Auteur Topic: Tweets van de Mol  (gelezen 77854 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #20 Gepost op: 14-01-2017, 15:17:28 »
Ik ben meteen op de kandidaten-info pagina van widm.nl gaan kijken:

Dit komt van het tekstje bij Sigrid:

Wat zou jou de perfecte Mol maken?

"Ik kan me aan vrijwel iedere sociale situatie wenselijk aanpassen,[...]


Als het al een afvallerstheorie is kan het ook op haar slaan.



Wow! Had ik de hele tijd Sigrid in de pool, zit ik het net te veranderen naar Roos. Nou even dobbelen dan maar.
Van Sigrid staat ook geen interview in de Avrobode trouwens.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #21 Gepost op: 14-01-2017, 15:19:59 »
Ik ben meteen op de kandidaten-info pagina van widm.nl gaan kijken:

Dit komt van het tekstje bij Sigrid:

Wat zou jou de perfecte Mol maken?

"Ik kan me aan vrijwel iedere sociale situatie wenselijk aanpassen,[...]


Zou dus ook op haar kunnen slaan.


staan er geen vergelijkbare teksten op de website?
zo nee dan hebben we de afvaller gevonden  >:D
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #22 Gepost op: 14-01-2017, 15:23:33 »
Dat is toch geen correct Nederlands? Er lijkt iets te ontbreken, want het moet dan óf "Ben je bereid je aan te passen?" zijn óf "Bereid je voor je aan te passen aan anderen" maar 'bereid je aan te passen aan anderen' klinkt niet als correct geschreven Nederlands. Misschien dat je uiteindelijk iets kan met de ontbrekende delen/woorden ofzo. Of het is inderdaad een Quote van iemand anders, wat kan verwijzen naar een kandidaat. Is er anderwijs mogelijk een kandidaat die zich moet voorbereiden op iets of zich moet aanpassen aan anderen, met betrekking tot zijn werk (gezien de theorie dat de zin van vorige week verwees naar Vincent.)

het is wel een goede nederlandse zin, nederlands is raar ik weet het.  ::rofl::
de zin die jij geeft is bijna hetzelfde maar dit doelt meer op een omschrijving die zijn meestal in gebiedende wijs opgeschreven
bijvoorbeeld: ruim je kamer op, poets de glazen af, klop je schoenen voor je binnenkomt.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Re: Tweets van de Mol
« Reactie #23 Gepost op: 14-01-2017, 15:26:07 »
Het valt mij op dat in veel tweets, en niet alleen die van de Mol zelf maar ook de officiële WIDM twitter steeds 3 puntjes gebruikt worden. Volgens mij was dit vorig jaar niet zo?

Hier wat tweets
De mol:
jullie willen op mij jagen? Nou, hier ben ik dan... de zeventiende Mol. Je ziet me vanavond om 20:25u @NPO1… #widm

Wie is de mol:
Aftellen… #Vanavond in #widm spannende opdrachten en vuurgevechten… om 20.25u @AVROTROS @NPO1

Is het al bijna zaterdag...? #widm

WE ZIJN VAN START! #widm op @NPO1 . Zet in de #app je punten in! Het kan tot het begin van de test...



Zie ik spoken of kan dit een eventuele hint zijn? In sommige delen zie ik namelijk totaal het nut niet om 3 punten te gebruiken. zoals na het: @NPO1...
Er zijn nog meer tweets te vinden ook met dit gebruik er in.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #24 Gepost op: 14-01-2017, 15:26:38 »
Of - mocht het een afvallershint zijn - is het gewoon zodat molloten nog een paar uur tijd om te puzzelen hebben

Dat zou mooi zijn. Maakt goed voor het gebrek aan muziektip bij de Roodshow (wat ik vorig jaar toch miste).

