Ik heb mijn bizarre kleurentheorie nog eens onder de loep genomen. In aflevering 4 was er een enorme overload aan de kleuren rood, geel, wit, blauw en groen en ik heb nu het idee dat die simpelweg voor de vlaggen van Nederland (rood-wit-blauw) en Suriname (groen-wit-rood-geel) staan.
Daarnaast heb ik het idee dat de 'naar huis'-theorie nog steeds klopt (uitleg
hier). Opvallend daarin is dat Imanuelle ondanks een dubbele 'naar huis' niet afvalt, want niet de laatste 'naar huis' van de aflevering. Eerder gebeurde dat bij Thomas in aflevering 2. Na de veilingopdracht zegt Art echter het volgende:
"Penningmeester Jeroen nam vooraf veel risico door slechts 200 euro te verzekeren. Eindresultaat: Drie jokers in het spel en bijna 7000 euro uit de pot. En dan gaat er zo ook nog iemand naar huis. Het is een mooie dag voor de Mol."Enter Imanuelle. Direct nadat Art 'de mol' heeft gezegd.
En even later:
"...behalve de Mol, die hoeft nooit naar huis."Enter Imanuelle.
Ik heb de veilingopdracht nog eens teruggekeken en bij de eerste bieding is zij degene die de prijs enorm opdrijft, terwijl ze gezegd heeft dat ze drie jokers nul euro waard vindt. Pas als Diederik mee gaat bieden zakt ze prompt onderuit in haar stoel en doet ze niet meer mee. Maar ze lacht zich wel helemaal een breuk. De twee biedingen erna hoeft ze niet eens meer mee te doen, de anderen drijven de prijs op nadat de eerste psychische barrière geslecht is. Na afloop, als Art ze toespreekt, lijkt ze haar lachen amper in te kunnen houden.
Ik heb haar tot nu toe totaal niet verdacht, maar er lijken toch wat zaken niet te kloppen. Thomas is misschien de voor de hand liggende mol, maar vooralsnog roei ik toch liever tegen de stroom in. Ik moet nu wel het e.e.a. weer terug gaan kijken, eens kijken wat ze eigenlijk precies bij de andere opdrachten gedaan heeft. De hooibalenopdracht heb ik wel teruggezien, daar stak ze werkelijk geen hand uit.
En dat ze bij de strandtekenopdracht haar eigen vlag niet eens herkende komt me nu steeds vreemder voor.