Auteur Topic: Afleveringstitels  (gelezen 66093 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringstitels
« Reactie #180 Gepost op: 12-02-2017, 00:41:27 »
Ze had het ook harder kunnen spelen. Met Jochem afspreken vol op Diederik te gaan om zo Sanne of Thomas eruit te spelen. Dan vervolgens zelf gaan spreiden en Sanne en Thomas gunnen dat ze geen scherm hoeven te zien.
Krijgt Jochem groen, dan zeer aannemelijk dat Diederik de mol is, maar bondje is wel naar de knikkers. Of krijgt Jochem rood. Dan weet je vrijwel zeker dat Diederik de mol niet is/kan zijn. Plus een concurrent minder voor de finale.


Precies wat ik zeg, of iig bedoel te zeggen :P

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Afleveringstitels
« Reactie #181 Gepost op: 12-02-2017, 00:43:47 »
Ja, dat klopt. Maar uiteindelijk zal er in de finale toch geen bondje meer zijn. En Immanuelle had dan een kennisvoorsprong gehad op Jochem, want die zou niet geweten hebben dat zij stiekem toch gespreid had. Gemiste kans dus voor Immanuelle; ze heeft de mogelijkheden van het privilege niet goed uitgebuit.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringstitels
« Reactie #182 Gepost op: 12-02-2017, 00:46:14 »
Maar dus niet oliedom van Jochem om te spreiden...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Afleveringstitels
« Reactie #183 Gepost op: 12-02-2017, 00:47:58 »
Maar dus niet oliedom van Jochem om te spreiden...

Leg eens uit? Wat weet Jochem nu meer dan?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringstitels
« Reactie #184 Gepost op: 12-02-2017, 01:12:21 »
Jochem anticipeert hiermee op het scenario wat Niuno en ik net schetsen. Hij begrijpt dat hij niet vol risico op Diederik moet gaan in geval dat Ima hem toch zijn scherm toont.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Afleveringstitels
« Reactie #185 Gepost op: 12-02-2017, 01:21:31 »
Oké, maar dan ga je er dus vanuit dat Jochem vooraf Immanuelle niet meer heeft gesproken en dus moest afwachten welke keuze zij zou maken. Ik heb echter nergens gehoord dat er voorwaarden aan het privilege verbonden waren. Dus had ze bondgenoot Jochem vooraf gerust kunnen stellen. Ze had zelfs dubbelspel kunnen spelen door hem vooraf gerust te stellen en hem dan toch zijn scherm te laten krijgen. Dat zou weliswaar 'vuil spel' zijn, maar ja 'het doel heiligt de middelen'.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringstitels
« Reactie #186 Gepost op: 12-02-2017, 01:34:16 »
 ??? Nee daar ga ik niet van uit. Wat jij nu noemt is precies wat ik zeg, en daarom is het dus slim van Jochem om niet op Ima te vertrouwen in dat zij hem zijn scherm niet toont. En dus spreidt.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringstitels
« Reactie #187 Gepost op: 12-02-2017, 02:02:33 »
Misschien omdat het laat is, misschien omdat ik het écht niet begrijp wat jullie hierboven schrijven...

Maar Imanuelle, Diederik en Jochem kregen hun scherm niet te zien. Wat voor zin heeft het voor hun dan om te spreiden, met zinspelen als "vol op die, zodat die ander eruit gaat, etc". Ze krijgen hun scherm niet te zien en weten dus niet of ze het goed of fout gedaan hebben. Zij zijn niets wijzer geworden. Toch?

Op het moment dat Ima om advies vroeg wb het privilege, heeft Thomas gezegd "kies jezelf, je bondgenoot en je mol". Iedereen weet dat Jochem haar bondgenoot is. Sanne en Thomas weten nu ook dat Diederik haar mol is.

Thomas heeft haar nog gewaarschuwd "kies wijs, kies mij" (want hij is de mol). Ima begrijpt niet waarom Thomas en Sanne groen kregen en zij zal denk ik stug op Diederik blijven zitten. Zij valt volgende week af. Jochem blijft spreiden en overleeft volgende week, maar vliegt er in aflevering 8 alsnog uit.

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: Afleveringstitels
« Reactie #188 Gepost op: 12-02-2017, 08:11:16 »
Voor Imanuelle, Diederik en Jochem kregen hun scherm niet te zien. Wat voor zin heeft het voor hun dan om te spreiden, met zinspelen als "vol op die, zodat die ander eruit gaat, etc". Ze krijgen hun scherm niet te zien en weten dus niet of ze het goed of fout gedaan hebben. Zij zijn niets wijzer geworden.

Diederik en Jochem wisten niet (zeker) dat Imanuelle hen zou kiezen, ze hadden er dus alles aan om in hun ogen de test zo goed mogelijk te maken (tenzij 1 van hen de Mol is natuurlijk).

