Auteur Topic: Hunted  (gelezen 255981 keer)

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1720 Gepost op: 6-11-2024, 19:55:30 »
- niets doen tussen 10:00 en 20:00 (of een ander tijdslot als dat door de spelleiding is aangegeven)

20 en 10 denk ik?

Dat vroeg ik me deze aflevering nog wel af. Stel nou dat ze niet op tijd een slaapplek vinden, bijv omdat er iemand ziek is op het bedoelde adres zoals we nu zagen, kan het tijdslot dan aangepast worden? Bijv een half uur of uur later?
Keep calm and eat chocolates!

Offline :Selmar:

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
« Reactie #1721 Gepost op: 7-11-2024, 06:25:22 »
20 en 10 denk ik?

Dat vroeg ik me deze aflevering nog wel af. Stel nou dat ze niet op tijd een slaapplek vinden, bijv omdat er iemand ziek is op het bedoelde adres zoals we nu zagen, kan het tijdslot dan aangepast worden? Bijv een half uur of uur later?
Nee, dan zul je buiten moeten blijven

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #1722 Gepost op: 7-11-2024, 16:31:15 »
- nooit je camjo kwijtraken
- geen grote wetsovertredingen

Moet het niet de dwingende opdracht van de camjo zijn nooit de voorvluchtigen kwijt te raken?
Die moeten immers in een stresssituatie als ze wegrennen niet achterom moeten kijken of hij het tempo wel vol kan houden...
Is het ooit trouwens gebeurd dat een camjo ze even kwijt was?

Kleine wetsovertredingen zijn door rood licht rijden, een eenrichtingweg verkeerd om inrijden, over een verdrijvingsvlak rijden?
Of mag dat allemaal ook niet?

Ook nog een vraag over de ANPR-camera's: werken die ook in het donker of uitsluitend bij daglicht?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Koemba

• Forumlid
« Reactie #1723 Gepost op: 7-11-2024, 17:13:21 »
https://archive.ph/YiZvE

Leuk interview! ;D

Ik vroeg me inderdaad altijd al af of de "officier van justitie" de echte officier was of iemand van het programma. Toch iemand van het programma dus! Hunted is inderdaad een soort van simulatie waarbij je wel alle officiële stappen moet zetten om je informatie te krijgen.

@Selmar: Hoe zit dit nu dan precies als je camerabeelden van bijvoorbeeld pinautomaten wilt opvragen? Gaat dit wel via officiële instanties? En hoeveel tijd zit er tussen een "pin hit", het aanvragen van de camerabeelden en het ontvangen van de camerabeelden?

• Forumlid
« Reactie #1724 Gepost op: 7-11-2024, 17:18:21 »

Moet het niet de dwingende opdracht van de camjo zijn nooit de voorvluchtigen kwijt te raken?
Die moeten immers in een stresssituatie als ze wegrennen niet achterom moeten kijken of hij het tempo wel vol kan houden...
Is het ooit trouwens gebeurd dat een camjo ze even kwijt was?

Kleine wetsovertredingen zijn door rood licht rijden, een eenrichtingweg verkeerd om inrijden, over een verdrijvingsvlak rijden?
Of mag dat allemaal ook niet?

Ook nog een vraag over de ANPR-camera's: werken die ook in het donker of uitsluitend bij daglicht?
Ja, is al heel vaak gebeurd. En als het per ongeluk gebeurd is het geen probleem, maar als jouw camjo je niet kan bijhouden, moet je rustiger gaan rennen.

Dat soort overtredingen worden gedoogd.

En ANPRs werken enkel als er voldoende licht is, maar kentekens worden verplicht verlicht.

• Forumlid
« Reactie #1725 Gepost op: 7-11-2024, 17:19:30 »
Leuk interview! ;D

Ik vroeg me inderdaad altijd al af of de "officier van justitie" de echte officier was of iemand van het programma. Toch iemand van het programma dus! Hunted is inderdaad een soort van simulatie waarbij je wel alle officiële stappen moet zetten om je informatie te krijgen.

@Selmar: Hoe zit dit nu dan precies als je camerabeelden van bijvoorbeeld pinautomaten wilt opvragen? Gaat dit wel via officiële instanties? En hoeveel tijd zit er tussen een "pin hit", het aanvragen van de camerabeelden en het ontvangen van de camerabeelden?
Nee niet voor pinbeelden (banken werken natuurlijk niet mee), en we krijgen die beelden vaak met een half uur vertraging, wat totaal onrealistisch is, want het kan met een vertraging van minuten.
« Laatst bewerkt op: 7-11-2024, 17:21:16 door :Selmar: »

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #1726 Gepost op: 11-11-2024, 20:51:57 »
Dat was Brtdm net toch, met het molshirt? :D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline AaPje16

• Forumlid
  • ▐ ●▼■
« Reactie #1727 Gepost op: 11-11-2024, 20:54:35 »
Zojuist een hunter bij mij binnen geweest.  :D
Heel benieuwd hoe ze hier zijn beland.

Ik zag een molshirt dus ik denk dat ik je gespot heb! Wat leuk!
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #1728 Gepost op: 11-11-2024, 20:56:38 »
Viel mee. Was niet meteen met grote camera en al.

Meer vragen of ik gisteren en vanochtend mensen heb gehoord. Ik woon zelf op een studentenkamer op zolder en merkte inderdaad gisteren wel iets van activiteit, maar dacht dat het gewoon bezoek was.

