Zeker 😃, als …
Het zou ook nog de overnachtingshaven in Haaften kunnen zijn. Die is zelfs nog iets dichterbij de plek waar de hunters de vrachtwagen met de container voor het laatst traceerden.
Ik heb inmiddels een screenshot gemaakt van die cirkel die in beeld kwam en het middelpunt lijkt echter een stukje noordelijker te liggen. En dan komt ik uit bij een zijtak van de Rijn, tussen Wijk bij Duurstede en Maurik. Ik zie daar bij jachthaven de Lunenburg warempel ook een wat groter schip liggen, wat er op duidt dat binnenvaartschepen daar kunnen en mogen komen. Bovendien zijn daar in tegenstelling tot de twee overnachtingshavens die ik noemde, wel wat bosjes, dus daar zouden voortvluchtigen zich kunnen verstoppen in afwachting van de komst van het schip. De container moet dan wel eerder al op dat schip zijn gezet, want dat kan daar niet. Je hebt daar trouwens ook nog recreatieterrein Gravenbol en mogelijk staat daar wel een toiletgebouwtje o.i.d. dat ook nog als schuilplaats kan dienen. De voortvluchtigen moeten wel hopen dat de hunters het extractiepunt pas op het laatst ontdekken, want het lijkt me geen makkie in deze omgeving.
Anyway, als ik hunter was geweest, dan had ik die cirkel nu nog niet gezien, dus het middelpunt daarvan zoeken zou ik dan nog niet kunnen, maar ik was al wel vast eens die twee overnachtingshavens gaan bekijken omdat een container immers ook via een schip vervoerd kan worden en we weten dat de container vanuit Rotterdam in oostelijke richting is verplaatst.
Hoe dan ook is die cirkel
niet vanuit het middelpunt van Nederland getrokken. Nu is de exacte locatie daarvan onderwerp van discussie (zie:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Geografisch_middelpunt_van_Nederland ) maar dat middelpunt ligt sowieso wat noordoostelijker, richting de Veluwe. Dus denk ik dat de cirkel niet zomaar toevallig is getekend. Ik ben benieuwd wanneer een van de voortvluchtigen dezelfde conclusie trekt. Mocht de hint die ze straks krijgen 'snijlijnen' zijn, dan is het bingo!