Auteur Topic: Wie Is De Mol? in de media  (gelezen 155445 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #180 Gepost op: 23-01-2017, 22:41:01 »
Ben ik nu de enige op wie dit gescript over kwam?

Alsof die 2 niet door hebben dat een camera plots aan het inzoomen is op Sigrid...

Al die gesprekjes over bondjes sluiten en zo zullen in zekere zin in scène gezet zijn. Niet gescript, maar op verzoek van de crew (nog eens) voor de camera gedaan. Misschien dat het zo ook gegaan is met het er tussen geplakte shot van een luistervinkende Sigrid. Dus dat ze dit echt deed maar dat ze het later nog eens op verzoek heeft overgedaan zodat het gefilmd kon worden.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #181 Gepost op: 23-01-2017, 22:43:21 »
Al die gesprekjes over bondjes sluiten en zo zullen in zekere zin in scène gezet zijn. Niet gescript, maar op verzoek van de crew (nog eens) voor de camera gedaan. Misschien dat het zo ook gegaan is met het er tussen geplakte shot van een luistervinkende Sigrid. Dus dat ze dit echt deed maar dat ze het later nog eens op verzoek heeft overgedaan zodat het gefilmd kon worden.

Zit wat in. Maar het clipje had op die manier wat weg van een slechte B-film.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #182 Gepost op: 23-01-2017, 22:50:02 »
Zit wat in. Maar het clipje had op die manier wat weg van een slechte B-film.

Haha, ik vond het wel leuk gedaan. Alleen bij opdrachten vind ik het storend als wat we zien te geregisseerd is omdat het de speurtocht zo kan vertroebelen, maar dat is een andere discussie.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #183 Gepost op: 23-01-2017, 23:49:28 »
waarom heeft diederik jochem een nieuw boekje gegeven ? rare actie..
wel mooie zet van jochem om andere namen als kandidaten te gebruiken.. info wordt ineens stuk minder waard om te stelen

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #184 Gepost op: 24-01-2017, 13:43:13 »
Is het zeker dat het handschrift van Diederik is? Ik dacht aan Ima die dat erin heeft getekend en geschreven, het boekje onder de koffer van Sanne gelegd heeft en Sanne heeft hem vervolgens dus terug aan Jochem gegeven. Sigrid die aan het luistervinken is vind ik juist een leuk iets, idem met dat ze Thomas zijn vragenlijst heeft gegapt. Doet me denken aan 2006 met Peggy die èn een joker stal van Milouska en glashard tegen haar volhield niks gestolen te hebben.  ::bravo:: Enfin dat molboekje van Jochem gaat leuk worden mocht ie geveild worden. Als ie idd elke kandidaat een naam van een oud-kandidaat heeft gegeven (Toine oa) wil ik dat wel proberen te ontcijferen  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #185 Gepost op: 24-01-2017, 15:17:24 »
Laten we niet vergeten dat gestolen molboekjes een running gag zijn in WIDM, zowel spontaan door de kandidaten als geregisseerd door de productie. Ik noemde uit de eerste categorie al het voorbeeld van Jim de Groot die Isabelle Brinkmans boekje om de haverklap ontvreemdde (waar dan ook geen beelden van waren, enkel bekentenissen achteraf), maar in 2006 moest Paul Rabbering zelfs op een nachttrein een aantal - ik meen 3 - molboekjes stelen om überhaupt in het spel te blijven. Later konden die boekjes worden teruggekocht bij de roemruchte veiling.

De huidige diefstal lijkt ook erg gescript, met die beelden van Jochem bij de balie en een voor het eerst nogal slecht acterende Immanuelle. Maar we zullen zien of het überhaupt relevant is voor de hoofdvraag. 
Woosie down?

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #186 Gepost op: 24-01-2017, 15:43:40 »
Een interview met Roos Schlikker in de Telegraaf.

Hierin schrijft ze onder meer:
Citaat
Wat had Ellie Lust gevonden van jullie etherdiscipline bij die auto-opdracht?