Ik kon hem helaas niet echt verder helpen.
Beetje jammer wel dat ik net vandaag koos om uit te slapen en mijn kamer niet had opgeruimd.  ::rofl::
Ja! Vroeg me al af wanneer dit moment zou komen

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #1729 Gepost op: 11-11-2024, 21:06:01 »
En daarna Realitynet ook nog mooi in beeld  ::bravo::
You'll never walk alone

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #1730 Gepost op: 11-11-2024, 21:22:09 »
"Mannen met kale koppen"

::rofl::

Offline ViWiRu

• Forumlid
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
« Reactie #1731 Gepost op: 11-11-2024, 21:30:44 »
Goed dat die matennaaier 80 jaar geleden niet leefde  ::niet-ok::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #1732 Gepost op: 11-11-2024, 21:33:00 »
Zo is het programma toch niet meer leuk, als iedereen de deelnemers gelijk verraadt aan Selmar  ::) ::rofl::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Tell me what your telescope says

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #1733 Gepost op: 11-11-2024, 22:17:40 »
Maar dit hoort toch ook bij de realistische simulatie. Als een echte crimineel kun je ook niemand vertrouwen?
You'll never walk alone

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #1734 Gepost op: 11-11-2024, 22:27:32 »
toch fijn dat er een grotere verrader in dezelfde aflevering zit  :)

In principe was de belangrijkste info die ik gaf dat ze inderdaad aanwezig waren en dat ze met de fiets waren. Op dat moment wist ik niet dat het de kinderen van mijn huisbaas betrof. Dan is de keuze om Selmar te helpen bij het opsporen van 2 voortvluchtigen, die zonder dat ik het wist in hetzelfde huis als mij overnachtten, snel gemaakt.
Uiteindelijk zit dan mijn tweede bericht aan Selmar in de aflevering op het moment dat ik het wel wist, maar toch geen echt zinvolle info meer deelde.

Ik besefte ook pas later dat mijn opmerking 'ik dacht dat het gewoon familie was, die zijn er wel vaker' nogal bevestigend was.
« Laatst bewerkt op: 11-11-2024, 22:29:27 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

• Forumlid
« Reactie #1735 Gepost op: 11-11-2024, 22:41:05 »

Offline Enermol

• Forumlid
« Reactie #1736 Gepost op: 12-11-2024, 00:09:13 »
Dacht ook gelijk dat moet Brtdm zijn haha. Vond deze info hier prima.

Maar dat van die vrienden onderweg is toch ook jammer van het programma. Verraders heb je normaal natuurlijk ook. Maar verder doen de deelnemers hier weinig fout.

Goed dat het gefilterd gaat worden, want. Dit was te makkelijk, en zonde van het programma.

Programma wordt toch ook gemaakt door de verschillende type kandidaten die meedoen.

Miste nu wel nog een camera binnen in de McDonalds waar die helper zijn vrienden tegen zou komen.
« Laatst bewerkt op: 12-11-2024, 00:16:02 door Enermol »

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #1737 Gepost op: 12-11-2024, 10:30:49 »
Selmar, ik begreep uit je antwoorden op andere platforms dat de zogenaamd nipte ontsnapping van het duo broer en zus in afl. 1 er natuurlijk geen was.

Ik durf de aanname wel aan dat Do en co er op dat moment niet eens echt in de buurt waren, laat staan dat ze zich op "100 meter" van de actie bevonden. Dat het in de edit breed uitgesmeerde foutje van dat hunter-team er helemaal niet toe deed.

De uitkomst van de plot twist - de uitgestelde startlocatie, die alle 6 duo's veilig konden verlaten, met wachtwoorden en SD-kaartjes op zak - was ook iets dat de productie graag zal hebben gezien.

Heb je na de evaluatie van het seizoen kunnen herleiden of jullie überhaupt een eerlijke kans hebben gehad om het traagste duo al op die locatie in Zwolle te kunnen pakken?

Afl. 2 daarentegen voelde super echt aan.
« Laatst bewerkt op: 12-11-2024, 10:32:48 door Amethyst »

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #1738 Gepost op: 12-11-2024, 14:04:54 »
https://x.com/selmarsmit/status/1856077130540450039?s=46&t=P-YJpCbWF6cFq67bmY4azg

Zo, dat is stevige kritiek! Wel goed dat je ook dit openbaar zegt.

Jij investeert natuurlijk al jaren in je socials, en hier en vast ook nog andere kanalen. Dat betaalde zich dit seizoen dan goed uit. Balen voor Wim en Juliette, en voor hun onwetende helper. Maar als je een echte crimineel bent moet je ook niet zo naief zijn als deze 2 waren. Net als de dames die voor een camera uitstapten. Al zijn die deurbelcamera's wel heel lastig om te ontlopen, er zijn er zoveel.

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #1739 Gepost op: 12-11-2024, 14:06:44 »
toch fijn dat er een grotere verrader in dezelfde aflevering zit  :)

In principe was de belangrijkste info die ik gaf dat ze inderdaad aanwezig waren en dat ze met de fiets waren. Op dat moment wist ik niet dat het de kinderen van mijn huisbaas betrof. Dan is de keuze om Selmar te helpen bij het opsporen van 2 voortvluchtigen, die zonder dat ik het wist in hetzelfde huis als mij overnachtten, snel gemaakt.
Uiteindelijk zit dan mijn tweede bericht aan Selmar in de aflevering op het moment dat ik het wel wist, maar toch geen echt zinvolle info meer deelde.

Ik besefte ook pas later dat mijn opmerking 'ik dacht dat het gewoon familie was, die zijn er wel vaker' nogal bevestigend was.

Wat fijn dat je speciaal voor ons je mol-shirt aan had, zo herkenden wij jou wel heel erg snel! Je hebt pas ruim na het vertrek van die 2 Selmar geïnformeerd, en zoveel info kon je eigenlijk niet geven.
Heeft je huisbaas gisteravond of vandaag nog op je deur geklopt om je te confronteren met je verbroken belofte over het niet vertellen?