Ik snap echt totaal niet hoe de kandidaten dit spel hebben gespeeld. Annemieke was volgens mij de enige die het spel echt begreep. Het is inderdaad niet slim om een derde neer te leggen, want daarmee geef je de vier anderen vrij spel. Het verbaast me ook dat de anderen hun strategie niet hebben veranderd toen Annemieke het ene na het andere kwartet compleet maakte. Vooral Klaas speelde het spel erg raar. Naast dat hij 'toevallig' twee pak-afs had om het spel mee te beginnen, deed hij geen enkele poging om zelf iets compleet te maken. Waarom is hij niet een keer voor jokers of een vrijstelling gegaan? Het enige dat ik me kan bedenken is dat hij gewoon de mol is en deze extraatjes niet nodig heeft.
Met haar winst van 6 jokers en 1 vrijstelling heeft Annemieke zich in ieder geval verzekerd van een finaleplek. Een deal met Klaas was dan ook totale onzin geweest. Als je de ene keer 6 (of 5) jokers in kunt zetten, dan houd je voor de volgende keer een vrijstelling over of andersom. 6 jokers is zodanig veel dat het bijna gelijk staat aan een vrijstelling.