Romania (Lucia). Muzikaal bijzonder. Valt tegen het eind wel een beetje in herhaling.
Norway (Katzenjammer). Wel eens live gezien en dat was best leuk. Dit nummer viel mij (mede daardoor?) toch een beetje tegen.
Slovenia (Tabu). Leuk, maar niet opvallend genoeg voor punten.
Austria (Thorsteinn Einarsson). Begint sterk, maar het nummer als geheel is een beetje saai.
Czech Republic (Lucie Vondrackova). Wel aardig. Weinig meer over te zeggen.
Italy (The Kolors). Begint met een fijn The Kooks-achtig riffje veelbelovend, maar lost die belofte niet in. Teleurstellend.
Russia (Louna). Live en interactie met het publiek zijn leuk. Verder een vrij standaard rocknummer, waar ik misschien meer binding mee had gehad als ik de taal had begrepen.
Serbia (Marko Mandic). Niet zo.
Bulgaria (Vessy Boneva). Songfestivalpop. Niet mijn smaak.
Spain (Pablo Ardolan). Heeft wel wat van de vorige winnaar. Never change a winning team? Prima nummer, maar het doet mij weinig.
Ukraine (Colaars). Ik probeerde me voor te stellen in welke situatie ik dit zou gaan luisteren, maar kwam er niet op. Het is niet eens dat ik het slecht vind, ik weet gewoon echt niet wat ik met dit nummer moet. Verwarrend.
Australia (Conrad Sewell). Het enige nummer wat ik direct afgeschreven heb. Ik hou niet zo van dat geschreeuw.