“Ik heb Ellie heel hoog zitten! Ik heb geprobeerd het goed te krijgen, maar dat was moeilijker dan het lijkt. Er waren zoveel mogelijkheden om de boel te vernachelen: stoplichten, een afslag missen, de volgorde. Ik probeerde de boel steeds samen te vatten, te vragen waar iedereen was, of ik verstaanbaar was over de radio. Ellie geloof me, ik heb mijn best gedaan.”

En die roos die je in het zand had getekend, was die nou weggespoeld?

“Ja, dat was ook mijn bedoeling. Het was een groot strand dus dat ik vlakbij de vloedlijn ging tekenen was heus niet omdat ik imbeciel ben. Dóe ik een keer een poging mezelf verdacht te maken, pikt niemand dat natuurlijk weer op.”

Had je de mol willen zijn?

“Natuurlijk. Al was ik de belabberdste mol ooit geweest. Ik kan dus echt niet liegen, dat heeft heel Nederland nu ook gezien. Pokerface NUL. Aan het begin vragen ze dat in een voorgesprekje hè, of je de mol wilt zijn. Ik denk serieus dat ze hebben zitten schaterlachen toen ik wegreed.”

We hebben dus wel heel veel gemist bij die autorit. Hebben we Roos ook maar 1 keer iets zien samenvatten?

En die Roos in de branding was dus bewust :).

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #187 Gepost op: 24-01-2017, 21:06:36 »
Een interview met Roos Schlikker in de Telegraaf.

Leuk stukje  :D, dank voor het plaatsen  ::ok:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #188 Gepost op: 24-01-2017, 22:59:13 »
Het valt me op dat Jochem zijn boekje molLENboekje noemt. Gek  ::vergroot::
Meer L

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #189 Gepost op: 25-01-2017, 09:40:10 »
In het programma "de Kennis van nu"http://www.dekennisvannu.nl/site/media/De-ideale-leugenaar/6269 besteedt Diederik een hele uitzending over liegen. Is hij daar expert in geworden? ???
« Laatst bewerkt op: 25-01-2017, 09:53:55 door hrvdg7 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #190 Gepost op: 25-01-2017, 09:59:33 »
Ik heb net op het station even in dit blad staan bladeren:



Ze nemen zich voor Thomas scherp te ondervragen of ie de Mol is maar na wat algemene antwoorden schakelen ze over op musicals. Niet erg interessant dus, tenzij je fan van Thomas bent.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #191 Gepost op: 25-01-2017, 10:49:13 »
De eerste promo is er:


Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #192 Gepost op: 25-01-2017, 10:58:12 »
Leuke intro weer :D heel benieuwd wat dat gaat worden

Online Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #193 Gepost op: 25-01-2017, 11:15:55 »
Gave promo!!  ::bravo::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #194 Gepost op: 25-01-2017, 11:18:37 »
Dit beloofd weer wat!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #195 Gepost op: 25-01-2017, 11:26:40 »
De opdrachten lijken me inderdaad weer leuk. Toch ben ik niet helemaal tevreden.

De veiling stoort me ergens wel. Als inderdaad blijkt dat Imanuelle nu plots heel hard gaat bieden, dan heb ik echt medelijden met iemand als Roos die nog zegt 'Imanuelle kan de Mol niet zijn' op basis van al het geld dat ze binnen gehaald heeft in de eerste 3 afleveringen.

Ik snap dat een openbare omroep niet happig is om een grote pot weg te geven zoals VIER dat wel kon, maar als blijkt dat de Mol 3 afleveringen lang zijn best deed om vanaf aflevering 4 de klojo uit te hangen, dan is dat toch min of meer bedrog.

Ik hoop dat ik zaterdag dus een veiling zie waarbij 'the usual suspects' zoals Thomas en Jochem toch nog hun duit in het zakje doen.

Online Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #196 Gepost op: 25-01-2017, 11:29:07 »
De opdrachten lijken me inderdaad weer leuk. Toch ben ik niet helemaal tevreden.

De veiling stoort me ergens wel. Als inderdaad blijkt dat Imanuelle nu plots heel hard gaat bieden, dan heb ik echt medelijden met iemand als Roos die nog zegt 'Imanuelle kan de Mol niet zijn' op basis van al het geld dat ze binnen gehaald heeft in de eerste 3 afleveringen.

