Auteur Topic: Aflevering 7 - opdracht 2 - Vier op een rij  (gelezen 33086 keer)

Offline Cookie

• Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - Vier op een rij
« Reactie #60 Gepost op: 14-02-2016, 12:05:38 »
Idd.. Valt me sowieso op dat sinds de invoering van de zwarte vrijstelling, deze meer aandacht krijgt dan soms nodig is.

Gewoon vrijstellingen scoren en bij je houden.

Verder is het volgens mij 100% ingezet op de eerste executie.

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 14-02-2016, 12:06:56 »
Citaat
Voeg citaat toe
Niet verdacht dat hij het juist op de pakaf heeft gemunt, wel dat hij vooral geinteresseerd is in de zwarte vrijstelling. Hier creëer je namelijk geen voorsprong mee, maar neutraliseer je alles.

En met een andere keuze had Klaas een ander de mogelijkheid gelaten om een eventuele voorsprong te neutraliseren. Hier moet je gewoon pakken wat je pakken kunt. Uiteindelijk doen alleen Tim en Annemieke het goed. Annemieke heeft ondanks de zwarte vrijstelling nog een groene over. Tim heeft nu de meeste jokers.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #62 Gepost op: 14-02-2016, 12:11:50 »
Tim heeft nu de meeste jokers.

En Tim zit op Annemieke dus hij heeft ze hard nodig  8)

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 14-02-2016, 12:17:21 »
Citaat
En Tim zit op Annemieke dus hij heeft ze hard nodig

Dat haal ik er niet zo zwart-wit uit. Bij deze test was iedereen gelijk, de vorige keer zette hij ook geen jokers in. Denk dat Tim 'gewoon' op Klaas zit.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 14-02-2016, 12:23:16 »
Dat haal ik er niet zo zwart-wit uit. Bij deze test was iedereen gelijk, de vorige keer zette hij ook geen jokers in. Denk dat Tim 'gewoon' op Klaas zit.

Ik denk dat dat er wel duidelijk uit te halen was. Hij klikt Annemieke aan op de vraag wie is de mol? en het verhaal wat hij erbij vertelt gaat over dat Annemieke degene was die molde bij de kofferopdracht..

Tenzij de montage met ons speelt zit Tim op Annemieke

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 14-02-2016, 12:28:34 »
Citaat
Ik denk dat dat er wel duidelijk uit te halen was. Hij klikt Annemieke aan op de vraag wie is de mol? en het verhaal wat hij erbij vertelt gaat over dat Annemieke degene was die molde bij de kofferopdracht..

Tenzij de montage met ons speelt zit Tim op Annemieke

Of hij vult voor de zekerheid een of twee vragen op een ander in. Jokers compenseren dat toch wel. Op dat moment weet hij nog niet wat er met de zwarte vrijstelling gebeurt. Ik denk overigens dat dit een montagedingetje is. Klaas zegt dat hij op Tim en Annemieke zit.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 14-02-2016, 12:33:03 »
Of hij vult voor de zekerheid een of twee vragen op een ander in. Jokers compenseren dat toch wel. Op dat moment weet hij nog niet wat er met de zwarte vrijstelling gebeurt. Ik denk overigens dat dit een montagedingetje is. Klaas zegt dat hij op Tim en Annemieke zit.

Ja dat er geklooid is met de montage zou kunnen. In dat geval kunnen we geen discussie voeren over wie zit op wie..

Mocht de montage kloppen zit Tim dus op de verkeerde mol in mijn ogen...Je gaat niet spreiden in dit stadium. Het kan nog wel eens lastig worden voor hem als Taeke opeens beslist toch voor Klaas te gaan.
Dan gaan die 3 jokers Tim niet redden.

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 14-02-2016, 12:45:30 »
Niet verdacht dat hij het juist op de pakaf heeft gemunt, wel dat hij vooral geinteresseerd is in de zwarte vrijstelling. Hier creëer je namelijk geen voorsprong mee, maar neutraliseer je alles.

I know...Maar voor de kandidaten lijkt het toch een soort magisch ding te zijn. (Niet alleen in deze serie, maar ook in vorige series.) Taeke koos ook voor de zwarte vrijstelling, terwijl hij ook 3 jokers van Annemieke af had kunnen pakken. En verzuimt dus vervolgens om zijn zwarte vrijstelling te verdedigen...

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #68 Gepost op: 14-02-2016, 13:00:00 »
Zijn er niet seizoenen geweest waarin in afl.8 / afl. voorafgaand aan de finale de eerder verdiende vrijstelling alsnog verdedigd moest worden, en verloren ?  Kan me voorstellen dat dit weer gebeurt en we niet nu al weten dat Annemiek in de finale staat...

Offline widmfan6

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #69 Gepost op: 14-02-2016, 13:00:51 »
Ik heb ook het idee dat Tim vooral op Klaas zit, hij zegt ook
Citaat van: Tim, Aflevering 7, 52:18
Ergens heb ik Annemieke nog op mijn lijstje staan, en Klaas.
Hierdoor vermoed ik dat zij niet bovenaan staat. De manier waarop hij en Klaas zegt komt voor mij over alsof dat vanzelfsprekend is. De montage heeft gewoon alleen het stukje waarin hij Annemieke toelicht gebruikt.
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 14-02-2016, 13:32:31 »
Ik heb ook het idee dat Tim vooral op Klaas zit,

De montage heeft gewoon alleen het stukje waarin hij Annemieke toelicht gebruikt.

