen van Regina die in 2008 haar vrijstelling verdedigde.  :-X

Dat kan eigenlijk niet. Als die vrijstelling aangevallen zou kunnen worden, dan moet dat gebeuren voor ze hem kan inzetten. Niet nog een aflevering later. Dan slaat het nergens meer op.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #63 Gepost op: 14-02-2016, 15:19:21 »
Citaat
Dat kan eigenlijk niet. Als die vrijstelling aangevallen zou kunnen worden, dan moet dat gebeuren voor ze hem kan inzetten. Niet nog een aflevering later. Dan slaat het nergens meer op.

+1!

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #64 Gepost op: 14-02-2016, 15:22:27 »
Dat kan eigenlijk niet. Als die vrijstelling aangevallen zou kunnen worden, dan moet dat gebeuren voor ze hem kan inzetten. Niet nog een aflevering later. Dan slaat het nergens meer op.
Eens. Daarbij geeft Art voor de opdracht aan dat dit wel eens kan bepalen wie in de finale terecht komt. En dat gebeurt dus eigenlijk ook, want door de manier waarop het gaat zijn Annemieke en de Mol al zeker van hun plekje. De strijd gaat tussen de overige twee - en ik heb deze keer volgens mij geen tranen gezien, dus volgende week is die emotionele executie waar Art in de chat aan refereerde.

m0ll0m

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #65 Gepost op: 14-02-2016, 15:28:37 »
De strijd gaat tussen de overige twee - en ik heb deze keer volgens mij geen tranen gezien, dus volgende week is die emotionele executie waar Art in de chat aan refereerde.

m0ll0m
Kan aan mij liggen maar volgens mij hadden een aantal mensen het toch behoorlijk moeilijk. Misschien niet direct met echte tranen, maar wel met vochtige ogen.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #66 Gepost op: 14-02-2016, 15:30:38 »
Dat kan eigenlijk niet. Als die vrijstelling aangevallen zou kunnen worden, dan moet dat gebeuren voor ze hem kan inzetten. Niet nog een aflevering later. Dan slaat het nergens meer op.
Ik begrijp wat je bedoeld, had daar even niet over nagedacht.  ::joehoe::
Dan wordt het wel lekker spannend voor de app. Alle punten gaan naar Annemieke.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #67 Gepost op: 14-02-2016, 15:31:04 »
Ik zit, de Klaas-hint negerende, op Taeke alhoewel Klaas als Mol wel steeds duidelijker wordt. Zeker als duidelijk wordt dat tijd het verschil moest maken tussen Rop en Taeke. Dit betekent dat Taeke het net zo slecht heeft gedaan als Rop en dus even makkelijk kon afvallen. Heeft hij zoveel fout omdat hij op de verkeerde mol zit? Of omdat hij alleen op kandidaten kan zitten omdat hij zelf de mol is?



het hoeft niet te zijn dat taeke de andere speler was met evenveel foute vrageb. dat had netzogoed tim klaas of annemieke kunnen zijn... de mol die doet de test niet want deze weet alle antwoorden het kan natuurlijk wel een vals spoor zijn en dat hij dus idd terugkomt
"niets is wat het lijkt"

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #68 Gepost op: 14-02-2016, 16:22:28 »
Dat kan eigenlijk niet. Als die vrijstelling aangevallen zou kunnen worden, dan moet dat gebeuren voor ze hem kan inzetten. Niet nog een aflevering later. Dan slaat het nergens meer op.
Er blijven voor die aflevering toch of een vrijstelling of een fiks aantal jokers over, ze worden immers nooit tegelijk ingezet. Dus voldoende om voor te knokken (of paniek als je ze kwijtraakt)

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #69 Gepost op: 14-02-2016, 16:27:56 »
tenzij annemieke ook gewoon de mol is. door zoveel dingen te pakken bij de memory word ze minder verdacht bij de andere deelnemers. daarintegen, dit zou ze als mol kunnen doen om het de anderen maar extra moeilijk te maken...