Ik snap dat een openbare omroep niet happig is om een grote pot weg te geven zoals VIER dat wel kon, maar als blijkt dat de Mol 3 afleveringen lang zijn best deed om vanaf aflevering 4 de klojo uit te hangen, dan is dat toch min of meer bedrog.

Ik hoop dat ik zaterdag dus een veiling zie waarbij 'the usual suspects' zoals Thomas en Jochem toch nog hun duit in het zakje doen.
Dat de mol drie afleveringen lang niks gedaan heeft, lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Dit hebben Annemarie en Inge ook niet gedaan destijds. Die deden dit slechts bij een opdracht.

Daarnaast weten we niet hoe deze opdracht vormgegeven wordt. Misschien krijgen ze wel 5000 euro, of mogen ze gokken met het geld van de eerste opdracht (in het kader van: 'de opdrachten lopen in elkaar over'). Dit hebben ze overigens wel eerder gedaan. In seizoen 5 hadden ze met het strandjutten geloof ik 9000 euro verdiend, die ze konden gebruiken om dingen te kopen voor een goede nacht. Kortom: Ik wacht nog even af hoe deze opdracht vormgegeven wordt.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2017, 11:31:49 door Lama1997 »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #197 Gepost op: 25-01-2017, 12:16:32 »
Dat de mol drie afleveringen lang niks gedaan heeft, lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Dit hebben Annemarie en Inge ook niet gedaan destijds. Die deden dit slechts bij een opdracht.

Daarnaast weten we niet hoe deze opdracht vormgegeven wordt. Misschien krijgen ze wel 5000 euro, of mogen ze gokken met het geld van de eerste opdracht (in het kader van: 'de opdrachten lopen in elkaar over'). Dit hebben ze overigens wel eerder gedaan. In seizoen 5 hadden ze met het strandjutten geloof ik 9000 euro verdiend, die ze konden gebruiken om dingen te kopen voor een goede nacht. Kortom: Ik wacht nog even af hoe deze opdracht vormgegeven wordt.

of S14 waar ze 3000 euro kregen op het onbewoond eiland, waar een kist met eten openen 1500 euro zou kosten.

klaar voor de strijd

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #198 Gepost op: 25-01-2017, 12:24:57 »
Dat de mol drie afleveringen lang niks gedaan heeft, lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Dit hebben Annemarie en Inge ook niet gedaan destijds. Die deden dit slechts bij een opdracht.

Daarnaast weten we niet hoe deze opdracht vormgegeven wordt. Misschien krijgen ze wel 5000 euro, of mogen ze gokken met het geld van de eerste opdracht (in het kader van: 'de opdrachten lopen in elkaar over'). Dit hebben ze overigens wel eerder gedaan. In seizoen 5 hadden ze met het strandjutten geloof ik 9000 euro verdiend, die ze konden gebruiken om dingen te kopen voor een goede nacht. Kortom: Ik wacht nog even af hoe deze opdracht vormgegeven wordt.

of S14 waar ze 3000 euro kregen op het onbewoond eiland, waar een kist met eten openen 1500 euro zou kosten.

Die voorbeelden zijn natuurlijk allemaal juist, maar er zijn ook tegenvoorbeelden in de 3 recentste seizoenen. Zo kocht Susan (2014) voor 2000 euro een groepsvrijstelling, Rik (2015) spendeerde 1500 euro aan een vrijstelling (en 750 euro aan jokers) en Tim (2016) kocht met behulp van Klaas voor 2345 euro 5 vragen voor de test.

Al dat geld kwam gewoon uit de pot en deze voorbeelden komen uit recentere seizoenen waardoor het voor mij lijkt (en ik hoop dat ik verkeerd zit en dat jullie gelijk hebben) dat er een soort tendens ontstaan is van: 'Ergens in het seizoen moeten we de pot leeg trekken'.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #199 Gepost op: 25-01-2017, 12:38:28 »
Dat van Susan kwam niet uit de pot. Het was 2000 euro in de pot of 0 euro in de pot en iedereen door.
klaar voor de strijd