Auteur Topic: Aflevering 7 - opdracht 2 - Vier op een rij  (gelezen 33090 keer)

Offline Iris_77

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - Vier op een rij
« Reactie #40 Gepost op: 14-02-2016, 00:54:26 »
Ik vond het wel opvallend dat Taeke tegen het einde van het spel zijn zwarte vrijstelling niet verdedigde...
Er lagen al 2 'pak af' blokjes op tafel en Taeke had nog een rood blokje in z'n handen. In plaats van die 'pak afs' te blokkeren (en dus zijn eerder zelf afgepakte zwarte vrijstelling te behouden), kiest hij ervoor om 1 joker te pakken...  ???
Aangezien Klaas de Mol is zal het wel gewoon een denkfoutje van Taeke zijn geweest, maar vond het voor een kandidaat toch een bijzondere (domme) actie.

Offline jayah

• Forumlid
  • 🤭🤭
« Reactie #41 Gepost op: 14-02-2016, 00:57:12 »
Ik vond het wel opvallend dat Taeke tegen het einde van het spel zijn zwarte vrijstelling niet verdedigde...
Er lagen al 2 'pak af' blokjes op tafel en Taeke had nog een rood blokje in z'n handen. In plaats van die 'pak afs' te blokkeren (en dus zijn eerder zelf afgepakte zwarte vrijstelling te behouden), kiest hij ervoor om 1 joker te pakken...  ???
Aangezien Klaas de Mol is zal het wel gewoon een denkfoutje van Taeke zijn geweest, maar vond het voor een kandidaat toch een bijzondere (domme) actie.

Mee eens! Hele vreemde move van Taeke  ::vergroot::

« Reactie #42 Gepost op: 14-02-2016, 01:35:39 »
De persoon met het meeste geluk gaat naar de finale. Had in Iedereen kunnen zijn, maar het is Annemiek geworden. Prima, maar wel een slappe opdracht om zoveel weg te geven en risico te lopen dat de finaleplaatsen op voorhand verdeeld waren,

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 14-02-2016, 01:37:47 »
De persoon met het meeste geluk gaat naar de finale. Had in Iedereen kunnen zijn, maar het is Annemiek geworden. Prima, maar wel een slappe opdracht om zoveel weg te geven en risico te lopen dat de finaleplaatsen op voorhand verdeeld waren,

Niet zo erg in dit geval. Annemieke zit nl op de goede mol. Was lulliger geweest als iemand doorgaat die op de verkeerde mol zat zoals we in eerdere seizoenen gezien hebben. 'Tygogate'

Offline Perijn

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Molloot sinds 19-11-99
« Reactie #44 Gepost op: 14-02-2016, 02:21:54 »
Kon het niet laten om een overzicht te plaatsen. Na wat zoekwerk en (de laatste ronde) giswerk heb ik denk een goede overzicht wie wat wanneer inzette.

Nos Iungat Ambulare // WIDM-Pool :: 2015 | #297 :: 2016 | #105

Offline Naty

• Forumlid
  • "Min geld telt niet."
« Reactie #45 Gepost op: 14-02-2016, 02:40:14 »
Kon het niet laten om een overzicht te plaatsen. Na wat zoekwerk en (de laatste ronde) giswerk heb ik denk een goede overzicht wie wat wanneer inzette.

Geweldig  ::bravo::
Voornamelijk verdacht deze opdracht zijn toch wel Klaas, Taeke en Tim als je naar dit overzichtje kijkt. Klaas omdat hij voornamelijk mingeld en pakafs in zijn handen heeft, Taeke die tot twee keer toe mingeld pakt en Tim die twee keer het mingeld als derde blokje neerlegd.
Annemieke is hier naar mijn mening een fanatieke kandidaat met een slimme tactiek en Rop.. Tja die is de Mol niet..
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 14-02-2016, 07:29:42 »
Volgens Tim is het de spannendste opdracht tot dan toe, maar ik voel die spanning als kijker niet zo. Een karrenvracht aan cadeautjes, een walktrough naar de finale voor Annemieke en Klaas die zich belachelijk maakt door alleen voor een zwarte vrijstelling te gaan en zich daarna helemaal klem laat zetten door Annemieke.

