Ontzettend mooie eerste aflevering! Met mooie bedoel ik vooral de muziek, de bewerking, de locaties enz. In het bos en op de brug waren mooie scènes om te zien, ik had het gevoel dat ze oprecht onder de indruk waren toen die brug omhoog ging.
Verder vond ik het niet zo'n goede aflevering. Door het bos rennen had niet zo heel veel doel (het zou leuk zijn als je bijvoorbeeld ook informatie over de andere kandidaten kon vinden, of geld) en ik vind het minder leuk dan "maak maar een groepje" omdat daar veel strategie bij komt te kijken, en dit was dom geluk.
De opdracht in de stad was redelijk, maar de locaties waren niet echt spectaculair. Een envelop bij een eetkraam of op een paaltje gespijkerd vond ik niet zo geweldig. Daarnaast was mollen ook ontzettend lastig. Je zat in 3 groepjes, en daarnaast zat je in een land waar elk persoon Engels spreekt, de opdracht was gewoon gedoemd om te slagen. Ook jammer dat er totaal geen connectie was tussen de opdracht van het helikopterteam en de busjesteams, behalve dat het in dezelfde stad afspeelde (en later het vraagteken van pas kwam).
De opdracht in de bioscoop was vooral achteraf een mindfuck, toen bleek dat de kandidaten konden meekijken. Van een dilemma was alsnog weinig sprake, al werd het zo gepresenteerd alsof het echt heel complex was.
Ik hoop dat we wat meer normale opdrachten krijgen, waarbij je als team probeert één doel na te streven, met een mol die dat probeert te saboteren. Deze aflevering heb ik niet echt naar een mol gezocht, en dat is jammer.
Als laatste denk ik dat een eerste aflevering moet laten zien dat je samen moet werken, zoals je vaak ziet bij andere seizoenen. Ik zie daarom liever een opdracht waar 10 kandidaten samenwerken, in plaats van gelijk in groepjes te gaan. Daarnaast bleven die groepjes ook hetzelfde bij opdracht 1 en 2, dat vind ik jammer.