Auteur Topic: Aflevering 7 - opdracht 2 - Vier op een rij  (gelezen 33093 keer)

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 7 - opdracht 2 - Vier op een rij
« Gepost op: 13-02-2016, 20:21:25 »
Hier alles over de 2e opdracht uit aflevering 7.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2016, 20:51:40 door Daisy »

Offline de_witte

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 -
« Reactie #1 Gepost op: 13-02-2016, 20:52:10 »
Vier op een rij voor gevorderden euuhhhh beginners ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - Vier op een rij
« Reactie #2 Gepost op: 13-02-2016, 20:55:53 »
Mingeld everywhere. ::ohno::

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 13-02-2016, 20:58:08 »
Knap gedaan van Klaas

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 13-02-2016, 20:58:36 »
Taeke - veel geld..... Annemieke 6 jokers en een vrijstelling  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #5 Gepost op: 13-02-2016, 20:58:44 »
Ik dacht dat Sinterklaas pas in december was... Het wordt weer een loterij straks.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 13-02-2016, 20:59:11 »
Goed gespeeld. Annemieke kan haar lol op zo

Offline Neeelz

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 13-02-2016, 20:59:36 »
Doet Annemieke goed, voor iemand die hier helemaal niet goed in is. Tenminste, dat zegt ze...

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 13-02-2016, 21:00:16 »
Klaas een zwarte vrijstelling.... maar geen jokers... wordt lastig voor hem de ronde dat hij die zwarte vrijstelling niet inzet ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 13-02-2016, 21:00:35 »
Joepie   ::joehoe:: Dikke kans dat Annemieke de finale haalt  ::bravo::

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 13-02-2016, 21:10:45 »
Joepie   ::joehoe:: Dikke kans dat Annemieke de finale haalt  ::bravo::
Zou goed zijn voor mijn pool iig  ::rofl::

Offline Grabmill

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 13-02-2016, 21:32:52 »
Eigenlijk zeker zelfs dat ze in de finale zit, nu Klaas de zwarte heeft ingezet en zij nog een groene vrijstelling heeft!

Offline McMholly

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 13-02-2016, 21:40:26 »
Het viel me op de Klaas bijna alleen Art aanstaart, in plaats van naar de tafel te kijken. Als nieuwsgierige kandidaat is dat toch een van de eerste dingen die je doet? Klaas doet het alleen op het laatst..

Daarbij pakt Taeke even lekker -750. Hoewel de -250 verplicht was doordat hij MOEST leggen (zo zei hij zelf), ging die -500 ook erg soepeltjes, terwijl hij (correct me if I'm wrong) nog een 'rood' kaartje had..

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #13 Gepost op: 13-02-2016, 22:04:51 »
Is die zwarte vrijstelling nu echt zo veel meer waard dan een vrijstelling? Als je er op gokt dat de zwarte vrijstelling meteen wordt ingezet, lijkt een vrijstelling om te bewaren om de finale te bereiken veel meer waard. Iedereen met jokers gaat druk voelen om deze (deels) in te zetten en hierop reageert de deelnemer met een zwarte vrijstelling door deze ook in te zetten zeker als dit iemand is met weinig jokers. Zelfs de mol zal om deze reden de zwarte vrijstelling inzetten (om als kandidaat gezien te worden, zie Klaas). Kortom, ik snap niet waarom Annemieke haar vrijstelling niet wordt afgepakt.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 13-02-2016, 22:06:34 »
Omdat ze die vrijstelling pas verdiende toen de twee pak-afs al waren ingezet.
Tell me what your telescope says

Online Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #15 Gepost op: 13-02-2016, 22:09:10 »
Sorry, maar dit was toch wel (weer) een fnuikende opdracht (ik zal m'n positieve commentaar in het Molino-topic plaatsen :D)

Sowieso: geen geld te verdienen. Ja, 1000 euro, als iedereen elkaar lekker de vrijstellingen en de dozijnen jokers zou geven. Die min 1000 was gegarandeerd.

Dat Annemieke in deze fase van het spel met een vrijstelling én zes (zes!) jokers rondloopt, laat zien dat het spelletje niet deugt. Dat zijn gewoon praktisch twee vrijstellingen.

...was er nog iets verdachts aan deze opdracht? De kandidaten knappen het vuile werk van de Mol op, zodat hij zich niet verdacht hoeft te maken.
...óf niet!

Offline SuperFurry

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 13-02-2016, 22:16:28 »
Meest opvallend: Klaas die als enige achterover lijkt te leunen en uitsluitend oog heeft voor de zwarte vrijstelling (of eventueel de pak-af om de zwarte vrijstelling op te eisen van een ander). Iedereen die nu nog denkt dat hij een kandidaat is let echt niet goed op. Kandidaten zouden voor jokers en vrijstellingen gaan.

En hij heeft zichzelf vervolgens verraden bij Annemieke (die hem toch al verdacht), door te proberen het op een akkoordje te gooien. Een kandidaat die de zwarte vrijstelling in handen heeft, zal hem altijd direct inzetten, zeker in deze fase van het spel. Toen Annemieke niet toehapte, koos hij eieren voor zijn geld.
Ma how zeg!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #17 Gepost op: 13-02-2016, 22:18:51 »
Sorry, maar dit was toch wel (weer) een fnuikende opdracht (ik zal m'n positieve commentaar in het Molino-topic plaatsen :D)

Sowieso: geen geld te verdienen. Ja, 1000 euro, als iedereen elkaar lekker de vrijstellingen en de dozijnen jokers zou geven. Die min 1000 was gegarandeerd.

Dat Annemieke in deze fase van het spel met een vrijstelling én zes (zes!) jokers rondloopt, laat zien dat het spelletje niet deugt. Dat zijn gewoon praktisch twee vrijstellingen.

...was er nog iets verdachts aan deze opdracht? De kandidaten knappen het vuile werk van de Mol op, zodat hij zich niet verdacht hoeft te maken.

Daarnaast was het ook nog eens helemaal niet spannend voor ons kijkers.

Offline marvin

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 13-02-2016, 22:20:09 »
Ik heb wel opgemerkt dat je de mol (oftewel Klaas) niet gaat vinden door te kijken naar het mingeld, maar wel door te kijken wie de rode blokkades NIET bij het mingeld legt. Aangezien alle kaarten gespeeld worden kunnen alleen de setjes waarbij zo'n blokkade is gelegd niet compleet worden. de rest zou sowieso compleet worden.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Bob De Mol

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 13-02-2016, 22:35:59 »
Veel kritiek op de overload aan "cadeau'tjes", maar wat heeft het effectief opgeleverd? 1 vrijstelling voor Annemieke. Volgens mij is de rest allemaal weggespeeld door Klaas' zwarte vrijstelling. En die vrijstelling kwam elk jaar weer terug. Ik ben dus totaal niet ontevreden over deze opdracht. Ik vond hem heel leuk. (Ik ben het er wel mee eens dat er bij andere opdrachten meer/gemakkelijker geld verdiend mag worden.)