Offline Simon2000

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringstitels
« Reactie #189 Gepost op: 12-02-2017, 11:34:32 »
De afleveringstitels komen overeen met de tweets van de mol:
tweet voor afl 2: "bereid je aan te passen aan de rest" titel afl 2: "meegaand"
-als je bereid bent je aan te passen aan de rest ben je meegaand
tweet voor afl 3: "conclusie" titel afl 3: "einde verhaal"
-de conclusie is het einde van een verhaal
tweet voor afl 4: "buitengewoon" titel afl 4: "Meer dan normaal"
-buitengewoon is meer dan normaal
tweet voor afl 5: "leiding hebben" titel afl 5: 'Teugels in handen'
-wanneer je de teugels in handen hebt heb je de leiding
tweet voor afl 6: "is kennis macht? titel afl 6 'wijzer worden?'
-word je wijzer als je kennis hebt? beide zijn vragen

ik weet alleen nog niet precies wat dit betekent
« Laatst bewerkt op: 12-02-2017, 12:14:00 door Simon2000 »

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringstitels
« Reactie #190 Gepost op: 12-02-2017, 11:55:30 »
Diederik en Jochem wisten niet (zeker) dat Imanuelle hen zou kiezen, ze hadden er dus alles aan om in hun ogen de test zo goed mogelijk te maken (tenzij 1 van hen de Mol is natuurlijk).

Kwam omdat het laat was dat ik het niet meer begreep  ::rofl::
Ze gaf pas na de test aan wie het scherm niet hoefde te zien.

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: Afleveringstitels
« Reactie #191 Gepost op: 12-02-2017, 22:08:23 »
Kan het zijn dat er nu een nieuwe reeks komt? DNA errste vijf afleveringen, en bij de laatste vijf een nieuwe hint?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Afleveringstitels
« Reactie #192 Gepost op: 13-02-2017, 11:07:26 »
Dus jullie willen op mij jagen/so you think you can dance -> Vincent
...zo gedaan ( zo gezegd, zo gedaan) uitspraak -> Vincent "Er moet iemand naar huis"

Bereid je aan te passen aan anderen-> Yvonne zat in het groepje  met Thomas en Imanuelle maar ging in op de vraag om hulp van Jochem. ze was bereid zich aan te passen.
Meegaand-> Yvonne was dus meegaand.

Conclusie Yvonne viel vorige week af omdat ze vol had ingezet op ->Roos. Conclusie Roos is de volgende afvaller.
Einde verhaal: dus einde verhaal voor ->Roos.


Buitengewoon Roos in aflevering 3: "Sigrid had volledig de leiding, en dat deed ze buitengewoon goed." ( met dank aan hulpmol)
Meer dan normaal Jochem zegt na het afvallen van Sigrid: "Het was tot nu toe, vind ik echt, het meest dramatische moment" meer dan normaal dus.

Leiding hebben ->Jeroen had bij de veiling aflevering 5 feitelijk de leiding omdat hij penningmeester was en de pot kon verzekeren. 
Teugels in handen ->Aan het begin van de trail zit ->Jeroen in de huifkar met de teugels in handen en hij zegt: "Ja, dat was wel een verrassing. Ik dacht : Er komt een koetsier of we worden in die huifkarren gereden. Maar we moesten het zelf doen, we moesten zelf de huifkarren besturen en zelf mennen


Even voortborduren op de combinatie van tweet en afleveringstitels:
Deze week geen afvaller en de tweet en titel in vragende vorm.

Is kennis macht?-> Sanne en Thomas hebben kennis door het groene scherm
Wijzer maken? -> Het is de vraag of deze kennis Sanne en Thomas wijzer heeft gemaakt.

Er vanuit gaand dat Thomas de mol is dan zit Sanne verkeerd omdat ze aangaf dat Jochem voor haar de mol is en ze de test grotendeels op Jochem heeft ingevuld. Voor het eerst ook zichtbare spanning bij Sanne tijdens de executie.

Of dit iets zegt over de volgende afvaller? Geen idee....
Volgende week de tweet maar afwachten. ::)

« Laatst bewerkt op: 13-02-2017, 11:11:03 door Moedermol »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Afleveringstitels
« Reactie #193 Gepost op: 15-02-2017, 21:13:17 »
Als de komende aflevering in de titel het woord 'loop', 'lopen' of 'loper' zit dan weet ik nog wel een leuke hint te verzinnen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Afleveringstitels
« Reactie #194 Gepost op: 15-02-2017, 22:58:03 »
Nu word ik nieuwsgierig! Voor de draad ermee.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Afleveringstitels
« Reactie #195 Gepost op: 17-02-2017, 02:06:47 »
In de afleveringen staan de titels tussen enkele aanhalingstekens. Op de site staan aflevering 1 tot en met 4 tussen dubbele aanhalingstekens. Aflevering 5 en 6 staan ze ook op de site tussen enkele aanhalingstekens. Hij is mijn mol absoluut niet maar zou dat naar Jochem verwijzen? Zijn bondje Sigrid gaat er in aflevering 4 tenslotte uit en dan blijft hij zonder zijn moldochter over.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Afleveringstitels
« Reactie #196 Gepost op: 17-02-2017, 10:23:06 »
Als de komende aflevering in de titel het woord 'loop', 'lopen' of 'loper' zit dan weet ik nog wel een leuke hint te verzinnen.

De lopen van revolvers?

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Afleveringstitels
« Reactie #197 Gepost op: 17-02-2017, 18:58:27 »
Als de komende aflevering in de titel het woord 'loop', 'lopen' of 'loper' zit dan weet ik nog wel een leuke hint te verzinnen.
Vertel......
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringstitels
« Reactie #198 Gepost op: 17-02-2017, 19:09:14 »
De lopen van revolvers?
Of de loper (sleutel) van een kamer om Jochems joker te stelen?
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringstitels
« Reactie #199 Gepost op: 18-02-2017, 20:34:19 »
Aangepast.
Was het nou met een hoofdletter of niet?