over iets is niets gesproken:

de theorie dat de mol elke keer letterlijk achter de afvaller zit, kan wel maar klopt niet.
Het is van tevoren NIET bekend bij de deelnemers wie er die ronde af gaat vallen. dit is dus puur toeval...
« Laatst bewerkt op: 14-02-2016, 16:32:52 door Sanne97 »
"niets is wat het lijkt"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #70 Gepost op: 14-02-2016, 17:54:00 »
Heb je een link? Ik ben benieuwd.  :)
even zoeken in het afvallerstopic ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #71 Gepost op: 14-02-2016, 18:04:18 »
het hoeft niet te zijn dat taeke de andere speler was met evenveel foute vrageb. dat had netzogoed tim klaas of annemieke kunnen zijn... de mol die doet de test niet want deze weet alle antwoorden het kan natuurlijk wel een vals spoor zijn en dat hij dus idd terugkomt
het hoeft niet te zijn dat taeke de andere speler was met evenveel foute vrageb. dat had netzogoed tim klaas of annemieke kunnen zijn... de mol die doet de test niet want deze weet alle antwoorden het kan natuurlijk wel een vals spoor zijn en dat hij dus idd terugkomt
??? Jacob Dubbel.
Het hoeft overigens niet zo te zijn dat de mol de test niet maakt. Meerdere mollen hebben gezegd dat ze de test wel elke aflevering moesten invullen, ook al konden ze geen rood scherm krijgen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #72 Gepost op: 14-02-2016, 18:12:09 »
??? Jacob Dubbel.
Het hoeft overigens niet zo te zijn dat de mol de test niet maakt. Meerdere mollen hebben gezegd dat ze de test wel elke aflevering moesten invullen, ook al konden ze geen rood scherm krijgen.

dat is dan alleen voor de vorm gedaan. ze gingen wel zitten maar hebben niet echt iets gedaan. hierdoor kunnen kandidaten (en mollooten) niet snel zien wie de mol is...
"niets is wat het lijkt"

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #73 Gepost op: 14-02-2016, 18:13:30 »
dat is dan alleen voor de vorm gedaan. ze gingen wel zitten maar hebben niet echt iets gedaan. hierdoor kunnen kandidaten (en mollooten) niet snel zien wie de mol is...
Ze hebben de test ook daadwerkelijk moeten maken. Dennis vulde alles op zichzelf in, terwijl Kim elke aflevering de test op een andere kandidaat invulde.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #74 Gepost op: 14-02-2016, 23:43:38 »
Wat een flutpot. Irritant.

Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #75 Gepost op: 15-02-2016, 08:26:53 »
Ik zit, de Klaas-hint negerende, op Taeke alhoewel Klaas als Mol wel steeds duidelijker wordt. Zeker als duidelijk wordt dat tijd het verschil moest maken tussen Rop en Taeke. Dit betekent dat Taeke het net zo slecht heeft gedaan als Rop en dus even makkelijk kon afvallen. Heeft hij zoveel fout omdat hij op de verkeerde mol zit? Of omdat hij alleen op kandidaten kan zitten omdat hij zelf de mol is?



Ik snap dit niet helemaal? Waarom zou je alle hints negeren die naar de mol wijzen? Dat heb ik wel met meer mensen hier. Het gaat er toch om dat je de Mol probeert te achterhalen? En waarom zou je dan de superhints naar Klaas negeren? :P

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #76 Gepost op: 15-02-2016, 09:06:49 »
Ik snap dit niet helemaal? Waarom zou je alle hints negeren die naar de mol wijzen? Dat heb ik wel met meer mensen hier. Het gaat er toch om dat je de Mol probeert te achterhalen? En waarom zou je dan de superhints naar Klaas negeren? :P
Volgens mij geeft hij duidelijk aan dat wanneer die ene Klaashint (kloosteropdracht) er niet geweest was, het helemaal niet zo duidelijk was dat Klaas de mol zou zijn. Integendeel zelfs.

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #77 Gepost op: 15-02-2016, 10:13:36 »
Volgens mij geeft hij duidelijk aan dat wanneer die ene Klaashint (kloosteropdracht) er niet geweest was, het helemaal niet zo duidelijk was dat Klaas de mol zou zijn. Integendeel zelfs.

en nu dus nog steeds niet, want voor zoverre ik zie was dat 1 van de weinigen.
"niets is wat het lijkt"

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #78 Gepost op: 15-02-2016, 14:04:16 »
Laten we even redelijk blijven met z'n allen, lieve schatten. Als de kloosterhint er niet was geweest, hadden we collectief misschien niet zo vróég op Klaas gezeten als Mol. Maar er zijn inmiddels al zoveel typische Molhints naar hem voorbijgekomen dat die kloosterhint echt niet meer dat is wat Klaas als Mol onderscheidt van de andere drie.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #79 Gepost op: 15-02-2016, 14:25:16 »
Laten we even redelijk blijven met z'n allen, lieve schatten. Als de kloosterhint er niet was geweest, hadden we collectief misschien niet zo vróég op Klaas gezeten als Mol. Maar er zijn inmiddels al zoveel typische Molhints naar hem voorbijgekomen dat die kloosterhint echt niet meer dat is wat Klaas als Mol onderscheidt van de andere drie.
  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Meer L