Dat is toch geen correct Nederlands? Er lijkt iets te ontbreken, want het moet dan óf "Ben je bereid je aan te passen?" zijn óf "Bereid je voor je aan te passen aan anderen" maar 'bereid je aan te passen aan anderen' klinkt niet als correct geschreven Nederlands. Misschien dat je uiteindelijk iets kan met de ontbrekende delen/woorden ofzo. Of het is inderdaad een Quote van iemand anders, wat kan verwijzen naar een kandidaat. Is er anderwijs mogelijk een kandidaat die zich moet voorbereiden op iets of zich moet aanpassen aan anderen, met betrekking tot zijn werk (gezien de theorie dat de zin van vorige week verwees naar Vincent.)

Vorige week kregen we zinnen met drie puntjes (alsof de zinnen nog niet af waren). Misschien moeten we het eerste deel zoeken bij vorige week?

Ik ben meteen op de kandidaten-info pagina van widm.nl gaan kijken:

Dit komt van het tekstje bij Sigrid:

Wat zou jou de perfecte Mol maken?

"Ik kan me aan vrijwel iedere sociale situatie wenselijk aanpassen,[...]


Zou dus ook op haar kunnen slaan.


Vind ik persoonlijk wel een sterke. Aangezien je het terug kan brengen naar officiële informatie over kandidaten.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #25 Gepost op: 14-01-2017, 15:27:46 »
Ik denk dat er alleen aanwijzingen in het IkBenDeMol account zitten en niet in het officiele WIDM account.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #26 Gepost op: 14-01-2017, 15:31:48 »
staan er geen vergelijkbare teksten op de website?
zo nee dan hebben we de afvaller gevonden  >:D

Ja ik heb ze allemaal bekeken, staat niks dergelijks bij andere kandidaten! Ik ga ook voor Sigrid :)

Dat is toch geen correct Nederlands? Er lijkt iets te ontbreken, want het moet dan óf "Ben je bereid je aan te passen?" zijn óf "Bereid je voor je aan te passen aan anderen" maar 'bereid je aan te passen aan anderen' klinkt niet als correct geschreven Nederlands. Misschien dat je uiteindelijk iets kan met de ontbrekende delen/woorden ofzo. Of het is inderdaad een Quote van iemand anders, wat kan verwijzen naar een kandidaat. Is er anderwijs mogelijk een kandidaat die zich moet voorbereiden op iets of zich moet aanpassen aan anderen, met betrekking tot zijn werk (gezien de theorie dat de zin van vorige week verwees naar Vincent.)

Vond ik eerst ook vreemd! Maar zoals DRenziboy zei, het is de exacte omschrijving van het woord "meegaand".

Kan ook letterlijk meegaand mee bedoeld worden, dus met iemand of met de auto meegaan of zo.

Dit vind ook een hele goede suggestie. Met name omdat we in de preview een busje zien wegrijden van wat lijkt het terrein van de fabrieksopdracht. Diederik: "Ik weet niet wat er aan de hand is". Jochem: "Roos heeft me in de steek gelaten".
Later zien we Imanuelle, Yvonne, Sanne, Sigrid, Jochem en Thomas in de rechtbank als jury zitten. Ik denk dat Diederik, Roos en Jeroen tijdens de fabrieksopdracht (letterlijk) meegaand zijn geweest en zich moeten verantwoorden tegenover de jury. Weer zo'n doorvloeiopdracht.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2017, 15:34:03 door Mollenmania »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #27 Gepost op: 14-01-2017, 15:38:53 »
Toch nog maar even de voorstelvideo van Roos bekeken, zij zegt letterlijk dat volgens haar een goede mol "meebeweegt", "sociale mollen die aardig zijn, lekker in de groep liggen en gedreven mee doen met het spel".

Ik kwam eigenlijk gelijk op Roos omdat de zin toch onderdeel lijkt van een vraag die gesteld wordt: (ben je) bereid je aan te passen aan anderen (?). En dan zou het, net als de vorige keer, ook slaan op het werk van diegene.

Ik ben het ermee eens dat het géén correcte nederlandse zin is, zoals hij er nu staat.


Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #28 Gepost op: 14-01-2017, 15:40:56 »
Kan ook letterlijk meegaand mee bedoeld worden, dus met iemand of met de auto meegaan of zo.
Of het betekent dat de mol bij de opdrachten van vanavond altijd met iemand mee gaat en dus niet in zijn eentje achterblijft, waardoor wij diegenen die wel alleen achterblijven kunnen afstrepen als mogelijk mol.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #29 Gepost op: 14-01-2017, 15:44:34 »
Om de een of andere reden dacht ik aan Jeroen - maar puur omdat hij bij de radio zit en de radio met iedereen 'meegaat'. Geen idee waar die hersenspinsel vandaan kwam.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #30 Gepost op: 14-01-2017, 15:47:36 »
Zoals al eerder is aangegeven "bereid je aan te passen aan anderen" is de letterlijke definitie van "meegaand". Het lijkt misschien niet goed Nederlands, maar de definitie is een exact kopie.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2017, 16:31:48 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #31 Gepost op: 14-01-2017, 15:48:23 »
Of het betekent dat de mol bij de opdrachten van vanavond altijd met iemand mee gaat en dus niet in zijn eentje achterblijft, waardoor wij diegenen die wel alleen achterblijven kunnen afstrepen als mogelijk mol.

Maar dan is het geen afvallershint natuurlijk, want we moeten voor de aflevering al kunnen besluiten wie er afvalt.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #32 Gepost op: 14-01-2017, 15:49:31 »
Oh, als het op Sigrid zou slaan hoef ik mijn pool iig niet aan te passen.  ::rofl::

Er had wellicht beter kunnen staan Ben je bereid je aan te passen aan anderen. Maar er zal best een reden zijn waarom het op deze manier is neergezet. En taaltechnisch kan het wel gewoon.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #33 Gepost op: 14-01-2017, 16:14:00 »
Kan het niet slaan op het gedrag van een kandidaat vorig aflevering?
Als de betekenis van dat zinnetje meegaand is, kan het ook slaan op een kandidaat die dat misschien gezegd heeft of een kandidaat die meegaand was.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #34 Gepost op: 14-01-2017, 16:26:09 »
[...] of een kandidaat die meegaand was.

Dan zie ik gelijk Diederik voor me die eigenlijk niet echt veel heeft gedaan bij de opdracht met het geld zoeken in Portland.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #35 Gepost op: 14-01-2017, 16:29:10 »
Als de betekenis van dat zinnetje meegaand is, kan het ook slaan op een kandidaat die dat misschien gezegd heeft of een kandidaat die meegaand was.

Gezegd valt af. Niemand heeft het woord gebruikt de vorige aflevering.

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #36 Gepost op: 14-01-2017, 16:44:23 »
Dan zie ik gelijk Diederik voor me die eigenlijk niet echt veel heeft gedaan bij de opdracht met het geld zoeken in Portland.

En Diederik die luisterde naar Jochem toen hij voorstelde om het vraagteken te gaan zoeken, toch?

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #37 Gepost op: 14-01-2017, 16:50:11 »
Het lijkt me dat het eerder iets tastbaarder is, zoals in iemands profiel

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #38 Gepost op: 14-01-2017, 16:55:02 »
Dat denk ik ook, net zoals bij Vincent heel "simpel" so you think you can dance, bam klaar.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #39 Gepost op: 14-01-2017, 17:00:35 »
het lijkt wel een quote van iemand, er worden aanhalingstekens gebruikt.

update: ik heb het op google opgezocht en de tweet is precies de omschrijving voor het woord meegaand:

meegaand bijv.naamw.Uitspraak:   [me'xant] bereid je aan te passen aan anderen Voorbeeld:   `een meegaand type

Wat goed gevonden zeg!
Net een rondje wezen lopen en er viel me iets in:
meegaand -> gaat iedereen mee naar de volgende aflevering?
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in