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 14-02-2016, 08:51:24 »
Volgens Tim is het de spannendste opdracht tot dan toe, maar ik voel die spanning als kijker niet zo. Een karrenvracht aan cadeautjes, een walktrough naar de finale voor Annemieke en Klaas die zich belachelijk maakt door alleen voor een zwarte vrijstelling te gaan en zich daarna helemaal klem laat zetten door Annemieke.

Ik zie niet zo wat er belachelijk aan is. Klaas weet dat Annemieke hem in het vizier heeft. Logisch dat hij haar nog even probeert te naaien, want ik denk zeker dat hij zich niet aan zijn woord zou hebben gehouden en gewoon de zwarte vrijstelling zou hebben ingezet.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 14-02-2016, 08:59:13 »
Wetend dat Annemieke hem in het vizier heeft... Zes jokers vragen in ruil voor blind vertrouwen? Ik vind het een zinloos aanbod. Het enige dat hij krijgt is de opmerking dat elke kandidaat in zijn positie de zwarte vrijstelling zou inzetten. Mede daardoor moet hij wel. Het was leuker geweest als-ie hem gewoon had gehouden. Annemieke jokers kwijt aan een test die ze toch al goed had en een waardeloze vrijstelling. Op deze manier geeft hij haar meteen toegang tot finale.

Naast de Mol is nu ook al met redelijke zekerheid te zeggen wie de eerste finalist is.

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #49 Gepost op: 14-02-2016, 09:10:29 »
Naast de Mol is nu ook al met redelijke zekerheid te zeggen wie de eerste finalist is.
En aangezien Tim meer jokers heeft dan Taeke, ook de tweede finalist, tenzij er nog jokers verdiend kunnen worden in de volgende aflevering. Ik vermoedt dat iedereen de laatste test vol op Klaas gaat invullen (als ze dit nu al niet gedaan hebben) en dan maakt een joker meer of minder echt wel het verschil. Slim van Tim om de jokers tot de laatste tests te bewaren.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2016, 09:30:00 door molton »
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #50 Gepost op: 14-02-2016, 09:21:40 »
Normaal vertelt de Regie de mol wie er op wie stemt en als iedereen al klaas ontmaskerd heeft, waarom Dan die zwarte vrijstelling? Door t nu spelen van dat ding wordt de spanning voor volgende week ineens veel minder. Annemieke met haar vrijstelling wandelt zo de finale in, degene met de jokers gaat ook door. Ik hoop nog op een plottwist.

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 14-02-2016, 09:33:18 »
Normaal vertelt de Regie de mol wie er op wie stemt en als iedereen al klaas ontmaskerd heeft, waarom Dan die zwarte vrijstelling? Door t nu spelen van dat ding wordt de spanning voor volgende week ineens veel minder. Annemieke met haar vrijstelling wandelt zo de finale in, degene met de jokers gaat ook door. Ik hoop nog op een plottwist.

Ik geloof alleen niet dat Rop en Tim op Klaas zaten. Dus die vrijstelling doet er wel degelijk toe. Overigens vind ik het hele fenomeen vrijstelling niet zo goed in de tweede helft van de serie. Dan kunnen mensen die wel op de mol zitten eruit vliegen ten koste van iemand die op de verkeerde mol zit. In het begin van de serie zal dat niet snel gebeuren, maar later in het spel is die kans groter.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #52 Gepost op: 14-02-2016, 10:00:53 »
Ik geloof alleen niet dat Rop en Tim op Klaas zaten. Dus die vrijstelling doet er wel degelijk toe. Overigens vind ik het hele fenomeen vrijstelling niet zo goed in de tweede helft van de serie. Dan kunnen mensen die wel op de mol zitten eruit vliegen ten koste van iemand die op de verkeerde mol zit. In het begin van de serie zal dat niet snel gebeuren, maar later in het spel is die kans groter.
::jaja:: ben ik het wel mee eens ja. Is toen ook gebeurd met Freek/Tygo in seizoen 14 toch? Tygo zat volgens mij wel goed en Freek zat op Sofie.

Offline evelienh1986

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 14-02-2016, 10:36:30 »
Mooi overzicht!