En de cursor van Tim die Annemieke aanklikt op de vraag: wie is de mol? gebruikt van iemand anders?

Zou kunnen. Dan worden we wederom flink in de maling genomen.

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #71 Gepost op: 14-02-2016, 13:42:33 »
Kon het niet laten om een overzicht te plaatsen. Na wat zoekwerk en (de laatste ronde) giswerk heb ik denk een goede overzicht wie wat wanneer inzette.

Mooi overzicht ::ok:: Maak ik hier goed uit op dat er maar drie blokkades in het spel zaten? :-\\ Dat is veel en veel te weinig.

De enige goede optie was om al het geld te stoppen (+€1000) en één persoon de twee zwarte vrijstellingen (en dan geen vrijstellingen zelf) te geven zodat wat de rest pakte niet uitmaakte. Maar is er ooit een kandidaat, laat staan groep, geweest die zoiets zou doen?
...óf niet!

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #72 Gepost op: 14-02-2016, 13:44:30 »
I know...Maar voor de kandidaten lijkt het toch een soort magisch ding te zijn. (Niet alleen in deze serie, maar ook in vorige series.) Taeke koos ook voor de zwarte vrijstelling, terwijl hij ook 3 jokers van Annemieke af had kunnen pakken. En verzuimt dus vervolgens om zijn zwarte vrijstelling te verdedigen...
De drang om de zwarte vrijstelling niet in iemand anders zijn handen te laten vallen is erg groot blijkbaar, terwijl je toch bijna zeker weet dat hij meteen wordt in gezet (zoals Annemieke ook aangeeft) en hij je geen voordeel oplevert ten opzichte van andere kandidaten. Ik zou ook zeggen dat vrijstellingen (deze waren nog niet in het spel, zoals iemand eerder aangaf) of een stapel jokers meer waard zijn.

En de cursor van Tim die Annemieke aanklikt op de vraag: wie is de mol? gebruikt van iemand anders?

Zou kunnen. Dan worden we wederom flink in de maling genomen.
Iemand anders heeft al eens uitgevonden dat het sowieso niet de schermen zijn die de kandidaten gebruiken. Het zou wel erg misleidend zijn als het niet eens de antwoorden zijn die de kandidaten aanklikken. Ik ga er maar vanuit dat je uit de antwoorden op de testvragen en de biechten niet veel nuttigs kunt halen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #73 Gepost op: 14-02-2016, 15:00:07 »
Sorry, ik ben normaal geen groot tegenstander van vrijstellingen en jokers maar dit was echt een flutspel...

1) Teveel materiaal, te laat in het spel. Als in aflevering 1 zoveel jokers en vrijstellingen en de zwarte vrijstelling erin komen kun je leuk tactisch spel krijgen. Ga je sparen ? Ga je uitdelen ? Ga je onderhandelen over de zwarte vrijstelling?

2) De opdracht was puur een geluksspel en niet interessant voor tv...

3) Waarom mingeld ? Plusgeld compleet maken had toch ook heel interessant kunnen zijn ?
You'll never walk alone

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #74 Gepost op: 14-02-2016, 15:07:09 »
Ja wat een contrast met de laatste opdracht. Van 1 van de slechtste opdrachten ooit naar 1 van de beste :D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline AstridM

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 14-02-2016, 15:30:10 »
Waarom vraagt Klaas maar 5 jokers aan Annemieke en niet 6? Wist hij misschien dat ze er al 1 aan Rop had gegeven?

Offline Naty

• Forumlid
  • "Min geld telt niet."
« Reactie #76 Gepost op: 14-02-2016, 15:32:14 »
Waarom vraagt Klaas maar 5 jokers aan Annemieke en niet 6? Wist hij misschien dat ze er al 1 aan Rop had gegeven?
Was dat niet daarna? Dat Annemieke een joker gaf aan Rop? En hij zou niet kunnen weten dat Annemieke Rop een joker heeft gegeven ookal is hij de Mol.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Leek

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 14-02-2016, 16:04:32 »
Was dat niet daarna? Dat Annemieke een joker gaf aan Rop? En hij zou niet kunnen weten dat Annemieke Rop een joker heeft gegeven ookal is hij de Mol.
Als Klaas 2 of 3 jokers had gevraagd, was het hem misschien nog gelukt. 5 jokers vragen was echt te veel, daar zou NIEMAND mee akkoord zijn gegaan.

Offline Sanne97

• Forumlid
  • molerige mollooten mollen meer
« Reactie #78 Gepost op: 14-02-2016, 16:08:31 »

shots kunnen voor de vorm verdraaid zijn. klaas zij : geef mij 5 dan zeg ik wanneer ik zv inzet. dan kan jij gv inzetten en staan we daarna weer gelijk (zou betekenen dat annemieke geen jokers meer zou hebben)
"niets is wat het lijkt"

Offline Naty

• Forumlid
  • "Min geld telt niet."
« Reactie #79 Gepost op: 14-02-2016, 16:14:10 »
shots kunnen voor de vorm verdraaid zijn. klaas zij : geef mij 5 dan zeg ik wanneer ik zv inzet. dan kan jij gv inzetten en staan we daarna weer gelijk (zou betekenen dat annemieke geen jokers meer zou hebben)
Nee, dat snap ik, maar aangezien dat gesprek van Annemieke en Klaas plaatsvond in de avond en als ik het mij goed kan herinneren, scheen er gewoon daglicht in de kamer van Annemieke en Rop. Dus zou ook kunnen dat Annemieke Rop een joker gaf vlak voor de test of eventueel al vlak na de opdracht.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris