Auteur Topic: Wie is de Mol? 2017  (gelezen 596838 keer)

Offline Gutanoth

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1060 Gepost op: 8-11-2016, 18:30:11 »
De kandidaten doen er natuurlijk alles aan om zichzelf verdacht te maken. Zo'n overduidelijke hint zou er echter niet meer zijn in dit jaar en dan zeker niet op de foto die bekend wordt gemaakt twee maanden voordat het überhaupt begint. Lijkt me dus meer een poging van dhr. Jekel om zichzelf verdacht te maken.


Hij heeft er toch niks aan als de kijkers hem verdacht vinden? En eerlijk gezegd denk ik dat van dit groepje meneer Jekel de enige is die überhaupt weet wat het getal betekent

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1061 Gepost op: 8-11-2016, 18:33:46 »
Oh wow, en ik altijd maar denken dat de VS nooit kon omdat ze dan hun eigen filmcrew niet mee mochten nemen..

Jawel hoor! Als buitenlandse cameraploeg mag je zeker wel in de Verenigde Staten filmen, alleen moet je dan wel een persvisum hebben (I visa). Ik denk wel dat het een behoorlijke kluif moet zijn geweest om voor alle crewleden zo'n visum te bemachtigen.

Wat de kandidaten betreft. Ik denk dat (onbetaald) meedoen aan een in de VS opgenomen spelprogramma gewoon als zakenreis onder de criteria voor visumvrij reizen valt en dan heb je al aan een ESTA genoeg. En een ESTA mag je, in tegenstelling tot een echt visum, ook door iemand anders laten aanvragen. Daardoor konden de kandidaten echt van niks weten op het moment dat ze naar Schiphol gingen, want blijkbaar waren die ESTA's dan ook al door het productieteam geregeld.
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1062 Gepost op: 8-11-2016, 18:35:49 »
en dan nog een API vlak voor vertrek. D'r zit heel wat papierwerk aan een bezoekje aan de VS
er was eens......

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1063 Gepost op: 8-11-2016, 18:40:38 »
Hij heeft er toch niks aan als de kijkers hem verdacht vinden? En eerlijk gezegd denk ik dat van dit groepje meneer Jekel de enige is die überhaupt weet wat het getal betekent

Iedereen die scheikunde gehad heeft op de middelbare school heeft het wel geleerd. (Bij scheikunde maakten we er grapjes mee onder molfans, toen bestond het woord molloten nog niet. :P) En ook nu nog is het onder molloten een bekende verwijzing, vraag maar aan de forummer Avogadro.

Het leuke is natuurlijk wel dat het zowel een onschuldig grapje kan zijn als dat het achteraf toch als hint wordt uitgelegd.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1064 Gepost op: 8-11-2016, 18:56:31 »
Hij heeft er toch niks aan als de kijkers hem verdacht vinden? En eerlijk gezegd denk ik dat van dit groepje meneer Jekel de enige is die überhaupt weet wat het getal betekent

Als hij niet de mol is heeft hij er toch wel wat aan? om de kijkers te laten denken dat hij de mol is.
Kijk maar naar kandidaten die raar op de foto gaan staan bij groepsfoto's. Dat doen ze allemaal omdat ze weten dat dit programma door veel extreme fans wordt bekeken die daar vast aanwijzingen in gaan willen zien..

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1065 Gepost op: 8-11-2016, 18:59:43 »


De kandidaten spreken me i.i.g totaal niet aan, op 2 kandidaten na (o.a Diederik) maar dat heb ik vrijwel altijd bij WIDM. Ik volg het sowieso met minder interesse dan voorheen.

Vertel me wat de kandidaten van 'eerder' hadden op het eerste gezicht wat deze kandidaten niet hebben waardoor je minder zin hebt om het te volgen?

Offline Samchibi

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1066 Gepost op: 8-11-2016, 19:06:15 »
Ik ben ook altijd twijfelachtig of ik de kandidaten wel zo leuk vind wanneer ze net bekend zijn gemaakt, maar het moment dat ik aflevering 1 heb gezien, ben ik verkocht. Ze krijgen het altijd weer voor elkaar om een hele goede combinatie aan mensen in één seizoen te doen. Ondanks dat ze me op dit moment niet allemaal leuk lijken, weet ik zeker dat het goedkomt. ::tandpastasmiley::

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1067 Gepost op: 8-11-2016, 19:14:06 »
Voor de mensen die het molboekje gaan kopen een vraag

Ik herinner me in 2015 toen ik het boekje kocht een interviewtje met de winnaar, verliezer en mol maar dan anononiem natuurlijk.

Omdat vorig jaar de finale pas 'gespeeld' werd in NL (wat ik zelf heel dom vond, omdat het niet af was op locatie) neem ik aan dat er toen geen interviewtje instond.

Voor dit jaar, moeten we even letten of dat er evt weer instaat, zodat we iig weten dat het spel daar is afgerond.

Offline Benang

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1068 Gepost op: 8-11-2016, 19:20:56 »
In het filmpje bij de bekend maken kwam onder in beeld the three sisters voorbij. Dat ligt in florida

In Oregon is ook een gebergte dat three sisters heet. https://en.wikipedia.org/wiki/Three_Sisters_(Oregon)

Ik denk zelf niet dat ze naar de andere kant van de VS zullen gaan.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1069 Gepost op: 8-11-2016, 19:45:20 »
Ik heb nu al een tunnelvisie op Jeroen. Ik heb iets ontdekt en die theorie is nog niet helemaal uitgeschreven, maar ik ben we bezig.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1070 Gepost op: 8-11-2016, 19:47:29 »

Je interpreteert het verkeerd, want dat zei ik niet hé, dat ik het minder volg ómdat de kandidaten me niet aanspreken. Kan best dat dat er los van staat, ik weet namelijk niet waaraan het ligt, het is meer dat ik het minder spannend vind dan voorheen, ik zit er gewoon minder in. Dat had ik vorig jaar al, dat ik merkte niet meer gebiologeerd erin op te gaan. Hoeft niet persé iets te maken te hebben met de kandidaten of de kwaliteit van het programma, soms verlies je gewoon je interesse voor/in iets. Dat is alles. Dat je overigens minder interesse voor iets hebt, wil niet zeggen dat de interesse helemaal weg is, wie weet komt het nog terug. Maar in een topic vorig jaar (omtrent verbeteringspunten voor het programma) hadden sommigen i.i.g hetzelfde.

Ik was een van die sommige. Ik ben het met je eens namelijk. Maar ik dacht meer dat je bedoelde dat het door de kandidaten kwam. Ik vind dit echt een top kandidaten team wat ze dit jaar hebben. Op het eerste gezicht ziet het er goed uit. Leuke gevarieerde groep, leuker dan vorig jaar (naar mijn mening) Vorig jaar was eigenlijk gewoon een slecht jaar, door meerdere dingen. Art zei net bij RTL boule dat dit het meest spannende en mysterieuze seizoen ever beloofd te worden. Althans het staat nu in zijn Eigen top 3 van seizoenen ooit. Als dat nu al gezegd wordt kan het natuurlijk alleen maar tegenvallen maar voor mij persoonlijk belooft het veel na vorig jaar. Ik miste toen op veel fronten spanning en heb toen ook in meerdere topics aangegeven dat de boeg ommoest.
Dit jaar zitten ze in mysterieuze sferen, bossen, west amerika en dat wekt mijn interesse meteen.
Kandidaten spele n het spel toch wel.. Ik denk dat het echt ligt aan opdrachten, maar vooral het land en de dynamiek. Ik hoop dat ze dit jaar niet altijd in dure hotels aan het strand zullen vertoeven, en als we het zo moeten inschatten zal dat ook absoluut niet gebeuren. Je wekt daarmee een hardere strijd op doordat de omgeving ook wat heftiger is. Kijk naar een seizoen in ijsland. Er waren daar ook meer wrijvingen dan in een gemiddeld seizoen waar de zon de hele dag schijnt en ze op het strand liggen.

Ik denk echt dat je van dit seizoen veel mag verwachten!!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1071 Gepost op: 8-11-2016, 19:55:48 »
Is de pool al online, want het is toch wel redelijk duidelijk wie de mol is. Een soort 'schot voor de boeg-ronde' zou leuk zijn.
 8)
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1072 Gepost op: 8-11-2016, 20:02:17 »
Ik kreeg heel even een deja-vu.

Sigrid, Yvonne?

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1073 Gepost op: 8-11-2016, 20:10:12 »
Je mag daar wel filmen, maar als het gaat om tv-programma's daar opnemen moet je eerst een Amerikaanse producer inhuren die de verantwoordelijkheid daar op zich neemt. Formeel gezien dragen zij de verantwoordelijkheid op zich voor alles wat de buitenlandse film-ploeg doet (nog steeds doet de Nederlandse crew dan al het werk, maar dat is puur formeel en preventief voor de wet zo geregeld) dat is althans hoe het ooit ergens is uitgelegd, voor zover ik me kan herinneren. Misschien omdat de buitenlandse film-crew begeleid moet worden in wat wél en niet mag, weet niet waarom dat eigenlijk is. En anders hebben ze waarschijnlijk gewoonweg eerst formeel toestemming moeten vragen/persvisum inderdaad. Bij KRO's Memories gingen ze ooit eens een dakloos meisje in NY zoeken (Emily) en daarin deed een Amerikaanse producer het één en ander voor hen, volgens mij was dat het programma waar ik dat had gehoord.

Dat van die producer inhuren is voor de productie van WIDM niks nieuws... in de praktijk doen ze dat sowieso ieder seizoen al, dat is althans al in vele interviews naar buiten gekomen; ze maken het programma met lokale mensen die ze ook helpen met het vinden van de locaties en ze ook begeleiden bij de opnames. Misschien is de VS dan helemaal nog niet eens zó'n lastig filmland als we misschien wel hadden gedacht! Al is het maar omdat het uiteindelijk wel gewoon is gelukt en, voor zover ik kan zien, ook echt supermooi is geworden.
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1074 Gepost op: 8-11-2016, 20:10:45 »
Voor de mensen die het molboekje gaan kopen een vraag

Ik herinner me in 2015 toen ik het boekje kocht een interviewtje met de winnaar, verliezer en mol maar dan anononiem natuurlijk.

Omdat vorig jaar de finale pas 'gespeeld' werd in NL (wat ik zelf heel dom vond, omdat het niet af was op locatie) neem ik aan dat er toen geen interviewtje instond.

Voor dit jaar, moeten we even letten of dat er evt weer instaat, zodat we iig weten dat het spel daar is afgerond.

Ik heb het even nagezocht, en inderdaad, vorig jaar waren er geen winnaar, verliezend finalist en mol interviews. Goede theorie trouwens. Persoonlijk hoop ik dat het dit jaar weer gewoon bekend wordt gemaakt in het land zelf.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1075 Gepost op: 8-11-2016, 20:22:05 »
Is de pool al online, want het is toch wel redelijk duidelijk wie de mol is. Een soort 'schot voor de boeg-ronde' zou leuk zijn.
 8)

er is nog geen Pool, want we zijn nog niet echt met de site bezig. Maar een poll is er inmiddels wel.
er was eens......

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1076 Gepost op: 8-11-2016, 20:26:40 »
Sanne - Leukleuk, dat ze meedoet. Zou een vergelijkbare Mol kunnen zijn als Martine.
Jeroen Kijk in de Vegte - Is naast DJ ook gevierd jurist, ze noemen hem daarom ook wel Jeroen Dijk in de Regte. Ik mag 'm wel.
Imanuelle - Ik ken haar vooral als genoemde kandidaat. Hoewel ik geen voorstander ben van kandidaten uit andere avonturenspelshows, vindt ik het voor de afwisseling tof.
Thomas - Joepie, een Vlaming! ::love:: Bij De Mol Vlaanderen afgelopen jaar was de Mol ook een Belg ::vergroot::
Sigrid - Ze mag op m'n hamster zitten, als ze daar op staat ::bravo::
Jochem - Praatjesmaker, sympathieke vent daardoor toffe Mol daardoor snel verdacht daardoor..?
Roos - Geen commentaar.
Vincent - Danser en dat is voor zover ik weet een unicum in WIDM - ik vergis me, Jan Kooijman, maar die was ook nog acteur. 
Yvonne -  Een vloggert, ook nieuwe materie. Ben razend nieuwsgierig hoe ze het spel gaat spelen.
Diederik - Jaaaaa! Een nerd in de Mol! ::bravo:: Ik kijk de Kennis van Nu altijd, toffe kerel, bewijst zijn shirt al.
...óf niet!

Online TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1077 Gepost op: 8-11-2016, 21:26:42 »

Thomas - Joepie, een Vlaming! ::love:: Bij De Mol Vlaanderen afgelopen jaar was de Mol ook een Belg ::vergroot::


Dat was verrassend  ::rofl::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1078 Gepost op: 8-11-2016, 21:44:44 »
Ik denk dat de volgende bondjes nog wel eens zouden kunnen ontstaan.

Sanne met Jeroen
Yvonne met Vincent
Sigrid met Thomas
Roos en Diederik
Jochem en Imanue

Ik was laatst naar een theateravond van Sanne Wallis waarin ze allerlei interviews deed
en gasten had uitgenodigd. Daarbij was Jeroen Kijk in de Vegte haar side-kick en Diederik Jekel een gast. Dus dat eerste bondje zou zomaar kunnen.
« Laatst bewerkt op: 8-11-2016, 21:47:57 door Lonneke14 »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1079 Gepost op: 8-11-2016, 21:45:49 »
Wie geïnteresseerd is in de kandidatenfoto's: klik op Diederik z'n Molshirt :D



Ik zie nu ook pas dat er ook echt een Mol op z'n shirt staat. ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 8-11-2016, 21:50:10 door Pac »
...óf niet!