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #54 Gepost op: 14-02-2016, 10:52:47 »
Vond dit ook zo verdacht, te gek toch? Vond deze opdracht sowieso minder, in deze fase, nu er zo weinig geld in de pot zit. Maar goed, dat kunnen ze van te voren ook niet bedenken. En wat zou een mol doen hier? Ik vond de analyse van Patrick Stoof hierin juist wel mooi: zorgen dat je telkens de 3e legt, vooral bij mingeld. En dat je de pak-afs krijgt, dan kun je het spel nog naar jouw hand zetten.
Meer L

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #55 Gepost op: 14-02-2016, 10:57:53 »
zorgen dat je dat pak afs krijgt hoe ? Je pakt van een blinde stapel af. Het is een geluksspel en het waren m.i. iets teveel cadeautjes. Ja heus wel een beetje strategie, als je het geluk had dat je de juiste kaartjes had. Volgens mij zijn de blokkeringen (die rode) verkeerd gebruikt. Die had ik gebruikt voor de pak afs
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #56 Gepost op: 14-02-2016, 11:01:48 »
Volgens mij zijn de blokkeringen (die rode) verkeerd gebruikt. Die had ik gebruikt voor de pak afs
Dat ligt er ook maar aan wie die rode blokjes in de hand heeft en wat je voor de rest in je hand hebt. Als je zelf geen vrijstelling of zwarte vrijstelling hebt, is het misschien niet handig om de pakaf te neutraliseren. Ook als je anders het derde blokje in een waardevolle rij moet leggen, is het misschien beter om een zwarte vrijstelling en een vrijstelling uit het spel te halen (als je ze zelf niet gemakkelijk meer kunt bemachtigen).
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 14-02-2016, 11:08:57 »
Ik snap echt totaal niet hoe de kandidaten dit spel hebben gespeeld. Annemieke was volgens mij de enige die het spel echt begreep. Het is inderdaad niet slim om een derde neer te leggen, want daarmee geef je de vier anderen vrij spel. Het verbaast me ook dat de anderen hun strategie niet hebben veranderd toen Annemieke het ene na het andere kwartet compleet maakte. Vooral Klaas speelde het spel erg raar. Naast dat hij 'toevallig' twee pak-afs had om het spel mee te beginnen, deed hij geen enkele poging om zelf iets compleet te maken. Waarom is hij niet een keer voor jokers of een vrijstelling gegaan? Het enige dat ik me kan bedenken is dat hij gewoon de mol is en deze extraatjes niet nodig heeft.

Met haar winst van 6 jokers en 1 vrijstelling heeft Annemieke zich in ieder geval verzekerd van een finaleplek. Een deal met Klaas was dan ook totale onzin geweest. Als je de ene keer 6 (of 5) jokers in kunt zetten, dan houd je voor de volgende keer een vrijstelling over of andersom. 6 jokers is zodanig veel dat het bijna gelijk staat aan een vrijstelling.

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 14-02-2016, 11:30:32 »
Vooral Klaas speelde het spel erg raar. Naast dat hij 'toevallig' twee pak-afs had om het spel mee te beginnen, deed hij geen enkele poging om zelf iets compleet te maken. Waarom is hij niet een keer voor jokers of een vrijstelling gegaan? Het enige dat ik me kan bedenken is dat hij gewoon de mol is en deze extraatjes niet nodig heeft.

Omdat Klaas voor de 'pak afs' ging en je daarmee ook aan jokers of een (zwarte) vrijstelling kunt komen. Misschien is dat ook juist wel een betere tactiek, vanuit een kandidaat gezien.

Stel dat Klaas een kandidaat zou zijn geweest en geen Mol, dan kun je juist met een 'pak af' de waardevolle dingen (jokers, vrijstelling) weghalen bij de mensen die je niet verdenkt. De Mol heeft natuurlijk niks aan jokers en vrijstellingen, dus geen probleem als ze daar terecht komen, maar ten opzichte van je medekandidaten wil je een voorsprong hebben en dus dingen van hen afpakken.

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #59 Gepost op: 14-02-2016, 11:46:58 »
Niet verdacht dat hij het juist op de pakaf heeft gemunt, wel dat hij vooral geinteresseerd is in de zwarte vrijstelling. Hier creëer je namelijk geen voorsprong mee, maar neutraliseer je alles.